جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۹
کد خبر: ۷۸۲۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران خبرداد:
مدیرعامل سازمان سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه یک عزم جدی برای ساماندهی میادین در مجموعه شهرداری پایتخت شکل گرفته است، گفت: ایمنی و امنیت این میادین، مناسب سازی آن برای معلولان، توجه به سیما و منظر و مسائل زیست محیطی آن مدنظر است.
به گزارش شهر، جمال کامیاب اظهارکرد: بر اساس دستور شهردار تهران از دو سال پیش مطالعات ساماندهی میادین شهر در دستور کار سازمان زیبا سازی قرار گرفته و طراحی تعدادی از میادین انجام شده است.
وی با اشاره به میادین وحدت اسلامی، شوش، منیریه، راه آهن، ولیعصر ، انقلاب ، بهارستان و... گفت: باید به بحث های مطالعاتی و ملاحظاتی میادین توجه ویژه ای شود، برخی از میادین بحث های ترافیکی، کاربری، تاریخی بودن و ... نیز دارند که باید در ساماندهی لحاظ شود.
کامیاب با تاکید بر اینکه مشاوران انتخاب شده همگی دارای گرید هستند، افزود: سازمان زیباسازی ، مجری طرح نیست و طرح هایی که پیشنهاد می شود باید در بخش های خاص خود دستور نهایی گرفته و برای اجرا به متولی امر واگذار شود.
وی با بیان اینکه معاونت شهرسازی و معماری باید متولی امر شده و کار را دنبال کند، تصریح کرد: معاونت فنی و عمرانی هم می تواند بخش هایی از کار را پیگیری کند ، به نظر بنده به دلیل گستردگی میادین نمی توان ساماندهی آنها را تنها به یک حوزه واگذار کرد.
کامیاب به تشکیل شورایی با دبیری معاونت شهرسازی اشاره و بیان کرد: قرار بر این است که میادینی که حالت ویژه تری دارند در این شورا مورد بررسی قرار بگیرند و پس از تصویب در شورا ، مشخص شود که کدام حوزه باید طرح مصوب را اجرایی کند.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت شهری به طور ویژه پیگیر عملیاتی شدن بحث ساماندهی میادین است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر عزم جدی در مجموعه شهرداری برای ساماندهی میادین شهر شکل گرفته و ایمنی و امنیت این میادین، مناسب سازی آن برای معلولان، توجه به سیما و منظر و مسائل زیست محیطی آن مدنظر است.
نظر شما