يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۴
کد خبر: ۷۷۳۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
باحضور وزیر بهداشت ومعاون فرهنگي-اجتماعي شهرداری تهران انجام شد
همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی پیش ازظهر امروزباحضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،معاون فرهنگی و اجتماعي ،مدیر کل سلامت شهرداری ،شهردار منطقه22 و جمع کثیری ازشهروندان درکنار دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.
به گزارشهر،دراین مراسم معاون فرهنگي-اجتماعي اظهارکرد: شهرداری تهران درچندسال اخیر اقدامات ویژه ای پیرامون حوزه سلامت انجام داده است . در این راستا در هر 374 محله ،10 کانون مختلف مثل کانون شهری عاری ازدخانیات وکانون دیابت راه اندازی شده است که زمینه مشارکت مردم را فراهم کرده است ودرحال حاضر220هزار نفر ازشهروندان عضو این کانون ها هستند .
ایازی ادامه داد: شهرداری تهران به مناسبت هفته سلامت در 22 منطقه پایتخت دهکده های سلامت را برگزار کردکه دراین نمایشگاه ها از همه اشخاصی که درحوزه سلامت موثر هستند دعوت و ازانها استفاده شد. 
وی اظهارکرد: فقرحرکتی یکی از مهمترین مشکلات مردم تهران است . به همین خاطر در 450 نقطه تهران ایستگاه سلامتی و دوهزارایستگاه تندرستی ایجاد کردیم تا شهروندان به راحتی بتوانند ورزش کنند بااین کار در مردم این باورایجاد شد که بایدتحرک داشته باشند و ورزش کنند و اگر آنهابخواهند شهرداری نیز زمینه را فراهم می کند . 
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداري تهران بااشاره به حضور وزیر بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: زمینه همکاری وزرات بهداشت با شهرداری تهران ایجاد شده است که میتواند زمینه ساز مشکلات مردم دربحث سلامت باشد . 
در ادامه این مراسم وزیر بهداشت اظهارکرد: لازم میدانم به عنوان یک ایرانی از تمام افرادی که به سلامتی و ورزش شهروندان توجه می کنند و همچنین از شهردار تهران وهمکارانشان که این فرصت پیاده روی خانوادگی را فراهم کرده اند تا شهروندان لحظات خوشی را بگذرانند، تشکر كنم. 
وی ادامه داد: بیماری وجود دارد و هرکسی میتواند مبتلا به آن شود اما بیماری ها حتی برخی بیماریهای مادرزادی هم قابل پیش بینی وپیش گیری است . 
قاضی زاده هاشمي اضافه کرد: شعار امسال خودمراقبتی است ومردم باید مراقب خودشان ،خانواده ،فرزندان وسبک زندگی خود باشند .
وزیر بهداشت عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که مردم تهران به آن دچار شده اند کم تحرکی و اضافه وزن است واین دو میتواند منشا بیماری های زیادی از جمله فشار خون باشد که این خود باعث سکته قلبی ومغزی می شود . 
وی خاطرنشان کرد: دخانیات نیز درافزایش بیماریها موثر است و همه شهروندان باید مراقب سلامتی خود باشند. امروز در بحث سلامتی بیشتر امیدمان به خانم ها است . ازغذایی که بر سر سفره می گذارند تا ایجاد یک فضای ارام و بانشاط درخانه که می تواند سلامت  جسمی و روحی افراد خانواده را تامین کند .
قاضی زاده هاشمي بیان کرد: همه افرادجامعه از سیاستمداران تا مردم عادی باید این شعاررا مدنظر خود قرار داده و همه به سلامت و آرامش برسند . کشور ما با آرامش می تواند به توسعه پایداربرسد واین می تواند باعث شود که در کشور مردمی بانشاط و امیدوار به آینده داشته باشیم .
همچنین شهردارمنطقه 22 در گفتگو باخبرنگارشهرنوشت گفت: امروز باتوجه به هفته سلامت اداره کل سلامت شهرداری تهران هماهنگی های لازم را برای اجرای این برنامه انجام داد و ما میزبان این برنامه بودیم که با توجه به امکانات وفضایی که درکنار دریاچه شهدای خلیج فارس داشتیم این برنامه را اجرا کردیم . 
قاسم مولایی عنوان کرد: امروز از 22 منطقه تهران و برخی ازمسوولان ومدیران شهری ،وزیربهداشت ومعاونانش ویکی از اعضای شورای شهر دراین پیاده روی خانوادگی شرکت کردند که استقبال مردم نشان از علاقه زیاد آنها به این برنامه ها دارد.
وی تصریح کرد: شهروندان با حضورشان در این مراسم نشان دادند که اگر چنین برنامه هایی اجراشود از آن به خوبی استقبال می کنند.شهرداری تهران نیز برای ایجاد سلامتی میان مردم این فضاها و برنامه ها را برگزار می کند . 
شهردارمنطقه22 گفت: چنین برنامه هایی باتوجه به پیش رو بودن تابستان دربرنامه کاری این منطقه خواهد بود. 
به گزارش شهرنوشت، در این برنامه رييس هلال احمر تهران ،نماینده سازمان بهداشت(کانون های سلامت )، معاونان وزارت بهداشت وورزش ،روسای دانشگاه علوم پزشکی ، اورژانس ونیروی انتظامی نیز شرکت داشتند. همچنین دراین برنامه 30 دوچرخه باقرعه کشی به شهروندان اهدا شد.

نظر شما