شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۷
کد خبر: ۷۹۳۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
در دومین روز هفته مهربانی با غزه جامعه عکاسی ایران گرد هم آمدند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گردهمایی عکاسان ویژه «هفته مهربانی با غزه» اظهار داشت: عکاسان پیام مظلومیت غزه را به جهان می‌رسانند و از این رو حرفه آنها جهاد فرهنگی محسوب می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی در این مراسم که در مرکز مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد اظهار داشت: وظیفه ما این است که با زبان، حضور، شعار، ابراز عواطف و حتی با امکاناتی که در اختیار داریم از مردم غزه دفاع کنیم.

وی در ادامه افزود: این سؤال از نظام سلطه آمریکا و اسرائیل قابل طرح است که کودک 20 روزه چه گناهی دارد که اینطور باید غرق در خون شود؟ مساجد زیادی در غزه تخریب شده است. مگر ما با معابد و کلیسا‌های آنها چه کرده‌ایم که آنها اینگونه مساجد ما را ویران می‌کنند؟

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: تأسیس و بنای جمهوری اسلامی ایران به ایستادگی در مقابل نظام سلطه و طاغوت است؛ روزی که امام خمینی (ره) با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند فرمودند که ما مخالف رژیم جعلی هستیم، برخی در غفلت عجیبی بودند که چرا امام(ره) چنین موضعی دارند در حالی که اگر این گونه نبود اسرائیل مواضع خودش را در تجاوز به خاک مسلمین گسترش می‌داد. ایشان در جایی دیگر فرمودند اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب می‌برد. این تعبیر مبالغه‌‌آمیز نیست و اگر ما مسلمانان متحد شده و در مقابل اسرائیل بایستیم قطعاً او را نابود خواهیم کرد.

وی افزود: کودکان غزه، کودکان ما هستند. زخم و رنج و ویرانگی خانه آنها زخم و رنج ما نیز هست و اگر اهتمام به رفع مشکل آنها نداشته باشیم مسلمان نیستیم. ما معتقد به نفی رژیم صهیونیستی هستیم و می‌دانیم که روزی این پرچم پایین خواهد آمد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأیید سخنان جامعه عکاسان درباره ضرورت پرداختن به عکس های این جنگ ها و اعزام آنها به غزه یادآور شد: اگر چه مسیر غزه بسته است اما اهتمام کرده ایم که افرادی را به غزه اعزام کنیم که به نوبت این اتفاق خواهد افتاد، شما عکاسان جهاد فرهنگی می کنید و پیام مظلومیت مردم را به جهانیان نشان می دهید.

مدیر عکس انجمن سینمای جوانان: عکاسان ایرانی توانایی ثبت وقایع غزه را دارند

علیرضا کریمی صارمی مدیر عکس انجمن سینمای جوانان ایران در این گردهمایی گفت: ما باید با پتانسیل و قدرتی که در ایران داریم بتوانیم نسبت به وقایع غزه فعال‌تر باشیم؛ بنابراین عکاسان گردهم بیایند و فکر کنند تا قدم کوچکی برای مردم بی‌پناه غزه برداشته شود.

وی در ادامه بیان کرد: شاید بهتر بود موقعیتی فراهم می‌شد تا بخشی از جامعه عکاسی ایران رسالت عظیم خود را در منطقه به ثمر برساند و زبان گویای مردم غزه در جهان باشد که متأسفانه این طور نیست.عکاسان ما هنوز نتوانسته‌اند به غزه اعزام شده و به پوشش قدرتمند تصویری بپردازند این در حالی است که دنیای غرب چشم خود را به روی این جنایت هولناک بسته است؛ دولت جمهوری اسلامی ایران و تمام کسانی که در این سیستم فعالیت می‌کنند باید تلاش کنند که به نحوی عکاسان به غزه اعزام شده و از این فاجعه جهانی تصاویری را بگیرند و به نمایش بگذارند.

اهدای خون به مردم غزه در روز جهانی عکاسان

محمود عبدالحسینی از عکاسان پیشکسوت در این گردهمایی ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه، اظهار داشت: در جنگ غزه 30 خبرنگار و عکاس کشته و مجروح شدند؛ این درحالی است که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران 48 نفر از عکاسان بودند که خون خودشان را در راه احیای اسلام و پاینده بودن پرچم ایران اهدا کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع غزه، بنده در این راستا خواستارم که یک روز را به طور خاص عکاسان به سازمان انتقال خون رفته و خون خودشان را اهدا کنند.

در این گردهمایی اعلام شد عکاسان ایرانی روز 28 مرداد همزمان با روز جهانی عکاسی، خون خود را به مردم غزه اهدا می‌کنند.

قائدی: مدیران ما نباید خواب بمانند

حسن قائدی از عکاسان جوان یادآور شد: یک عکاس و یا یک خبرنگار نمی‌تواند نسبت به رویدادهای جهان بی‌طرف باشد؛ به ویژه اینکه اکنون جهان در شرایطی خاص قرار دارد. طی دو سال گذشته چندین سفر به سوریه داشته‌ام از جنگ و زندگی مردم عکاسی کرده‌ام برای نمایش عکس‌های سوریه، ماه ها دوندگی کردم و با مراجعه به مؤسسه های فرهنگی هنوز نتوانسته‌ام تصاویر جنایت‌های داعش در سوریه را به مردم نشان دهم.

وی گفت: همیشه تاریخ از نظاره‌گرها ضربه خورده است؛ در لحظه‌ای که حضرت زهرا (س) بین در و دیوار ماند، صدها نفر از پشت‌بام‌های منزل‌شان آن واقعه را نظاره می‌کردند اما کاری نکردند. اکنون نیز مدیران ما نظاره‌گر هستند. در صورتی که رهبر معظم انقلاب در تریبون رسمی اعلام می‌کنند هر جایی که اقدامی برای فلسطین و مظلوم شود ما حمایت می‌کنیم.

قائدی در ادامه افزود: مدیران ما هم هنوز فکر می‌کنند عکس یک ابزار تزئینی است در حالی که عکس امروز می‌تواند تمام وقایع دنیا را به بهترین شکل به ثبت برساند.

این گردهمایی در دومین روز از «هفته مهربانی با غزه» با حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدحسین حیدری مدیر عامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، محمود عبدالحسینی، علی فریدونی، کورس احمدی و جمعی از عکاسان برگزار شد
نظر شما