جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۷
کد خبر: ۷۹۳۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
گردهمایی اصناف در پنجمین روز مهربانی با غزه برگزار شد
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در برنامه مهربانی اصناف و بازاریان با مردم غزه با اشاره به جنگ 6 روزه رژیم صهیونیستی با مصر گفت: در حالی که همه کشورهای عربی در جنگ 6 روزه کنار رئیس‌جمهور وقت مصر ایستاده بودند، دیدیم این رژیم چگونه در 6 روز مصر را در هم کوبید و بلندی‌های جولان را فتح کرد اما امروز بعد از 50 روز هنوز نتوانسته‌اند غزه را شکست بدهند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گردهمایی اصناف و بازاریان تهران در حمایت از مردم غزه به همت فرهنگسرای شهر، فرهنگسرای رازی و اتاق اصناف تهران، عصر روز چهارشنبه در تالار ایران زمین شورای اسلامی شهر تهران، با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب‌‌رئیس مجلس، دکتر رحماندوست نماینده تهران، احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تهران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران، حسین شیخ‌الاسلام مشاور رئیس مجلس، سردار زندی از سرداران دفاع مقدس و جمع کثیری از اصناف و بازاریان تهران، برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم، نصرتی رئیس فرهنگسرای شهر ضمن خیرمقدم به میهمانان، از همکاری و مساعدت بازاریان تهران و همچنین مدیریت فرهنگسرای رازی برای برگزاری این گردهمایی تشکر کرد.
کریمی اصفهانی: صدای فریاد کودکان غزه بلندتر از موشک‌های رژیم صهیونیستی است
پس از اجرای هم‌سرایی قطعاتی توسط گروه تواشیح طه به سرپرستی مومن ثانی، کریمی‌اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار به سخنرانی پرداخت. وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی توانست در برابر همه استکبار جهانی به تنهایی مقاومت جانانه‌ای را از خود به نمایش بگذارد و در هشت سال جنگ تحمیلی، نه تنها مقابل عراق نبود بلکه با 40 کشور در حال جنگ بود و ایران در پایان جنگ، از 40 کشور دنیا اسیر داشت.
کریمی اصفهانی افزود: ما دیدیم که به دنبال انقلاب اسلامی موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه ایجاد شد اما متأسفانه این کشورها در محاسبات خود اشتباه کردند و به جای ولایت خدا ولایت طاغوت را پذیرفتند. استکبار تمام سعی خود را به کار گرفت تا بیداری اسلامی را به انحراف بکشد و برخی کشورهای عربی نیز در این امر استکبار را همراهی کردند.
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه جنگ اسرائیل علیه غزه هیچ ارزش نظامی ندارد، گفت:‌ امروز صدای فریاد کودکان بیگناه مردم غزه بلندتر از موشک‌های رژیم صهیونیستی است و دنیا دارد ظلم این رژیم غاصب را به وضوح می‌بیند.

ابوترابی‌فرد: همه سرزمین اشغالی در تیررس موشک‌ های مقاومت است
بعد از شعرخوانی مهدی سیار، ترانه سرای آثار حامد زمانی که با استقبال حضار، ترانه های مرگ بر آمریکا و می کشیم را قرائت کرد، نماهنگ می کشیم، آخرین کار حامد زمانی پخش شد و سپس نائب رئیس مجلس به ایراد سخنرانی پرداخت.
حجت‌‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تحلیل شرایط فعلی منطقه گفت: تزلزل در حکومت‌های خودکامه، کاهش حضور و قدرت غرب به ویژه آمریکا در منطقه و دنیای اسلام، افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و نقش موثر در تحولات منطقه و کاهش قدرت سیاسی نظامی رژیم صهیونیستی از جمله این تحولات سیاسی محسوب می‌شود.
وی افزود: صهیونیست‌ها اگر یک درصد احتمال می‌دادند مردم آواره و قتل‌عام شده غزه که از همه امکانات برخوردار هستند روزی برای آنان چالش‌آفرینی می‌کنند قطعا در همان سال‌های نخست همه آنان را قتل‌عام می‌کردند.
ابوترابی‌فرد به جنگ 6 روزه رژیم صهیونیستی با مصر اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که همه کشورهای عربی در جنگ 6 روزه کنار الناصر رئیس‌جمهور وقت مصر ایستاده بودند اما ما دیدیم که رژیم صهیونیستی چگونه در عرض 6 روز مصر را در هم کوبید و بلندی‌های جولان را فتح کرد و 4 هزار از نیروهای ارتش مصر را به اسیر گرفت. اما امروز رژیم صهیونیستی با گذشت 50 روز هنوز نتوانسته غزه را شکست دهد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز موشک‌های مقاومت به تمامی نقاط رژیم صهیونیستی دسترسی دارد، گفت: میزان خسارت و تلفات انسانی رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر با مردم غزه 4 برابر جنگ 22 روزه است بنابراین مردم غزه هیچ چیز را از دست نداده‌اند و از آبرو و شرافت خود دفاع کردند.
ابوترابی‌فرد جمهوری اسلامی ایران را تنها کشوری عنوان کرد که در طول سالیان گذشته و حتی در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در کنار مردم غزه بوده است و به گفته وی سوریه، عراق و لبنان نیز تنها کشورهای عربی هستند که در کنار ایران تعریف می‌شوند اما این کشورها را با جنگ داخلی گرفتار کرده‌اند تا رژیم صهیونیستی بتواند در جنگ اخیر خود به یک پیروزی عظیم برسد اما چنین اتفاقی نیفتاد.

بیانیه گردهمایی اصناف و بازاریان در حمایت از مردم غزه
در ادامه آقای کارگری عضو هیئت امنای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، بیانیه این گردهمایی را قرائت کرد:
بسمه تعالی
 دنیایی که سال ها به جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل عادت کرده بود و بی تفاوت از کنار فجایع صهیونیست ها در فلسطین و لبنان می گذشت، این بار دیگر در ماجرای ددمنشانه اشغالگران قدس به کودکان مظلوم غزه تاب تحمل از کف داده و صدای اعتراض ها از گوشه و کنار بلند است. حال این بار نیز در باریکه غزه بازهم اسیر مقاومت مردم مظلوم فلسطین شده است و نشانه های رسوایی این رژیم ظالم بر جهانیان نمایان گردیده است. گاه آن است که سرکرده های سفاک ترین دولت نامشروع تاریخ و آمران و عاملان جنایات وحشیانه علیه ساکنان بی دفاع و مظلوم غزه در دادگاه های صالح بین المللی مقابل ترازوی عدالت زانو بزنند. و به عنوان جنایتکار جنگی، به سزای اعمال وحشیانه و ننگین خود برسند. اصناف، بازاریان و بسیجیان اصناف دوشادوش مردم ایران اسلامی به عنوان تنها مدافعان راستین حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین، این راه را تا رسیدن به روز موعود و آزادی قدس شریف از چنگال غاصبان صهیون می پیمایند و چشم امید به وعده پیروزی پروردگار دارند که خود در قرآن کریم به رنج کشیدگان وعده داده است آنها را پیشوا و وارث زمین گرداند. 
وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ
فروش آثار هنرمندان خوشنویس به نفع مردم غزه
در پایان این مراسم بازاریان تصمیم گرفتند حسابی برای تامین هزینه درمان مجروحین غزه افتتاح کنند. همچنین آثار هنرمندانی که در حاشیه این گردهمایی، نقاشی ها، طرح ها و خوشنویسی هایی با مضمون نیایش چهاردهم صحیفه سجادیه کشیده بودند، به نفع مردم مظلوم غزه خریداری شد.

نظر شما