جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۶
کد خبر: ۷۹۳۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
گردهمایی ورزشکاران در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد
در اولین روز از هفته مهربانی با غزه در فرهنگسرای ابن‌سینا ورزشکاران از رده‌های مختلف ورزشی گرد هم آمدند تا همبستگی خود را با مردم غزه اعلام کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست ورزشکاران به منظور همدردی با مردم غزه روز گذشته 18 مرداد در اولین روز از هفته مهربانی با غزه در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.
 
در این نشست جواد خیابانی مجری برنامه، امیرقلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران، آرش میراسماعیلی قهرمان تکواندو جهان، سیف‌اللهی معاون امنیت داخلی کشور، میرحسینی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی تاج رییس سازمان لیگ، سردار صبور رییس فدراسیون سه‌گانه، اعضای هیات رییسه تنیس و اسکوآش، تیم ملی نونهالان دختران و پسران تکواندوکار، محمد پولادگر رییس فدراسون تکواندو، گروه رزمی رپنر، اعضای فدراسیون کوه‌نوردی، نمایندگان دیوار نوردی کشور، کانون والیبال و فوتبال شهید باکری حضور داشتند.

درود و فاتحه به روح بزرگ شهدای غزه

 دقایقی قبل از شروع رسمی مراسم اطراف فرهنگسرا را جوانان ورزشکاری که  با لباس های فرمی که متعلق به باشگاه های ورزشیشان بود پر کرده بودند. آنها با شور و اشتیاق در قالب دسته های منظم با هدایت مربیانشان داخل فرهنگسرا می شدند و پس از استقرار در صندلی های سالن آمفی تئاتر مشتاقانه منتظر آغاز مراسم بودند. پس از تلاوت قرآن توسط قاری «جواد خیابانی» گزارشگر پیشکسوت تلویزیون که مجری این مراسم هم بود اینگونه مراسم را آغاز کرد:
«حضور ورزشکاران در حمایت از مردم مظلوم غزه و ابراز خشم از رژیم غاصب صهیونیستی نشان دهنده روح پهلوانی در وجود شما است و آرزو می کنم تا همیشه ورزشکار و مهربان بمانید. با دیدن شما نوجوانان و جوانان در این مراسم هم خوشحال می شوم هم ناراحت؛ خوشحال از این بابت که برای افتخار آفرینی در رشته ورزشی خود برای کشور تلاش می کنید و ناراحت از این بابت که هم سن و سال های شما در غزه مظلومانه و بی گناه کشته می شوند. وقتی از طریق تصاویر تلویزیونی مردم غزه را در خاک و خون می بینم زجر می کشم اما دردناک ترین قسمت ماجرا کودکانی هستند که در میان خاک آرام گرفته اند. کودکانی که شادی و بازی در کنار خانواده حق طبیعی آنها است و رژیم جعلی اسراییل این حق را از آنها گرفته است.»

وی حضور ورزشکاران نوجوان و جوان کشور را برای همدردی با مردم مظلوم غزه ارزشمند و امیدوار کننده دانست و اینگونه ادامه داد: «در این مراسم که با حضور شما ورزشکاران حال و هوای خاصی به خود گرفته به روح بلند شهدای غزه درود می فرستیم و به برادران و خواهران مسلمانمان اعلام می کنیم که تا همیشه در کنارتان هستیم.»
 
 
قلعه‌نویی: پیروزی حق بر باطل نزدیک است
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران نخستین سخنران این مراسم بود که در ابراز همدردی با مردم غزه گفت: دیدن تصاویر جنایت‌های رژیم صهیونیستی حتی از تلویزیون بسیار سخت است، کسانی که مادر و پدر هستند  و کشته شدن کودکان را می‌بینند می‌توانند حال و روز مردم غزه را درک کنند.
وی در پایان باضمن آرزوی آرامش و امنیت همیشگی برای ایران و ایرانی افزود: پیروزی حق بر باطل نزدیک است و شهیدان غزه همیشه جاودان خواهند بود. 
 
میراسماعیلی: رژیم صهیونیستی بر خلاف منشور المپیک است
جواد خیابانی مجری برنامه با معرفی میراسماعیلی به عنوان ورزشکاری که دوبار قهرمانی جهان را در کارنامه داشت و با وجود آمادگی کامل در مقابل نماینده رژیم صهیونیستی در المپیک 2004 آتن به میدان نرفت و درواقع مدالش را از مردمش گرفته است. توصیف خیابانی از سختی‌های تمرینات آمادگی المپیک و مسابقات جهانی و بزرگی حرکت میراسماعیلی تشویق حاضران را برای این قهرمان تکواندو به همراه داشت.
 
در ادامه آرش میراسماعیلی با افتخار به المپیک آتن اشاره کرد و خاطره روز قرعه کشی و مسابقات را اینگونه تعریف کرد: پیش از مسابقات به مکه رفته بودم و از ابتدا آروزی طلای المپیک را داشتم اما وقتی کعبه را دیدم تنها از خدا خواستم آبرویم را نریزد. من پرچمدار المپیک بودم و با دو مدال طلای جهان شانس بالایی برای قهرمانی داشتم و آسان ترین قرعه در گروه‌بندی ها قرار گرفته بودم. بعد از اعلام قرعه شب سختی داشتم و تنها کاری که کردم خواندن دو رکعت نماز بود و به یاد آوردم که از خدا آّبرو خواستم و نه مدال و این موضوع آرامم کرد.
 
قهرمان جهانی تکواندو با اشاره به امنیت کشورمان ایران از حاضران خواست تا صلواتی برای سلامتی رهبر انقلاب بفرستند و در ادامه گفت: تمام دنیا از این جنایت‌ها ناراحتند اما همچنان عده‌ای از این اتفاقات دفاع می‌کنند، واقعا بچه‌ها چه گناهی دارند، خوشحالیم که هر جای دنیا اتفاقی برای مسلمانی بیافتد کشورمان از او حمایت می کند.
 
میراسماعیلی در پایان گفت: در انتخابات جهانی فدراسیون تکواندو شرکت کردم که من را به دلیل روبه رو نشدن با نماینده اسرائیل از انتخابات حذف کردند و گفتند حرکت من برخلاف منشور المپیک بوده است و اما من به رییس فدارسیون گفتم که حرکت رژیم صهیونیستی بر خلاف منشور المپیک است. از همه می‌خواهم تا آنچه در توان دارند به مردم غزه و فلسطین کمک کنند و تا مقاومت مردم فلسطین پایدار باشد شاهد پیروزی باشیم.
 
زمان‌آبادی: رژیم صهیونیستی غده‌ای سرطانی است
غلامحسین زمان‌آبادی پیشکسوت رسانه‌ای گفت: رژیم صهبونیستی بر اساس دیدگاهی شکل گرفته است که بسیار خطرناک است. آنها خود را برتر و بندگان برگزیده خداوند می دانند و دیگران را برده خود می‌پندارند.
 
وی افزود: بحث ما یک کشور نیست بلکه یک غده سرطانی است که تفکرش توهینی به بشریت است. امیدوارم انرژی ما با انرژی جهانی هرچه زودتر این غده سرطانی را نابود کند.
 
تیم تکواندویی که نخستین مدال طلایشان را به کودکان غزه هدیه کردند
در ادامه برنامه با حضور پولادگر، ریاست فدراسیون تکواندو، تیم ملی نونهالان دختران و پسران با تشویق حاضران روی صحنه آمدند و با مسئولان عکس یادگاری انداختند.
پولادگر با اشاره به قهرمانی مقتدرانه تیم نونهالان دختران و پسران در نخستین مسابقات جهان که در باکو با شرکت 65 کشور جهان با هفت طلا، چهار نقره و یک برنز افزود: این نوجوانان قهرمانی دیگری و افتخار دیگری هم دارند که با توجه بهتقارن مسابقات با ماه رمضان و فرارسیدن روز قدس تمام مدال‌ها و کاپ قهرمانی خودشان را تقدیم مردم غزه کردند.
وی افزود: این حرکت‌ها بسیار تاثیر گذار است و بسیار قابل قدردانی، چرا که مدال ورزشکاران بسیار برایشان ارزشمند است و این بچه‌ها اولین افتخارشان را به مردم مظلوم فلسطین تقدیم کردند و کار بزرگی است که به همه ما بزرگترها درس می‌دهند.
 
مهدی تاج: نام گذاری هفته لیگ برتر به نام غزه
مهدی تاج رییس سازمان لیگ از دیگر مهمانان حاضران در این نشست ضمن تشکر از برگزار کنندگان مراسم گفت: برای دفاع از مردم غزه هرکس در حد توان خود باید قدم بردارد و ما نیز در سازمان لیگ هفته اول و دوم لیگ برتر را به نام غزه آغاز کردیم، و هفته سوم را نیز به همین نام ادامه می‌دهیم. همچنین در جشن برترین‌های لیگ و قرعه‌کشی بازی‌ها مسئله غزه را فراموش نکردیم و با بیان موضوع سعی داشتیم تا همدردی با مردم غزه داشته باشیم.
 
سیف‌اللهی : غزه مقتدر تر از همیشه
در ادامه این مراسم سیف‌اللهی معاون امنیت داخلی کشور با اشاره به جمع ورزشکاران و اقدام قابل ستایش آن‌ها گفت: آنچه در خصوص میدان نابرابر غزه می‌شنویم با واقعیت فاصله دارد چرا که واقعیت‌های نبرد امنیتی است و نمی‌توان آن‌ را بیان کرد. 
وی افزود: قبلا فلسطینی ها با سنگ در مقابل ارتش صهیونیستی ایستادگی می کردند و امروز دیری نپایید که رزمندگان فلسطینی به سلاح مجهز شدند و خود فلسطین توانایی ساخت موشک را پیدا کرده است و این تجهیزات را به زیر زمین برده است. 
سیف‌اللهی با اشاره به محاصره همه جانبه غزه گفت: از هفت گذرگاه غزه ، شش‌ گذرگاه در دست اسرائیل است و یک گذرگاه هم در مرز مصر که با نظارت فراوان همراه است و درواقع این گذرگاه ها به روی حماس بسته هستند و با وجود همه این محاصره ها غزه مقتدر از همیشه در برابر جنایت ها ی رژیم صهیونیستی ایستادگی می کند.
 
شعر خوانی برات‌پور
«برات پور» شاعر پیشکسوت هم در این مراسم قطعه شعری را با عنوان «غزه در خون» که برای مردم غزه سروده بود خواند و مورد تشویق و قدردانی قرار گرفت. برات پور هدف از سرودن این شعر را تذکر به افرادی که درباره غزه بی تفاوت هستند دانست.

غزه در خون نشسته برخیزید          بحر دل های خسته برخیزید

صهیو یونیزم پلید خون آشام           بر سر چین نشسته برخیزید

شیون مادران در آتش و خون         ناله های گسسته برخیزید

زیر آوار آهن و پولاد                 دست و پای شکسته برخیزید

نیست جای درنگ ای مردم           همتی دسته دسته برخیزید

بحر یاری ملتی مظلوم                غزه در خون نشسته برخیزید

براساس این گزارش در این مراسم از ورزشکارانی که در مقابل نماینده رژیم صهیونیستی امتناع کردند با اهدای مدال و چفیه قدردانی شد. از جمله علی یعقوبیان که در قهرمانی جهان بوداپست در مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی قرار نگرفت، همچنین تیم رزمنده دختران نابینا و کم بینا گلبال (مریم فلاح، فاطمه قمصری، سعیده قمصری، زینب قمبری، فاطمه عبدالله سرمربی، که با توجه به همگروهی با رژیم صهیونیستی از حضور در مسابقات فنلاند خودداری کردند. 
قدردانی از حاج حسین سماواتی جانباز و قهرمان پرتاب دیسک کشور از دیگر بخش های این مراسم بود.
همچنین سیروس طالع نماینده کوه‌نوردان فرهنگسرای بهمن که با حضور در قله سبلان پرچم فلسطین را به احتزاز در آوردند و نماینده گروه کوه نوردی ابن سینا که در پایان هفته به قله دماوند می روند تقدیر شد.  نمایش رزمی گروه رپنر در محوطه فرهنگسرای ابن سینا پایان بخش این مراسم بود.
نظر شما