شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۷۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹
در جریان بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب انجام می شود؛
فرهنگسرای کتاب در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره)، ضمن ارائه کتب و محصولات آموزشی، میزبان کارگاه مهارت های مطالعه است.
به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه مهارت های مطالعه شامل «برنامه ریزی و مدیریت زمان در مطالعه»، «خلاصه نویسی و کوتاه کردن مطالب جهت فهم بهتر»، «فنون دقیق خوانی» و «اصول تندخوانی» است که سرفصل های کارگاه های «چهار راه کتاب» هستند.

این کارگاه در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 تهران در فرهنگسرای کتاب تشکیل می شود.  

ارائه کتاب و محصولات آموزشی در فرهنگسرای کتاب
مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همانند بسیاری از نهادها و سازمان های فعال در حوزه کتاب، با تألیف و انتشار نزدیک به 100 عنوان محصول در حوزه های مختلف کودک، فرهنگی، اجتماعی و هنر آماده همراهی با مخاطبان بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب است.

در سال جاری علاوه بر عرضه 49 جلد از کتاب های بخش کودک که در خانه های کودک شهر شکوفه ها تدریس می شود، 6 دفتر خوشنویسی نیز عرضه خواهد شد. دفتر تحریری، دفتر نستعلیق، دفتر ثلث، دفتر شکسته، دفتر نسخ و دفتر کوفی، 6 دفتر خوشنویسی هستند که زیر نظر اساتید برجسته خوشنویسی مانند محمد میزرا ابوالقاسمی منتشر شده و مقدمه آنها نیز به قلم حمیدرضا قلیچ خانی است.

کتاب های کودک نیز در 3 رده سنی 4، 5 و 6 سال قابل عرضه است که هم اکنون در همه فرهنگسراها و خانه های فرهنگ به کودکانی که در خانه های کودک «شهر شکوفه ها» ثبت نام می کنند به صورت بسته کودک به همراه لوازم دیگری از قبیل مداد رنگی، پاستل، رنگ انگشتی و گواش ارائه می شود.

مسابقه صدای آشنا
مسابقه صوتی «صدای آشنا» در غرفه فرهنگسرای مجازی در فرهنگسرای کتاب برگزار می شود. این مسابقه بر اساس کتاب «داستان راستان» اثر استاد مرتضی مطهری طراحی شده است و شامل دو مرحله است که در هر مرحله پنج سئوال با چهار گزینه برای مخاطبان نمایش داده می شود.

در مرحله اول شرکت کنندگان با گوش دادن به فایل های صوتی هر سئوال که بر اساس داستان های کتاب تهیه شده، می توانند گزینه صحیح را انتخاب کنند. هر شرکت کننده با پاسخ به پنج سئوال ابتدایی برنده مرحله اول بوده و در صورت ادامه و پاسخ به پنج سئوال بعدی در مرحله دوم نیز برنده می شود.

فرهنگسرای کتاب تا بیستم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره)، روبه روی شبستان اصلی از ساعت 10 تا 20 هر روز میزبان علاقمندان خواهد بود.
نظر شما