جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۰
کد خبر: ۷۸۰۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ستاد ویژه مدیریت بحران بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به طور مرتب بر ایمنی نمایشگاه، حوادث، بهداشت موادغذایی و تامین نیازهای این مجموعه نظارت دارد.
به گزارش شهر ، دکتر احمد صادقی در جریان بازدید از ستاد ویژه مدیریت بحران نمایشگاه کتاب تهران گفت: از آغاز برپایی نمایشگاه تا روز چهارم ، یکهزار و 230 نفر به واحدهای اورژانس مستقر در نمایشگاه مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند و 11 نفر آنان برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند. این افراد بیشتر با مشکلاتی چون افت فشار خون، اختلالات تنفسی، آسیب ناشی از حوادث جزئی و مواردی از این دست مواجه بودند و با توجه  به رصد مستمر نکته‌های ایمنی و آموزش‌های ارائه شده به غرفه‌داران تاکنون حادثه عمده‌ای ثبت نشده است.

وی گفت: تمامی بازدید کنندگان تحت پوشش بیمه حوادث قرار دارند و ستاد مدیریت بحران نمایشگاه از قبل برپایی غرفه ها بر اساس دستورالعمل‌ها و توصیه‌های موجود، نکات ایمنی را  مورد توجه قرار داده و علاوه بر پیش‌بینی استقرار 40 نفر نیروی ثابت مرکز اورژانس، اکیپ‌هایی از آتش‌نشانی ، هلال احمر، دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیروی انتظامی در قالب ستاد و با هماهنگی آماده پاسخگویی مناسب به حوادث محتمل هستند.

وی افزود: ارائه کپسول‌های اطفای حریق به غرفه‌ها، اجرای مانور آمادگی و برگزاری دوره‌ آموزش ایمنی و اطفای حریق برای غرفه‌داران از قبل برپایی نمایشگاه انجام شده است و با توجه به تجربه سال‌های گذشته، هماهنگی‌ها در حد مطلوب است.

 صادقی گفت: با توجه به بازدید روزانه صدها هزار نفر از این مجموعه فرهنگی، استقرار ستاد مدیریت بحران و اتخاذ تدابیر امری ضروری است و این حرکت در سال‌های اخیر موفقیت قابل توجهی کسب کرده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: کارشناسان مواد غذایی دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور مرتب  از غرفه‌های مواد غذایی بازدید می کنند و بر لهداشتی بودن فعالیت آنان نظارت دارند و سه غرفه متخلف نیز پلمپ شده است.

نظر شما