جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۳
کد خبر: ۷۷۱۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
گزارش از تقدیر از برنامه‌های نوروز فاطمی سیما
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مردم سریال «پایتخت» را دوست دارند و این سریال و خانواده نقی را به طور کامل پذیرفته‌اند.
به گزارش شهر به نقل از فارس، مراسم تقدیر از برنامه‌های برتر نوروز فاطمی سیما بعد از ظهر امروز با حضور علی دارابی معاون سیما، تقدس‌نژاد معاون اداری مالی سیما، سردار بهمن کارگر، سردار منتظرالمهدی، حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جمعی از هنرمندان تلویزیون و نمایندگان رسانه‌های جمعی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

**گزارش مدیر پروژه های نوروزی

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم که با اجرای یراقبافان مجری برنامه های معارفی سیما همراه بود، علی بخشی زاده مدیر شبکه دو و مدیر پروژه های نوروزی سیما در سخنانی گفت: یکی از اقدامات بسیار مفید در دوره جدید معاونت سیما ،‌ تعیین مسئول برنامه ریزی برای هر یک از مناسبت‌های مهم سال مانند محرم، ماه مبارک رمضان، هفته دفاع مقدس است.کما اینکه هم اکنون مسئول برنامه ریزی پروژه نوروز 94 سیما مشخص شده است.

او ادامه داد: پس از مشخص شدن مسئولیت شبکه دو در مدیریت و راهبری پروژه نوروز 93 سیما و با تشکیل دبیرخانه شورای برنامه ریزی نوروز 93 در شبکه دو ، اقدامات لازم برای برنامه ریزی هر چه بهتر برای این مناسبت مهم از مهر 92 آغاز شد.

او با بیان اینکه برنامه های نوروز در دو فاز صفر و اجرایی به سرانجام رسید، ادامه داد:در فاز صفر با نگاهی به برنامه های 2 سال گذشته سیما تمام برنامه ها از سوی ستاد معاونت سیما، مرکز نظارت و ارزیابی، مرکز تحقیقات و شورای نظارت برصدا و سیما، آسیب شناسی شد و در نهایت الگوی مناسب برنامه ریزی برای نوروز 93 تبیین شد.

به گفته بخشی زاده که مدیر هماهنگی برنامه های نوروز 93 سیما نیز است،  فاز صفر به آسیب شناسی برنامه های نوروزی سال 91 و 92 اختصاص داشت، در این بررسی جامع از پروژه ها، خلاصه بررسی برنامه های تحویل سال، سریال ها و فیلم های سینمایی استخراج شد و راهبردها به گونه ایی تنظیم شد که به طور کامل بتوانند استفاده شوند.

مدیر شبکه دو سیما، به فاز اجرایی برنامه های نوروز 93 اشاره کرد و گفت: در گام اول فاز اجرایی، کارگروه برنامه ریزی نوروز 93 تشکیل شد، تعطیلات نوروزی تعریف شد، نتایج فاز صفر نیز مورد بررسی قرار گرفت، هدف گذاری برنامه های نوروزی به انجام رسید و از 27 اسفند ماه سال 92 تا تا جمعه 15 فروردین 93 به عنوان تقویم نوروزی 93 تعیین شد.

بر اساس اعلام بخشی زاده، در برنامه های نوروزی، ایام فاطمیه و بزرگداشت مقام حضرت زهرا (س) نیز مورد توجه قرار گرفت، همچنین اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری در ابتدای سال بود و مقوله هدفمندی یارانه ها از دیگر موضوعاتی بود که با نگاهی گذرا به برنامه های نوروزی سیما، در دستور کار برنامه های سیما برای نوروز 93 قرار گرفته بود.

او افزود: ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی با تاکید بر خانواده محوری، امید آفرینی، نشاط افزایی و تعالی معنوی و اولویت بندی مسائل مهم مانند حفظ محیط زیست، افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی و هدفمندسازی یارانه‌ها به مثابه راهبردی اساسی در برنامه‌های سیما در طول نوروز جلوه کرد.

مدیر شبکه دو سیما به گام های دوم و سوم فاز اجرایی که به برنامه ریزی و هماهنگی اختصاص داشت، اشاره کرد و گفت: « در گام دوم و سوم فاز اجرایی که به برنامه ریزی و هماهنگی اختصاص داشت پس از دریافت اطلاعات برنامه‌های پیشنهادی شبکه ها در فرم های ارسال شده و گردآوری نوآوری ها و ابداعات پیشنهادی برای نوروز 93،‌ سهم موضوعی هر یک از شبکه‌ها و نیز میزان و کیفیت هر یک از ساختارهای برنامه سازی متناسب با تعریف و مأموریت هر شبکه مشخص شد.

به گفته او در این گام مقرر شد تا تمام ساختارها در سفره رنگین سیما در نوروز 93 حضور داشته باشند، همچنین برای ساختارهای مهم برنامه سازی مانند سریال از ساعت 20:45 تا 24 ، فیلم سینمایی و تلویزیون 146 فیلم سینمایی و تلویزیونی 52 اثر ایرانی و 46 اثر خارجی محصول 2013 برنامه های مستند ، برنامه های کودک و نوجوان، برنامه های خانواده محور ، برنامه های معارفی (شامل قرائت قران، سخنرانی های مناسب ، معرفی کتب فاطمی و ...)، برنامه های ورزشی (با توجه به افتخارات ورزشی سال 92)‌، استفاده از ساختار جذاب مسابقات تلویزیونی،‌ همچنین نمایش حضور میلیونی مردم و خانواده ها در اردوهای زیارتی سیاحتی راهیان نور، کنداکتور مجازی چیده شد تا مخاطب تلویزیون در هر لحظه ای علاقمند به تماشای هر یک از این ساختارها بود بتواند برنامه مورد علاقه خود را در یکی از این 15 شبکه مشاهده کند.

بخشی زاده ادامه داد:شبکه‌های سیما در رقابتی سازنده و جذاب بیش از یکصد ساعت برنامه زنده برای تحویل سال تدارک دیدند. بیش از ۳۰۰۰ نفر از همکاران فنی، پخش، تولید و برنامه‌ساز سیما در ساعاتی که باید چون دیگر مردم در کنار خانواده‌های خود باشند در سر کار حاضر شدند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند تا کانون خانواده‌ها گرم باشد و حال مردم را خوب کنند. در این یک صد ساعت برنامه بیش از ۳۰۰ نفر از هنرمندان، شاعران، چهره‌های ماندگار، خانواده معظم شهیدان، ایثارگران، قهرمانان و ورزشکاران، مهمان برنامه‌های مختلف بودند. ویژه‌برنامه‌های تحویل سال شبکه‌های سیما در عین شادی و نشاط، جذابیت، معنویت و تقویت ارزش‌ها، شبکه‌های ماهواره‌ای را زمین گیر کرد و این امر را از داوری و اظهارنظر مردم و نیز برنامه‌های شبکه‌های نامحرم ماهواره‌ای می‌توان دریافت کرد.

بخشی پور با بیان اینکه گام آخر اجرایی برنامه های نوروزی، به نظارت اختصاص داشت، ادامه داد:در این بخش محورهای نظارتی و شاخص‌های ارزیابی ارایه و وظیفه و نقش هر یک از نهادهای نظارتی سازمانی مشخص شد که این جلسه نتیجه همه گام های قبل و بخصوص این گام است.

مدیر شبکه دو سیما در پایان از هم فکری، کمک ها و تلاش های گسترده  مدیران برنامه ساز ،کارگروه برنامه ریزی نوروز 93 تشکر کرد و از تعدادی از مسوولان رسانه ملی از جمله شعبان پور ـ رییس مرکز تولید و فنی سیما، رمضانی ـ مدیرکل تامین برنامه های خارجی، داوود آبادی ـ مدیر کل اطلاعات و برنامه ریزی سیما، توکلی زاده ـ مدیر کل اداری و مالی، فاطمی ـ مدیرکل طرح و برنامه و نظارت سیما، اسلامی مهر ـ مدیر کل آموزش و پژوهش سیما، کوه خضری ـ مدیر روابط عمومی سیما و کاویانی ـ رییس دفتر معاونت سیما، جعفری ـ رییس مرکز  بسیج سازمان، و خیامی ـ رییس مرکز نظارت و ارزیابی سازمان قدردانی کرد.

**صداوسیما در بسیاری عرصه های دفاع مقدس پیش رو تر از بنیاد حفظ آثار است

در بخش دیگری از مراسم سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سخنانی عنوان داشت: رسانه ملی در بسیاری از عرصه های دفاع مقدس از بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس پیشتر است و امسال صداوسیما از سال پیش که در این خصوص بسیار خوب عمل کرد، بهتر حضور داشت.

وی افزود: در اوایل دهه 80 شمسی ، 400هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور اعزام شدند ولی این رقم در سال گذشته به 4 میلیون نفر رسید.

سردار کارگر گفت: در سال جاری 50 درصد برای نخستین بار اعزام شدند و از جمع این راهیان نور،  78 درصد بین 15 تا 30 ساله بودند.

رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس، با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره راهیان نور، تاکید کرد: راهیان نور، یکی از بزرگ ترین همایش های فرهنگی جهان است.

سردار کارگر تصریح کرد: دفاع مقدس متعلق به گروه خاص و صرفا نظامیان نیست و پیروز واقعی جنگ تحمیلی مردمند و دلیل اصلی پیروزی دفاع مقدس حضور مردم است.

وی افزود: دفاع مقدس دست گل امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی است و همه به دفاع مقدس و قهرمانان واقعی آن، شهدا، جانبازان ، آزادگان ، ایثارگران و خانواده های آنان احترام می گذارند.

رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود، با تبریک و شادباش میلاد با سعادت حضرت زهرا(س)، روز مادر و هفته بزرگداشت مقام زن گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کمتر از مردان نیست و تشویق و ترغیب آنها در اعزام مردان سرفر دفاع مقدس بسیار موثر بود.

وی همچنین خطاب به حاضران عنوان داشت: من هم تلویزیونی هستم و همه سریالها را نگاه می کنم. ضمن اینکه از شما دعوت می کنم برای بازدید از مناطق عملیاتی کشور به غرب سفر کنید. ما هم کمک می کنیم.

**شهاب مرادی: مردم با خانواده نقی انس گرفته اند

در ادامه و پس از اجرای مراسم توسط گروه تواشیح طاها، شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: در برنامه های سیما در نوروز 93، حرمت ایام فاطمیه به خوبی رعایت شد. کار در تلویزیون بسیار دشوار است، همه باید به برنامه های تلویزیونی کمک کنند، باید تمام این برنامه ها نقد شوند و کارشناسان و متخصصان باید نظرات خود را در ارتباط با این برنامه ها عنوان کنند. تلویزیون سعه صدر بالایی دارد، من همواره این برنامه ها را انتقاد می کنم، همیشه هم از این انتقادها استقبال شده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه یک اتفاق اجتماعی در برنامه های تلویزیونی شکل گرفته از برنامه سازان و بازیگران سریال پایتخت 3 تشکر کرد و گفت: مردم نقی را دوست دارند و او را کاملا باور کرده اند، این سریال انس و باور یک خانواده نجیب ایرانی که هم مسائل دینی و ملی در آن رعایت می شود را نشان می دهد که باید به آنها خدا قوت گفت.

مرادی با بیان اینکه حرمت ایام فاطمیه در برنامه های سیما تعطیلات نوروز، به خوبی رعایت شد، ادامه داد: شبکه دو و تمام شبکه ها تلاش زیادی می کنند، مردم ما متدین هستند و انتظار دارند که به باورهایشان احترام گذاشته شود.

او تاکید کرد:شان مردم است که برنامه های خوب ساخته می شود، این اقدامات در رسانه ملی در حال رخ دادن است. کسانی که تلویزیون را نقد و یا عیب‌جویی می‌کنند به این نکته توجه ندارند که تلویزیون رسانه‌ای است که میخواهد پاک، جذاب و طناز باشد به همین دلیل کار بسیار سختی در پیش رو دارد.

وی ادامه داد: تلویزیون موفق است و برنامه‌های خوبی هم دارد و مردم آثاری نظیر پایتخت را دوست دارند، مردم سریال «پایتخت» و نقی و خانواده‌اش را پذیرفته‌اند ضمن اینکه باید بگویم مردم برنامه‌هایی نظیر سمت خدا، تا نیایش و امشب‌ها را می‌بینند و باور دارند. همچنین «قندپهلو» ابتکار بسیار خوبی است که انتظار می‌رود تکرار شود.

**حرف های بهبود فریبا از ده ها همایش اثرگذارتر بود

کیخواه معاون حفاظت از محیط زیست نیز در این مراسم گفت: پایتخت 3 ظرفیت بالای صداوسیما در محیط زیست را نشان داد. صداوسیما به کارهای ما سرعت می دهد. حرفهای بهبود فریبا از ده ها همایش و مقاله اثرگذارتر بود و شغل پرخطر محیط بانان را نشان داد.

**تشکیل اتاق فکر میان صداوسیما و بهزیستی

همایون هاشمی که در مراسم تقدیر از برگزیدگان برنامه های نوروزی سیما، سخنرانی می کرد، با اشاره به اهمیت تشکیل اتاق فکر مشترک میان صدا و سیما و بهزیستی، گفت:به مسوولان صدا و سیما پیشنهاد می کنم از آنجا که فیلم نامه هایی فراوانی در اختیار ما قرار می گیرد، بهتر است تا دفتر مشترکی میان صدا و سیما و بهزیستی ایجاد شود تا حمایت بیشتری از این فیلم نامه ها شود.

او ادامه داد:این دفتر مشترک، می تواند اتاق فکری را هم ایجاد کند تا تعامل میان این دو سازمان تقویت شود.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان چند سالی است که درهایش را به روی همه باز کرده، تاکید کرد:رفاه اجتماعی و اجتماعی شدن موضوعی است که به تمام جامعه تعلق دارد، همه باید به آن ورود پیدا کنند، وظیفه ماست که این صدا را همگانی کنیم تا همه برای کمک بیایند، تمام سازمان ها وهمچنین مردم متولی تحقق این امر هستند، این مفهوم تا حدودی هم شکل گرفته چرا که سازمان بهزیستی نمی تواند به تنهایی همه این وظایف را انجام دهد.

به گفته هاشمی، حضور بهزیستی به عنوان مفهوم معنوی در مجموعه فعالیت های رسانه ملی در تمام شبکه ها به ویژه شبکه های 5 گانه اول بسیار مشهود بود.

او با بیان اینکه تلاش برای بهتر زیستن، مفهومی است که سازمان بهزیستی آن را دنبال می کند، ادامه داد: ادیباتی که بهزیستی در عرصه هنر و مسائل مربوط به خانواده دنبال می کند، امسال آن را در شبکه های مختلف تلویزیونی شاهد بودیم، البته پیش از این ما از هنرمندان بویژه بازیگران سریال خوب، بد، زشت که از شیرخوارگاه آمنه بازدید کردند، تقدیر و تشکر کردیم.

هاشمی تاکید کرد: بهزیستی تلاش می کند تا فیلم نامه هایی با مفهوم بهتر زیستن را حمایت کند و این اختیار را به آنها بدهد که از ظرفیت های این سازمان استفاده کنند، البته در سریال های اخیر، ردپای بهتر زیستن دیده می شود.

به گفته رییس سازمان بهزیستی، باید در برنامه سازی به موضوع سلامت اجتماعی به عنوان یکی از مولفه های موثر بر سلامت توجه شود.

بر اساس این گزارش، سازمان بهزیستی در این مراسم 5 لوح تقدیر را به 5 مدیر شبکه های سیما تقدیم کرد.

**خاطرات رضا رفیع از مواجه با مخاطبان قندپهلو

در ادامه یراقبافان مجری برنامه به میان حاضران رفت و رضا رفیع مجری برنامه محبوب قندپهلو را به روی سن آورد. رفیع در سخنان خود به خاطراتی درباره برخوردهای مختلف با مخاطبان قندپهلو اشاره کرد و گفت: این برنامه گروه های مختلف مردم را درگیر کرده بود. برای مشکلی که برایم پیش آمده بود نزد پزشک رفتم که تا من را دید یاد برنامه افتاد و دوربین را که در گلویم فرو کرده بود و تصویر شفافی نشان می داد میخواستم به او بگویم دوربینت تو حلقم که دیدم تو حلقم هست. بعد برایم دارو نوشت و به داروخانه رفتم و پزشک آنجا هم با دیدن من یاد شعر و شاعری گذشته اش افتاد. مردم ایران با شعر و طنز گره خورده اند.

**دارابی: 72 سریال الف ویژه در دستور کار تلویزیون است

دارابی در مراسم قدردانی از برترین های نوروزی تلویزیون در سال 93، با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی " گفت: بی ترید ما خود را در زمره مخاطبان اصلی این نامگذاری و تلاش بایسته برای تبین مولفه های آن می دانیم و برنامه ریزیهای مناسب برای آن صورت گرفته است .

معاون سیما اضافه کرد: از جمله مسائل مهم فرهنگی " توجه وصیانت از زبان و ادب فارسی "و "گسترش و حمایت از گویش ها ،لهجه ها و زبان های محلی " است والبته این در حالی است که غربی ها در از بین بردن فرهنگ ها و گویش های مختلف تلاش وافری دارند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع نباید بخش فرعی تلقی شود بلکه مساله "زبان و گویش ها"یک مساله جهانی است . چند سال است که سازمان یونسکو از سر استیصال فریاد بر اورده است که در فرایند و روند جهانی شدن و نیز پروژه جهانی سازی فرهنگ ها ، زبان ها، گویش ها و لهجه های محلی که در دنیا به بیش از 2700 مورد می رسد به نفع چند زبان بین المللی در حال هضم ، بلعیدن و نابودی است و از رسانه ها بطور اخص می خواهد که برای صیانت از ان کاری بکنند.

وی با اشاره به برنامه های مختلف معاونت سیما گفت:برخی برنامه های سیما چون مشاعره ، قند پهلو در این راستاست. در این مسیر سریال پایتخت کارستانی است و هنرمندان که گامی هنرمندانه ، هوشمندانه برای حفظ زبان ، لهجه ، گویش و سنت های بومی برداشته است.

معاون سیما اضافه کرد:اگر امروز بیش از ده نهاد و سازمان ، تشکل انجمن در نوبت تقدیر از سریال پایتخت هستند علاوه بر امتیازات و ویزگیهای بازی آن چون : اهتمام بایسته به مسائل اهم کشور ، ترویج معنویت و ارزش ها ، خانواده ایرانی و ترویج سبک زندگی آن ، امید و غرور ملی ، همبستگی و اتحاد ملی ، شادی و نشاط ، توجه به محیط زیست ، تکریم والدین ، توسل به امامان معصوم علیه السلام ، استعانت و توکل به قرآن ، قناعت ساده زیستی ، و بسیاری دیگر از پیام های آن است.

وی بزرگترین پیام و هنر سریال پایتخت را حفظ ، ترویج و صیانت از زبان، گویش و لهجه خطه شمال کشور دانست و افزود: داوران گفته اند که نوروز در این سالها با پایتخت عجین شده است.

وی با اشاره به تلاش های  معاونت سیما برای گسترش فرهنگ و هنر ایرانی و بومی، حمایت از سینما، تئاتر ، کتاب و هنر کشور ، افزود: در حالی که ظرفیت سیمای کشور در بهترین شرایط، تولید کمتر از 100 فیلم در سال بوده است ، بیش از 1400 فیلم تلویزیونی تولید کرده‌ایم و اهمیت این میزان تولید فیلم تلویزیونی روشن‌تر می‌شود.

وی افزود: شبکه‌های تلویزیونی از 10 شبکه به 17 شبکه فقط در سیما افزایش یافته است. این تکثر همراه با خود تنوع و تخصصی‌تر شدن شبکه‌ها و توجه به مخاطبان ویژه را دنبال کرده است. توجه داشته باشید که در ده سال قبل تعداد شبکه‌های فارسی در ماهواره کمتر از 20 شبکه بود و الان چند برابر شده است.

دارابی از تولید و ساخت بیش از 500 سریال و مجموعه نمایشی که در گونه‌ها و ( ژانرها) دفاع مقدس، طنز کمدی، اجتماعی ، خانوادگی، ملودرام ... خبر داد و اضافه کرد: تولید و پخش 20 عنوان سریال‌های الف ویژه که برخی از آنها در بیش از 40 کشور دنیا به نمایش درآمده استاز دیگر اقدامات برنامه سازان سیماست.

وی با اشاره به برنامه های آینده سیما اضافه کرد: در برنامه ریزی ده سال آینده بیش از 72 سریال الف ویژه ( یعنی 4 برابر تولید فیلم ) را در دستور کار داریم که حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با بیش از 30 عنوان بالاترین رتبه را به خود بحث اختصاص داده است.

دارابی با اشاره به برنامه‌های جذاب، نوآورانه دین و مناسک سازی در رسانه ملی این اقدام را برنامه ای راهبردی برای سیما دانست و گفت:مستند، پویانمایی ( انیمیشن )، برنامه‌های ترکیبی، مسابقات، گفت و گو محور، سخنرانی‌ها، برنامه‌های دینی و مذهبی، گزارشی موسیقی و سرود، میان برنامه‌ها، نماهنگ ... از دیگر ساختارهای برنامه‌سازی است که اهتمام جدی برآنها بوده است.

دارابی مناسبت‌ها را زمانی ویژه برای رسانه دانست و اضافه کرد: مناسبت ها در کانون توجه مخاطب  رسانه است و نوروز در صدر این مناسبت‌هاست. تعطیلات سال نو تلویزیون پر مخاطب ترین دوران خود را شاهد است.و در ایران متوسط تماشای تلویزیون بالای سه ساعت است و این برای رسانه ملی که رسانه ای پاک، اخلاق‌گرا و انقلابی است یک اعتماد بزرگ و افتخار است.

وی تاکید کرد: نوروز 93 شاهد پخش 4 مجموعه نمایشی و سریال ها، مستندها در طول شبانه روز 25 مستند از شبکه‌ها پخش بودیم. 146 فیلمسینمایی، که 52   فیلم آن ایرانی بود رکوردی برای رسانه است. 46 فیلم خارجی محصول 2013 برای اولین بار در آسیا و حتی برخی کشورهای اروپا پخش می شد.

وی در ادامه به تحریم ها و مشکلات مالی سازمان اشاره و تاکید کرد: با این وجود دوبله ( زبان گردانی) فیلم های روز دنیا به خوبی انجام شد به طوری که همگان اذعان دارند خرید، آماده سازی، دوبله، پخش یک کار بزرگ است.

داربی با اشاره به نوآوری‌های رسانه اضافه کرد: امسال آقای گزارشگر قریب به 20هزار نفر در این فراخوان ثبت نام  و بیش از 8 هزار نفر تست و آزمون گرفته اند.

معاون سیما پدیده نوروز 93 برنامه های معارفی، دینی و مذهبی سیما دانست و افزود: شبکه قران و معارف سیما بر صدر نشست و جوایز را فراوانی را از آن خود کرد.این کاری بزرگ و تحسین برانگیز از بین مدیران جوان و انقلابی است. امسال برنامه های مذهبی و دینی سایر شبکه ها نیز خوش درخشیدند.

وی برنامه ریزی و مدیریت رسانه را با توجه به  تقارن ایام فاطمیه و برنامه های نوروز از جمله موفقیت های برنامه های نوروزی امسال خواند و به درخشش برنامه کلاه قرمزی و قند پهلو اشاره کرد. وی افزود: پایتخت 3بلوغ رسانه و تیم سازنده را در سری سازی نشان داد. و با بیش از 90 درصد مخاطب و رضایتمندی به صدر همه برنامه های سیما در نوروز 93 جای گرفت.

دارابی برنامه راهیان نور و ویژه های تحویل سال ، کودک ، نوجوان ، مسابقات ، برنامه های ورزشی را موفق دانست و افزود: برنامه های موفق سیما در نوروز 93 پیشکش به ملت بزرگ ، قدر شناس و فهیم ایران است.

وی در این مراسم از رئیس رسانه ملی ،اصحاب رسانه و مطبوعات،نمایندگان ولی فقیه در استانها ، امامان جماعات ، اعضای مجلس خبرگان رهبری قدردانی کرد و خاتمه از215 نماینده مجلس شورای اسلامی که به نمایندگی از ملت بزرگ ایران اسلامی که با صدور بیانیه ای از برنامه های خوب ، متنوع و ارزنده سیما و رسانه تقدیر کردند؛ تشکر کرد.

**ترافیک هم به موضوعات سریالها افزوده شود

سردار اسکندر مومنی آخرین سخنران مراسم نیز گفت: در نوروز امسال نزدیک به 180 میلیون بار دوربین های راهنمایی و رانندگی عبور خودروها را ثبت کردند که سرعت متوسط آنها نسبت به سال گذشته با 4 کیلومتر کاهش به 77 کیلومتر در ساعت رسید که این مهم ستودنی است.

وی افزود: تخلفات راهنمایی و رانندگی در نوروز 93 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 31 درصد کاهش و میزان کشته های سرصحنه حوادث، 15 درصد کاهش داشته است که بی تردید یکی از دلایل اصلی این آمارهای قابل توجه همکاری بسیار خوب سیما و اطلاع رسانی گسترده توام با فرهنگسازی در بخش های مختلف رسانه ملی است.

رییس پلیس راهور کشور، گفت: حوزه معاونت سیما همانند دیگر حوزه های رسانه ملی در سطح مدیران و برنامه سازان با عزمی بسیار بزرگ و ستودنی، متعهدانه و هوشمندانه نقش بسیار برجسته خود را ایفا کردند.

سردار مومنی، تصریح کرد: اطلاع رسانی از وضع جاده ها و تقویت نشاط مردم که حاصل تلاش رسانه ملی بود در کاهش تخلفات و نحوه رانندگی بسیار تاثیر گذار بود.

وی افزود: موضوع ترافیک دغدغه همگان است و برای حل این دغدغه همگانی همه باید پای کار بیاییم.

سردار مومنی گفت: موضوع ترافیک به صورت دستوری و شعاری حل نمی شود و گاهی چند ثانیه پیام ترافیکی در یک مجموعه تلویزیونی بسیار موثرتر از دیگر اشکال پیام رسانی در این خصوص است.


نظر شما