جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۷۹۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
نشست انجمن های دوستی و سازمان‌های بین المللی برگزار شد
نشست تخصصی "بررسی ابعاد نقض حقوق بشر در نوار غزه" با حضور داوود امینی " مدیر مرکز مشارکت های فرهنگی هنری"، دکتر سیدان " نایب رئیس انجمن های دوستی ایران با سایر ملل"، دکتر قافله باشی " مدیرکل امور بین الملل موسسه فرهنگی اکو و روسای انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها در مرکز مشارکت های فرهنگی هنری برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آغاز این نشست " داوود امینی" با اشاره به برنامه های در دست اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در محکومیت نسل کشی غزه، بهره مندی از ظرفیت های موجود انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها و سازمان های بین المللی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: " گردهمایی سفرا، نمایندگان سازمان های بین المللی و انجمن های دوستی " ایجاد فضای امنی است برای ارسال پیام همدلی و همراهی با مظلومان و مقاومت پیشه گان غزه."
 
دکتر سیدان " نایب رئیس انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها" نیز ضمن اظهار تاسف از اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی،آمادگی انجمن های دوستی در بهتر برگزار شدن برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در حمایت از مردم غزه را اعلام کرد.
 
وی با اشاره به پیشنهاد دکتر قالیباف مبنی بر برپایی هفته فرهنگی صلح و دوستی با حضور شخصیتهای سیاسی کشور، سفیران و ... گردهمایی سفرا، نمایندگان سازمان های بین المللی و انجمن های دوستی در حمایت از مردم مظلوم غزه را اولین گام در این راستا دانست.  

در بخش دیگر این نشست دکتر شبستری "رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیکستان و نماینده سابق ایران در سازمان ملل" نیز ضمن ابراز انزجار از اقدامات رژیم صهیونیستی برگزاری اینگونه برنامه های فرهنگی را مثبت خواند و گفت: " برای همه جای سئوال است که چرا ایران از غزه دفاع می کند و برگزاری این برنامه بهترین فرصت است که به قضاوتهای نابجا پایان دهد."
 
حجت الاسلام والمسلمین امینیان سفیر سابق در امارات و رئیس انجمن ایران و امارات و مشاور شبکه شورای عالی" نیز  اجرای این برنامه را  ابتکار و حرکت بسیار خوبی در حمایت از مردم غزه دانست و ضمن تاکید بر لزوم همراهی وزارت امور خارجه و دفتر ریاست جمهوری، حضور اساتید دانشگاه و دانشجویان را نیز گامی در جهت بهتر برگزار شدن آن برشمرد.
 
دکتر حسنی "نماینده سابق مجلس شورای اسلامی" نیز برپایی این برنامه را زمینه ای برای عینیت بخشیدن به بحث نسل کشی و بیدارکردن وجدانها در مواجهه با اقدامات رژیم صهیونیستی خواند.
دکتر دستغیب " رئیس انجمن دوستی ایران و ساحل عاج"   نیز ضمن اشاره به امکان بهره مندی از ظرفیت های هنری انجمن های دوستی، شکایت بین المللی انجمن های دوستی از این جنایات و تبدیل آن به دادگاه بین المللی اسلامی به منظور ثبت این سند در وجدان بشریت را مورد پیشنهاد قرار داد.
 
دکتر سخایی "معاون اسبق وزارت خارجه و رئیس انجمن ایران و قطر"  نیز ضمن تاکید بر نقش موثر انجمن ها در زمینه های مختلف سیاسی و فرهنگی اظهار داشت: " باید به نقش NGO ها اعتقاد داشته باشیم چون قرن قرن  NGO هاست."
 
وی در ادامه صدور بیانیه انجمن های دوستی در محکومیت اقدامات غزه و تشکیل کمیسیونی جهت شناسایی ظرفیت ها، تقسیم بندی وظایف و ساماندهی را از جمله دیگر اقدامات لازم الاجرا برشمرد.
 
دکتر حیدری "رئیس انجمن ایران و بوسنی" نیز با اشاره به سابقه تاریخی نسل کشی در بوسنی اینگونه اقدامات را محکوم کرد و تشکیل کارگروهی برای بهتر برگزار شدن برنامه های حمایتی را در اولویت دانست.
 
در پایان، انجمن های دوستی ضمن هماهنگی برپایی هرچه موثرتر گردهمایی سفرا، نمایندگان سازمان های بین المللی و انجمن های دوستی در حمایت از مردم مظلوم غزه مباحثی چون دیپلماسی فرهنگی هنری تهران با کلان شهرها سایر کشورها، خواهر خواندگی شهرها، بازارچه های فرهنگی در کلانشهرها و ... را مورد بررسی قرار دادند. 

نظر شما