جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۷۱۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
در پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛
پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز با تبریک روز زن و قدردانی از حسین محمد پورزرندی معاونت مالی و اقتصاد شهری اسبق شهرداری تهران آغاز شد.
به گزارش شهر در جلسه امروز مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره عصای سفید گفت: این حرکت مجلس کار بسیار خوب و مفیدی بود که امیدواریم شهرداری تهران در راستای فرهنگ سازی این مصوبه گام بردارد. چون که جایگاه عصای سفید برای نابینانان همانند جایگاه چراغ قرمز در شهر است . 
وی با اشاره به کارویژه شهرداری منطقه 4 در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: دوستان در این منطقه با مراجعه به درب منازل 350 نفر از مادران شهید بسته های فرهنگی را به آنها اهدا کردند که این حرکت بسیار قابل تقدیر است .
شاکری یکی از تذکرات اصلی خود را بحث نظارت در شهر دانست و گفت : نظارت یکی از دغدغه های شورای شهراست باتوجه به وسعت شهر ما نمی توانیم بر همه اتفاقات نظارت کنیم به همین دلیل باید به سمت بهره گیری از سامانه های الکترونیکی گام برداریم و از نقشه های ماهواره ای برای رصد بهتر شهر به خصوص کنترل باغات و فضای سبز استفاده کنیم . 
در ادامه جلسه علی صابری، عضو دیگر شورای شهر تهران به مرکز خیریه ریحانه در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: درخواست دارم اعضای شورای شهر تهران از این مرکز بازدیدی به عمل بیاورند. 
اقبال شاکری عضو کمیسیون حمل ونقل و عمران شهری نیز به افتتاح نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران اشاره کرد و گفت : این اتفاق خوبی است که در تهران صورت گرفته اما به دلیل همزمانی آن با جلسه امروز شورای شهر تهران نتوانستیم در این مراسم شرکت کنیم.
 
وی بادرخواست از رییس شورای شهر اظهارداشت: روزی را برای تقدیر از سازندگان و پیمانکاران این خط اختصاص دهند.

در ادامه اسماعیل دوستی به بازدید از شهرداری منطقه 19 اشاره کرد و گفت: از خدماتی که این شهرداری انجام داده است باید تقدیر و تشکر کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم تعیین حریم محدوده جنوبی شهر تهران هرچه زودتر توسط شهرداری و وزارت مسکن صورت بگیرد . 

این عضو شورا با اشاره به محدوده هایی در جنوب شهر که حریم تهران را شکسته اند ،گفت: محله صالح آباد و شهرک رسالت درمنطقه 19 سالهاست که از شهرداری تهران خدمات دریافت می کنند اما درآمدی به شهرداری پرداخت نمی کنند.

اسماعیل دوستی در تذکری دیگر اظهارکرد: براساس طرح جامع شهر تهران فاصله حرکت قطارهای شهری حدوده دو دقیقه است که متاسفانه به دلیل کمبود قطارها این زمان به 4 دقیقه رسیده است. امیدواریم این مساله با همکاری وزارت کشور و شهرداری تهران در خصوص ترخیص واگن های خریداری شده  حل شود.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، در ادامه جلسه رحمت الله حافظی رییس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران با اشاره به مرکز پردازش پسماند کهریزک گفت: روزانه 7 هزار تن زباله در مرکز کهریزک پردازش می شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 250 میلیارد تومان فیش عوارض پسماند صادر شده است گفت : تاکنون 70 میلیارد تومان از این فیش ها اخذ شده است .این در حالی است که روزانه یک میلیاردو 500 میلیون تومان برای حمل زباله هزینه می کنیم .

مسجدجامعی: خدمات پورزرندی قابل تقدیر است
در ادامه جلسه از فعالیت های پورزرندی معاون سابق مالی و اداری شهرداری تهران تقدیر و تشکر به عمل آمد .
رییس شورای شهر تهران درباره پورزرندی گفت: ایشان در دوره گذشته یار شانزدهم و در دوره کنونی عضو سی و دوم شورای شهر بودند که با پیگیری های ایشان فاینانس 550 میلیون یوروی برای خط 4 مترو فراهم شد .
وی به فعالیت کنونی پورزرندی در بانک شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم این بانک به یکی ازبانک های معتبر در کشور تبدیل شود که با منابع مالی خود بتواند از طرح های شهرداری حمایت کند.
 
پورزرندی:بانک شهر موتور محرک تامین مالی پروژه های شهرداری های سراسر کشور است
پوزرندی نیز ضمن تشکر از اعضای شورای شهر تهران ، شهرداری و همکاران خود در معاونت مالی و اقتصادشهری گفت: ازهمه دوستان تشکر می کنم اگر موفقیتی بوده به دلیل همکاری همه صورت گرفته است در واقع موفقیت های امروز نتیجه تلاش و مرهون تدابیر شهردار محترم تهران و دوستان در شورای شهر بوده است.
وی به دشواری حوزه مالی و اداری اشاره کرد و گفت: یکی از سختی های این کار تهیه منابع و درست هزینه کردن آنهاست . این در حالی است که باید به سازمان های بازرسی وحسابرس های شورا نیز پاسخگو باشیم به همین دلیل باعث افتخار من است که در حد توانم در این جایگاه انجام وظیفه کرده ام.
وی با بیان اینکه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اظهارکرد: در حد خود توانستیم به شفاف سازی نیز در بحث مالی شهرداری تهران برسیم. از جمله اینکه به صورت سه سال متوالی رتبه اول مبارزه با فساد اداری را دریافت کردیم .
پورزرندی: با اشاره به اینکه تفریغ بودجه تا سال 91 به پایان رسیده است، گفت : خوشبختانه این موضوع در شورای شهر به تصویب رسیده است . همچنین توانستیم به ارتقای درامدهای پایدار شهرداری دست پیداکنیم که این میزان از12 درصد در سال 84 به 40 درصد رسیده است .
وی به تاسیس بانک شهر اشاره کرد و گفت : من به عنوان عضو کوچکی در شهرداری برای تاسیس بانک بیش از 450 بار به سازمان های مختلف مراجعه کردم و این چنین بود که توانستیم یک تعاونی اعتبار را تبدیل به موسسه و بعد بانک کنیم .
پورزرندی با بیان اینکه بانک شهر موتور محرک تامین مالی پروژه های شهرداری در شهرداری های سراسر کشور است بیان کرد: سرمایه این بانک در ابتدای تاسیس 400 میلیارد تومان بود و اکنون نیز همین میزان است که در میان بانک ها از نظر بودجه در اخر است. امیدوارم دوستان توجه داشته باشند که با 400 میلیارد تومان نمیتوان بانکداری کرد و خواهشمندم با افزایش سرمایه بانک شهر از 400میلیارد به 800 میلیارد که در شورای شهر در دستور کار قرار گرفت موافقت فرمایند .
در ادامه جلسه به نمایندگی از تمام اعضای شورای توسط احمد مسجد جامعی و شیبانی و ناصحی لوح تقدیر و تابلوی نفیس به پورزرندی اهدا شد.
نظر شما