جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۷۰۴۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران با بيان اين كه دولت از محل درآمد هدفمندي يارانه ها كمي به شهرداري تهران نكرده است گفت: هرچند تعامل خوبی بین دولت و شهرداری و شورای شهر ایجاد شده و وزرا و استاندار تهران در جلسات شورا حضور یافته‌اند اما هنوز تبلور این اقدامات در عمل مشخص نشده است.
به گزارش شهر، پرویز سروری با بيان اين كه دولت از محل درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها رقمی به شهرداری تهران پرداخت نکرده و موضوع مطالبات شهرداری بی‌پاسخ مانده است،گفت: برای شهر تهران باید درآمدهای پایداری را تولید کنیم تا مدیر‌ شهری مجبور نشود برای انجام ماموریت‌های ذاتی خود به اقداماتی مانند فروش تراکم که به‌نوعی فروش شهر است روی بیاورد.

وي با تاكيد براين كه مدیریت شهری به کمک دولت نیاز دارد،تصريح كرد: هرچند تعامل خوبی بین دولت و شهرداری و شورای شهر ایجاد شده و وزرا و استاندار تهران در جلسات شورا حضور یافته‌اند و بحث‌های خوبی از جنبه تعاملی صورت گرفته است اما هنوز تبلور این اقدامات در  عمل مشخص نشده است، در واقع نه‌تنها نتوانستیم مطالباتمان را از دولت دریافت کنیم بلکه بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به‌طور طبیعی موجی از افزایش هزینه‌ها برای شهرداری ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اضافه كرد:دولت از محل درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها رقمی به شهرداری تهران پرداخت نکرده و مطالبات شهرداری بی‌پاسخ مانده است که این امر به‌شدت ما را در تأمین نیازهای مردم با مشکل مواجه می‌‌کند، افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی مانند بنزین،‌ گازوئیل، برق و آب مواردی است که شهرداری به‌صورت حجیم از آن‌ها استفاده می‌کند و نقش اساسی در افزایش هزینه‌های شهرداری و کاهش درآمدهای آن دارد.

وی افزود: اگر دولت برای جبران این هزینه‌ها اقدام نکند به‌عقیده بنده خطرات جدی در کل کشور نسبت به افزایش فروش شهر ایجاد می‌شود یا ممکن است شهرداری پروژه‌ها و برخی اقدامات خدماتی خود را تعطیل کند، این در حالی است که برخی اقدامات شهرداری قابل تعطیل شدن نیست یعنی نمی‌توان به شهردار گفت زباله‌ها را جمع‌‌آوری نکند یا اتوبوس‌های شرکت واحد یک روز در میان فعالیت کنند.

سروري  با اشاره به این‌که در صورت افزایش نرخ حامل‌‌های انرژی استفاده مردم از حمل ونقل عمومی افزایش خواهد یافت،‌ گفت: ممکن است شهرداری با افزایش هزینه‌ها خدمات عمومی خود را کاهش دهد زیرا باید منابعی را که در جهت توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته برای پرداخت هزینه‌‌های جاری صرف کند. بنابراین وقتی جلوی توسعه گرفته می‌شود امکان پاسخ به حجم جدید تقاضای مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی که بر اساس اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ایجاد می‌شود وجود نخواهد داشت.
نظر شما