جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۷۸۶۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ساخت فرهنگسراها، خانه های محله، پردیس های سینمایی و ... نشان دهنده توجهی است که شهرداری تهران در این زمینه داشته و قطعا در این میان دکتر قالیباف و دکتر ایازی نقش قابل توجهی را ایفا کرده اند.
به گزارش شهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در مراسم نکوداشت دکتر محمد هادی ایازی که عصر امروز در تالار وحدت تهران برگزار شد، ابراز داشت: من تا قبل از سال 89 دکتر ایازی را نمی شناختم اما بعد از اینکه از ماموریت کویت برگشتم، با ایشان آشنایی پیدا کردم و از همان سال نیز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهرداری را دنبال کردم. انصافا در طول این مدت تلاش و جدیتی در شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و هنری صورت گرفته که این تلاش فوق العاده است.

وی افزود: پس از آنکه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمدم ارتباط من با ایشان بیشتر شد و همواره از دیدگاه های دکتر ایازی در شورای فرهنگ عمومی کشور استفاده کردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: به نظر می آید فعالیت ها و پیشرفت هایی که در حوزه فرهنگ و هنر در تهران رخ داده است نتیجه سیاست ها و برنامه هایی است که دکتر قالیباف دنبال می کنند. همه شاهد هستید در دوره ای که او به عنوان شهردار تهران منصوب شد، انصافا فعالیت ها و زیر ساخت فضاهای فرهنگی در شهر تهران رشد قابل توجهی پیدا کرده است.

جنتی ادامه داد: احترام به هنرمندان، فرهیختگان، اهالی فرهنگ و هنر و ... به صورت شایانی در این دوره شیوع پیدا کرده است و امروز شاهد هستید که مفاخر و شخصیت های برجسته فرهنگی، هنری، علمی و .. همه به نوعی از طرف شهرداری تهران بزرگ داشته می شوند. همانطور که در این مسیر خانه هایی همانند خانه پروفسور حسابی، شهید بهشتی، شهید مطهری، مرحوم حبیبی و ... بازسازی شده و امروز به عنوان موزه استفاده می شود. این نشان دهنده نوع توجه و گرایشی است که شهرداری تهران به این امر داشته است تا نام مفاخر و چهره های ماندگار باقی بماند.

وی با اشاره به توجه شهرداری تهران به حوزه هنر گفت: موزه موسیقی که توسط شهرداری ایجاد شده است بدون شک یکی از گنجینه های بزرگ موسیقی کشور است و یکی از کارهای نو به شمار می رود که اگر شهردار تهران به آن اهتمام نمی ورزید، قطعا هیچ کس دیگری نمی توانست این کار را انجام دهد. در این راه فضای زیبایی فراهم شده، امکانات و استودیویی نیز در این موزه ساخته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به ساخت باغ کتاب تهران اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاهد هستید که نمایشگاه هایی در باغ کتاب تهران برگزار می شود و با توسعه ای که این مرکز خواهد یافت، امیدواریم در آینده نیز شاهد برگزاری نمایشگاه های بیشتری در باغ کتاب باشیم.

جنتی تاکید کرد: ساخت فرهنگسراها، خانه های محله، پردیس های سینمایی و ... نشان دهنده توجهی است که شهرداری تهران در این زمینه داشته و قطعا در این میان دکتر قالیباف و دکتر ایازی نقش قابل توجهی داشته اند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران حتی برخی فضاهای غیر فرهنگی را به فضای فرهنگی تبدیل کرده است همانند زیر گذر چهار راه ولی عصر (عج) که می توانستند آن را به یکسری تاجر بدهد و قطعا سرقفلی بالایی نیز پیدا می کرد اما ترجیح داد آن را به محلی برای نگارگری و فعالیت های فرهنگی و هنری تبدیل کند. این امر نشان دهنده گرایشی است که به فرهنگ و هنر صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از این بابت که در این مدت فضاهای فرهنگی ساخته شده و شهرداری تهران امکانات خود را در حمایت از هنرمندان، فرهیختگان، اهالی هنر و رفع بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی هدایت کرده است از شهردار تشکر می کنیم.

جنتی در پایان گفت: قطعا با این روحیه ای که دکتر ایازی دارند در هر منصبی که قرار بگیرد به همین صورت عمل خواهد کرد و امیدواریم کشور همواره بتواند از خدمات شان استفاده کند.
نظر شما