جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۷۷۶۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
در پی وقوع حادثه تاسف بار واژگونی اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد در صبح دیروز، تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در صحن شورا گزارش خود را ارائه داد که اعضای شورای شهر پس از استماع گفته های وی به اظهارنظر پرداخته اند.
به گزارش شهر احمد دنیا مالی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران پس از پایان صحبت های تشکری هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گزارش حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه در اتوبان آزادگان که روز گذشته اتفاق افتاد، ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفت: ای کاش  امروز را عزای عمومی اعلام می کردیم. 

وی با بیان اینکه ما جلسات زیادی را با دوستانمان در حوزه حمل ونقل و ترافیک برای ارتقای ایمنی سفر داشته ایم ،افزود: بر روی سقف اتوبوس های گازسوز شهر تهران 8سیلندر وجوددارد که با فایبرگلاس پوشش داده شده و باید اینها مرتبا چک وتست شوند .

دنیا مالی اضافه کرد : اینکه آیا در این حادثه خطای انسانی بوده است اساسی ترین موضوع ماست ، اما به درستی به بحث اتوبوس های ناایمن اشاره شد.

وی ادامه داد: در گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی آمده است که علاوه بر بی احتیاطی راننده اتوبوس اسکانیا و عدم سرعت مطمئنه از سوی وی؛ بی مبالاتی شرکت سازنده اتوبوس های اسکانیا نیز تایید شده است . 
دنیامالی با تاکید بر اینکه این سانحه با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت نباید این قدر تلفات داشت، اظهارکرد: متاسفانه در اتوبوس شیشه معمولی کار شده بود و این شیشه ها عملا منجر به مرگ همشهریان ما شده است .

طلایی: نمی شود اتوبوس ها را بخوابانیم و خدمات رسانی را متوقف کنیم

همچنین مرتضی طلایی دیگر عضو شورای شهر با بیان اینکه باید صادقانه اعلام کنیم که همه ما مقصریم، گفت: بیشتر ناوگان ما را همین اتوبوس ها تشکیل می دهند و نمی توانیم خدمات رسانی نکنیم چرا که مثل این است که به دلیل حادثه اتش سوزی در خیابان جمهوری و ناایمن بودن ان ساختمان ، ساختمان های مجاور را پلمپ کنیم چرا که غیراستاندارد هستند .
صابری، عضو دیگر شورای شهر تهران نیز گفت: موضوع اتوبوس های گازسوز موضوع مهمی است که از آقای تشکری می خواهیم که حتما فکری برای آنها داشته باشد و ما را هم در جریان قرار دهد.

دوستی: اتوبوس اسکانیا خرید دولت است، پاسخگوباشد

دوستی عضو دیگر شورای شهر نیز در این جلسه اظهارداشت: اتوبوس های خریداری شده توسط وزارت کشور داری نقص است اما این سوال مطرح می شود که وزارت کشور از چه شرکتی این اتوبوس ها را خریده است.
وی افزود: اصل مطلب این است که چرا ما در خریدهایمان دقت نمی کنیم ما با پول وارز مردم این کشور کالاها را می خریم آیا ما کارشناس نداشتیم که پیگیری کند که این اتوبوس ها استاندارد هستند یا خیر.دولت موظف است وسایل مطمئن برای مردم تهیه کند پس دولت در این زمینه باید جوابگو باشد .
اقبال شاکری دیگر عضو شورای شهر نیز از معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران خواست تا از وضع موجود اتوبوس ها ، مینی بوس ها و ون ها و به طور کلی وسایل حمل ونقل عمومی گزارشی به شورای شهر ارایه دهد .

آباد:باید از شماره گذاری اتوبوس های غیراستاندارد ممانعت شود

 معصومه آباد نیز با بیان اینکه این اتوبوس را باید ارابه مرگ بنامیم، گفت: باید از شمارگذاری های این خودروها جلوگیری شود و این اولین اقدام عاجل شورای شهر می تواند باشد.
وی اضافه کرد: از اقای چمران هم می خواهم که بحث ایمنی را از طریق شورای عالی استانها پیگیری کرده تا این موضوع حل شود .

اظهارنظرها باید معقول و منطقی باشد 

مجتبی شاکری در پاسخ به انتقادات بعضی از اعضای شورای شهر درخصوص حادثه واژگونی اتوبوس بخش خصوصی شرکت واحد گفت: مگر وقتی بیماری در بیمارستان فوت می کند رییس بیمارستان را برکنار می کنند که به دلیل این حادثه بخواهیم شهردار استعفا دهد؟!

 مجتبی شاکری با لحن تندی خطاب به برخی اعضای شورای شهر اظهار کرد: ما می دانیم اتوبوس هایمان فرسوده است، اما یک بودجه محدود داریم و نمی توانیم ناوگان را نوسازی کنیم. 

وی افزود: این موضوع که به دلیل عدم استاندارد اتوبوس هایی که دولت داده است، بخواهیم شهرداری را محکوم کنیم مانند آن است که برویم جلوی در بیمارستان ها بایستیم و بگوییم به ازای هر مجروح و متوفایی که بیرون می برند، به خاطر آن رئیس بیمارستان را برکنار کنیم.

شاکری سپس گفت: این پروژه استعفا دادن را رها کنیم و در حرف هایمان دقت کنیم و حرف های معقول و درست بزنیم. دُز قضیه را بالا نبریم، زیرا در غیر این صورت موج اول این استعفاها مدیریت شهری را می زند و موج دوم آن ریاست جمهوری را می زند.

احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران نیز امروز درخصوص حادثه واژگونی اتوبوس شرکت اتوبوسرانی تهران در بزرگراه آزادگان گفت: افراد مجروح در چهار بیمارستان بستری بودند که به این بیمارستان ها سرزده شد و تدابیر لازم انجام شد و مجروحان به یک بیمارستان مجهز منتقل شوند . برخی نیز به بیمارستان های تخصصی فرستاده شدند تا به نحو بهتری به وضعیت آنها رسیدگی شود.
 
وی تاکید کرد: افرادی نیز که سالم بودند به دلیل مشاهده صحنه های وحشتناک نیاز به رسیدگی روحی دارند و باید توجه ویژه ای به وضعیت روحی این افراد شود .

مسجد جامعی اضافه کرد: باید دقت ویژه ای به ضایعه روانی این افراد شود چرا که صحنه های دلخراشی را در مقابل دیدگان خود دیده اند و به لحاظ روحی آسیب شدیدی به آنها وارد شده است .

وی با تاکید براینکه جان شهروندان محترم است از رییس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر خواست که یک گزارشی را در این زمینه آماده و به شورا ارایه دهد .

نظر شما