جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۲
کد خبر: ۷۹۱۴۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
طرح «متر خیاط» ویژه صنف پارچه فروشان عبدل آباد از اواسط تیرماه در بازار بزرگ پارچه تهران آغاز شد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ این برنامه با تاسی از شعار تهران شهر مهربانی از اواسط تیر ماه امسال در بازار بزرگ پارچه تهران واقع در محله عبدل آباد آغاز شده است.

سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 و رئیس فرهنگسرای مهر گفت: هدف از اجرای طرح "متر خیاط" ترویج زندگی عارف معاصر شیخ رجبعلی خیاط به عنوان الگو به کسبه است.

وی ادامه داد: در طرح "متر خیاط" یک بسته فرهنگی همراه با مشاوره کوتاه به کاسبان اهدا می شود.

رنجیران خاطر نشان کرد: شاخص ترین کالا در این بسته ، متر است که منقش به جمله زیبا از شیخ رجبعلی خیاط شده است. هم چنین کتاب درباره زندگی شیخ و سوالات مسابقه هم در داخل این بسته قرار دارد.

وی گفت: یکی از متداول ترین و در دسترس ترین وسیله برای صنف پارچه فروش منطقه متر است. به همین منظور در این طرح متر های منقش به پیام معنوی از شیخ رجبعلی خیاط به رسم یادبود به آنها اهدا می شود.

رنجبریان افزود: رجبعلی از قشر خیاط  و مرتبط با شغل پارچه فروش های منطقه است و در عصر حاضر و در شرایط کنونی جامعه ما زندگی کرده و توانسته ضمن داشتن یک زندگی معمولی و کسب روزی حلال ،ارتباط معنوی اش را با خداوند حفظ کند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 19 تصریح کرد: اخلاق خوب و مشتری مداری هدفی است که در این طرح دنبال می شود

رنجبریان یادآور شد: در این طرح همچنین سلسله مسابقاتی از کتاب «یک شهر ،یک خیاط» که داستان واره هایی از زندگی شیخ رجبعلی نکوگویان(خیاط) است برگزار می کند.کتاب همراه سوالات مسابقه به کسبه اهدا می شود.اهالی بعد از مطالعه کتاب به 5 سوال تستی پاسخ می دهند و به قید قرعه  به 3 نفر از برگزیدگان کارت هدیه اهدا می شود.

وی با اشاره به هدف برنامه گفت: اجرای این طرح در ماه پربرکت رمضان آغاز شده است وهدف از اجرای این طرح  پر رنگ شدن معنویت در مسیر زندگی شهروندان و تحقق شعار تهران شهر مهربانی است

رنجبریان در پایان گفت: سایر کسبه هم می توانند با مراجعه به این فرهنگسرا از کتاب «یک شهر ،یک خیاط» استفاده کرده و در مسابقه پیامکی شرکت کنند.

فرهنگسرای مهر در خانی آباد نو، خیابان لطیفی، کوچه تگرگ، بوستان بعثت واقع شده است، 

نظر شما