شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۹
کد خبر: ۷۹۲۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه در حاشیه تماشای «شبی در کهکشان‌ها» به عنوان بزرگترین نمایش ترکیبی کشور گفت: قطعاً اگر اجرای این کار و نمونه‌های کوچک‌تر آن در سالن‌های مختلف توسعه پیدا کند، می‌تواند برای نسل جوان ما و نسل‌های آینده مفید باشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وی با تاکید بر لزوم تداوم اکران «شبی در کهکشان‌ها» گفت: این نمایش تاریخ اسلام و تاریخ دفاع مقدس را به خوبی با استفاده از هنر فاخر نمایش به تصویر می‌کشد و به نظر من نمایش ترکیبی «شبی در کهکشان‌ها» باید تداوم داشته باشد و از حرکت نایستد.

شبی در کهکشان‌ها برنامه‌ای ترکیبی است که در آن بر اساس سناریویی مشخص و توسط گروه‌های کاردان و در فرآیندی تشکیلاتی، ابزارها و روش‌های مختلف هنری از جمله موسیقی، نور، دکور، نمایش و جلوه‌های ویژه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا پیامی مشخص را به شکلی واقعی و عینی به مخاطبان عرضه کنند.

بزرگ‌ترین برنامه نمایشی ترکیبی میدانی ایران در بوستان ولایت در حال برگزاری است. این نمایش در صحنه‌ای بالغ بر دو هزار متر مربع هر روز ساعت 21 بیش از سه هزار مخاطب را به اعماق تاریخ می‌برد و گوشه‌هایی از زندگی پیامبران الهی، تاریخ اسلام و هشت سال دفاع مقدس را در فضایی واقعی به تصویر می‌کشد. برگزاری این نمایش تا 26 مرداد ادامه خواهد داشت.
نظر شما