پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۲
کد خبر: ۷۸۶۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
اتلتيکو‌مادريد قهرمان لاليگا شد
تیم های اتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ و آرسنال انگلیس شب گذشته در برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند و جشن قهرمانی را به طرفدران خود هدیه دادند.
به گزارش شهر، آتلتيکو مادريد با تساوي برابر بارسلونا به عنوان قهرماني در ليگاي اسپانيا دست يافت. هفته سي و هشتم رقابت‌هاي ليگاي اسپانيا با يک ديدار فينال گونه در ورزشگاه نيوکمپ ادامه يافت که در آن دو تيم بارسلونا و آتلتيکو مادريد به مصاف هم رفتند که اين ديدار در پايان با تساوي يک بر يک به پايان رسيد تا تيم مادريدي بالاتر از بارسلونا و رئال مادريد قهرمان شود.

پیروزی اتلتیکو برابر بارسلونا

در اين ديدار آتلتيکومادريد بدشانس بود که دو بازيکن مهم خود يعني ديگو کاستا و آردا توران را به دليل مصدوميت از دست داد و در ادامه بارسلونا موفق شد با ضربه آلکسيس سانچس از زاويه بسته به زيبايي گلزني کند تا نيمه نخست با برتري بارسلونا به پايان برسد.

قهرمانی اتلتیکو در لالیگا

در نيمه دوم اتلتيکو مادريد موفق شد در دقيقه 49 با ضربه ديگو گودين به گل تساوي برسد. در ادامه مسابقه بازيکنان آتلتيکو مادريد توانستند به خوبي بازي را اداره کنند تا به سلطه بارسلونا و رئال مادريد در ليگاي اسپانيا پايان دهند و به عنوان قهرماني دست يابند.


بايرن‌مونيخ قهرمان جام‌حذفي آلمان شد

 در ديدار فينال جام حذفي آلمان، دو رقيب ديرينه و فيناليست‌هاي سال گذشته ليگ قهرمانان اروپا يعني بايرن مونيخ و بروسيا دورتموند به مصاف هم رفتند که اين مسابقه در نهايت با نتيجه 2 بر صفر به سود بايرن مونيخ به پايان رسيد.

قهرمانی بایرن برابر بورسیا دورتموند


90 دقيقه وقت قانوني اين ديدار حساس با تساوي بدون گل به پايان رسيد و دو اتفاق مهم وقت‌هاي قانوني مصدوميت فيليپ لام کاپيتان تيم ملي فوتبال آلمان در نيمه نخست که منجر به تعويض وي شد و رد شدن گل سالم دورتموند در نيمه دوم بود که داور به اشتباه دستور ادامه بازي را داد در صورتي که تصاوير تلويزيوني نشان مي‌داد که توپ از خط دروازه بايرن به طور کامل گذشته بود.

همچنين در اين ديدار حساس تام هنکس ستاره و چهره مشهور سينمايي به عنوان هوادار بروسيادورتموند در ورزشگاه المپيک برلين حضور يافته بود.

در وقت‌هاي اضافي اما اين بايرن مونيخ بود که باز هم توسط آرين روبن بازيکن هلندي خود همچون سال گذشته که در فينال ليگ قهرمانان اروپا گل پيروزي‌بخش بايرن را وارد دروازه دورتموند کرده بود، در دقيقه 107 به گل رسيد و در ادامه توماس مولر در دقيقه 120 براي بار دوم دروازه دورتموند را گشود تا اين ديدار با نتيجه 2 بر صفر به سود شاگردان گوارديولا خاتمه يابد تا پپ گوارديولا موفق شود در نخستين فصل حضور خود در بايرن مونيخ، چهارمين جام را نيز با اين تيم کسب کند.

قهرمانی بایرن مونیخ در جام حذفی

بايرن مونيخ تاکنون 16 بار قهرمان جام حذفي آلمان شده و بروسيا دورتموند نيز تاکنون سه بار قهرمان اين رقابت‌ها شده بود.


اين هفدهمين قهرماني باواريايي‌ها در جام حذفي آلمان محسوب مي‌شد.


آرسنال قهرمان جام‌حذفي انگليس شد

 ديدار فينال جام حذفي انگليس (شنبه شب) در ورزشگاه ومبلي شهر لندن ميان تيم‌هاي آرسنال و هال‌سيتي برگزار شد که اين بازي با پيروزي 3 بر 2 توپچي‌‌هاي لندن و پايان 9 سال انتظار آنها براي کسب يک جام قهرماني خاتمه يافت.

در اين ديدار هال سيتي شروعي طوفاني داشت و در همان 10 دقيقه اول دو بار توسط جيمز چستر در دقيقه 4 و کورتيس ديويس در دقيقه 9 به گل رسيد تا شوک بزرگي را به توپچي‌ها وارد کند.

در دقيقه 17 سانتي کاسورلا يکي از گل‌هاي خورده را براي آرسنال جبران کرد تا اين تيم به بازي برگردد. هال‌سيتي تا دقيقه 71 براي محافظت از برتري‌اش مقاومت کرد اما در نهايت دروازه‌اش توسط لوران کاسيلني براي بار دوم باز شد.

بازي در 90 دقيقه معمول با تساوي 2-2 خاتمه پيدا کرد تا کار به وقت‌هاي اضافه کشيده شود. در وقت اضافه دوم و در دقيقه 109 بود که آرون رمزي با پاسي از اوليويه ژيرو گل سوم آرسنال را به ثمر رساند تا شاگردان آرسن ونگر پيروزي ميدان باشند.

قهرمانی آرسنال در جام حذفی
با اين نتيجه آرسنال توانست پيروز ميدان شود و براي اولين بار از سال 2005 (سالي که اتفاقاً در آن جام حذفي انگليس را فتح کرده بود) ‌يک جام به دست آورد. اين يازدهمين باري بود که توپچي‌هاي لندن فاتح جام حذفي انگليس شدند.
نظر شما