جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۶
کد خبر: ۷۹۳۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس در هفته مهربانی با غزه:
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس در نشست بین المللی روزچهارم هفته مهربانی با غزه، گفت: روند سقوط اسرائیل با مقاومت دلیرانه مردم فلسطین شروع شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست انجمن‌های دوستی ایران با دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مردم‌نهاد در حمایت از مردم غزه صبح امروز سه‌شنبه 21 مرداد در چهارمین روز از هفته مهربانی با غزه  با حضور حسین شیخ الاسلام  مشاور بین‌الملل رئیس مجلس و دبیر کل کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،محمود مهتدی رئیس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در مصر،جاسبی معاون مالی و اداری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،سیدان نایب رییس شبکه شورای عالی هماهنگی انجمن‎‌های دوستی ایران و سایر کشورها،سفرای کشورهای فلسطین،کومور،کوبا،کره جنوبی،مالزی و هند و روسای 75 انجمن دوستی ایران با سایر کشورها در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد.

حسین شیخ الاسلام در این مراسم با تصریح براین که روند سقوط اسرائیل با مقاومت دلیرانه مردم فلسطین شروع شده است،گفت: امروز وحشت در دل هر اشغالگری افتاده و شاهد مهاجرت معکوس در فلسطین اشغالی هستیم.برهمین اساس باید به زودی منتظر ازبین رفتن رژیم جعلی اسرائیل باشیم.

وی یکی از مهمترین مسائل بین المللی از نظر حقوقی را اشغالگری دانست و افزود: کمک به کشور اشغال شده وظیفه همگانی است و این از اصول اساسی حقوق بین الملل و کنوانسیون های بین المللی است.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که همه گونه قانون های بین المللی در جنایت اسرائیل علیه مردم غزه،پایمال شده است، اظهارداشت: آمریکا و کشورهای غربی اسرائیل را با هدف ایجاد تهدید در منطقه به وجودآوردند اما اکنون این رژیم دیگر تهدیدی محسوب نمی شود و درحال حاضر هزینه اسرائیل برای آمریکا از استفاده آن بیشتر شده است و برهمین اساس امیدواریم به زودی جشن پیروزی فلسطین و نابودی اسرائیل را شاهد باشیم.

صلاح زواوی سفیرفلسطین نیز در این نشست با تصریح بر اهتزاز دو پرچم اسلام و فلسطین توسط حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،گفت: روند نابودی و به پایان رسیدن رژیم جعلی اسرائیل شروع شده و اولین گام ها برای آزادی فلسطین در غزه برداشته شده است.
محمود مهتدی رئیس سابق دفتر حفاظت منافع ایران در مصر و رییس انجمن دوستی ایران و مصر نیز در این مراسم،اظهارداشت: هم رخدادهایی که اکنون در منطقه به وقوع پیوسته است،اجزای یک سناریوی از پیش تعیین شده برای مهارکردن قدرت مقاومت است.

وی افزود: آمریکا و هم پیمانانش به دنبال از بین بردن مقاومت و ایجاد خاورمیانه جدید به وسیله تجزیه کشورها بودند اما اکنون این جبهه مقاومت است که پرچمدار در منطقه است.

شعرخوانی خوانساری رییس انجمن دوستی ایران و کوبا،سخنرانی سفیر کومور و قرائت یک بیانیه مشترک به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها و امضای یادمان مهربانی با غزه از دیگر برنامه های  نشست انجمن‌های دوستی ایران با دیگر کشورها و سازمان‌های بین‌المللی مردم‌نهاد در حمایت از مردم غزه در فرهنگسرای امام(ره) بود.
نظر شما