جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۲
کد خبر: ۷۷۴۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه گفت: متاسفانه بر اساس آمارها سن اعتیاد به موادمخدر در جامعه در حال کاهش است.
به گزارش شهر، سرهنگ حبیب الله جهانفر عنوان کرد: کاهش سن اعتیاد موجب شده تا بحث استفاده از موادمخدر و روانگردان به مدارس نیز کشیده شود که در همین راستا انجام کارهای فرهنگی و آموزشی با همکاری آموزش و پرورش به منظور آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان از عواقب مصرف این مواد ضروری است.

به گفته جهانفر در همین راستا برنامه‌های آموزشی در مدارس از طریق انعقاد تفاهمنامه‌ای میان شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم‌پزشکی در حال پیگیری است.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه عنوان‌کرد: با توجه به وجود ظرافت‌های خاص در بحث آموزش به نوجوانان، مربیانی پیرامون آموزش به نوجوانان آموزش داده شده‌اند.

به گفته جهانفر آموزش به نوجوانان علاوه بر پیشگیری از مصرف موادمخدر در بین آنها، به علت تاثیرگذاری نوجوانان در فضای خانواده نیز می‌تواند موثر باشد و گستره پیشگیری از مصرف موادمخدر در سطح جامعه را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در سال جدید بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، مربیان آموزش‌های لازم را دیده و به مدارس فرستاده می‌شوند تا بتوانند در بحث پیشگیری از موادمخدر آموزش‌های لازم را به نوجوانان وجوانان ارائه کنند.

به گفته جهانفر مصرف شیشه و موادمخدر به آرایشگاه‌های زنانه نیز کشیده شده که در این زمینه خوشبختانه تاکنون در سطح استان گزارش خاصی داده نشده است.
منبع: ایسنا
نظر شما