شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۳
کد خبر: ۷۹۴۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
آنچه امروز در غزه ، در باریکه ای از سرزمین فلسطین می گذارد ، صرفا مسئله نقطه ای کوچک از جغرافیای زمین نیست ؛ حالا هر شهروند دارای وجدانی در هر گوشه ای از جهان فریاد دفاع از مظلومیت غزه سر می دهد ، و اگر به هر دلیلی مجال فریاد ندارد با قطره اشکی در چشم ، یا اندوهی در دل با کودکان و نوجوانان غزه همدل و هم نوا می شود.
 یادداشت از فرزاد قاسم زاده- مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 9 و رییس فرهنگسرای رویش:

آنچه امروز در غزه ، در باریکه ای از سرزمین فلسطین می گذارد ، صرفا مسئله نقطه ای کوچک از جغرافیای زمین نیست ؛ حالا هر شهروند دارای وجدانی در هر گوشه ای از جهان فریاد دفاع از مظلومیت غزه سر می دهد ، و اگر به هر دلیلی مجال فریاد ندارد با قطره اشکی در چشم ، یا اندوهی در دل با کودکان و نوجوانان غزه همدل و هم نوا می شود ؛ آری امروز غزه وسعتی به اندازه تمامی وجدان های بیدار هستی دارد. امروز در سراسر جهان ، و به ویژه گوشه گوشه سرزمین ایران ، شاهد حركت‌هاي نماديني در محكوميت نسل‌كشي رژيم غاصب اسراییل و حمايت از زنان و كودكان به خاک و خون کشیده غزه هستیم ، حرکت هایی ‌که غزه را مسئله تمام جهان و مسئله انسانیت می داند ، و بی شک اخلاق و انسانیت را نمی توان اشغال کرد. وسعت حرکت ها و حمايت‌هاي نمادين مردم ايران و مردم بسياري از نقاط ديگر جهان در حمايت از مردم مظلوم نشان داد که چراغ دفاع از انسانیت را هیچ گاه نمی توان خاموش کرد.

نامگذاری هفته ای تحت عنوان " مهربانی با غزه " از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، در کنار اقدامات دیگر نهادها هم چون نامگذاري خيابان محل استقرار سازمان ملل به نام كودكان غزه ، صدور بیانیه های متعدد در دفاغ از مردم مظلوم غزه ، برگزاری همایش ها و گردهمایی های متعدد و..... .مجالی بود تا در یک هفته (18 تا 24 مردادماه ) ، گروه های مرجع و تاثیرگذارجامعه در اجتماعات خود راهکارهای حمایت عملی از غزه و روشنگری گسترده در این زمینه را مورد طرح و بررسی قرار دهند.

به مناسبت هفته مهربانی با غزه و در حمایت از مردم مظلوم غزه و همبستگی با مبارازت حق طلبانه ملت فلسطین ، شاهد گردهمایی های بزرگ پزشکان ، پرستاران ، ورزشکاران ، عکاسان ، روحانیون ، انجمن های دوستی ایران با سایر ملل ، اصناف و بازاریان در فرهنگسرای های مختلف شهر تهران بودیم که تاثیری شگرف بر افکار عمومی و بازتابی گسترده در رسانه ها داشت.

فرهنگسرای رویش نیز با برگزاری گردهمایی بزرگ پزشکان و پرستاران در هفته مهربانی با غزه ، پیام خادمان سلامت را به گوش جهانیان رساند. بی شک جامعه پزشکان و پرستاران همواره در صحنه دفاع از اصول و ارزش های انسانی پیشگام و ثابت قدم بوده اند و بنا بر رسالت و وظیفه انسانی و اخلاقی حرفه ای خود همیشه در حفظ و صیانت از جان انسانها کوشیده اند.

مطالبه برحق جامعه پزشکان و پرستاران ایران اسلامی  که همچون پزشکان سراسر جهان سوگند دفاع از جان انسانها را یاد کرده اند این بود که همگام با جامعه پزشکی ایران برای اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان صلیب سرخ تلاش کنند. جامعه پزشکان و پرستاران ایران اسلامی تاکید کردند : رژیمی که حتی به بیمارستان ها رحم نمی کند و اقدام به نسل کشی ملتی بی دفاع می زند نه تنها حق عضویت در سازمان صلیب سرخ ، بلکه شایستگی حضور در هیچ نهاد بین المللی را ندارد.

هفته مهربانی با غزه ، در حقیقت تاکیدی بر مهربانی با انسانیت و حقیقت بود و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، با این نامگذاری و نمادسازی ، بستری فراهم کرد تا هزاران تن از گروه های مرجع ، پیام آور مظلومیت غزه و دفاع از مظلوم و انزجار از ظلم و دژخیمان صهیونیسم شوند ، و بی شک چنین حرکت هایی اثر خود را نه تنها بر ذهن و قلب تمامی انسان های باوجدان سراسر جهان ، بلکه تا دل سازمان ملل می گذارد ، نهادهای بین المللی را بیدار می کند و حتی وادار به اعتراف می کند ؛ اعتراف به ذبح انسانیت در غزه! 
نظر شما