جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۹
کد خبر: ۷۹۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
در سومین برنامه زندگی به سبک بزرگان فرهنگ سرای رازی؛
سومین برنامه زندگی به سبک بزرگان، تجلیل و بزرگداشت «دکتر محمدصادق پیروز» با حضور پژوهشگران، اساتید برجسته دانشگاه و پزشکان به همت فرهنگ سرای رازی و مشارکت بیمارستان فارابی روز چهارشنبه 5شهریور برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محمدصادق پیروز چشم پزشک پیشکوست و خیر سلامت در آئین بزرگداشت خود به تمام پزشکان این مرز و بوم توصیه کرد: علاوه بر انجام اقدامات پزشکی بر اساس استانداردهای جهانی و نداشتن غرور به عنوان یک آفت پزشکی به ایران‌زمین و مردم این سرزمین عشق بورزند چرا که این مردم تاریخ ساز هستند و بزرگان زیادی تقدیم بشریت کرده‌اند که مایه مباهات و افتخار ایرانیان هستند.

وی افزود: ما مردم ایران پایه‌گذار تمدن بوده‌ایم هر چند که اکنون در برخی زمینه‌ها از برخی از کشورها عقب افتادیم اما با کوشش و اعتقاد به خود خواهیم توانست با جبران نقص‌ها عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کنیم.

در این مراسم بهنام خادم، رییس فرهنگ سرای رازی ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از بیمارستان فارابی در سخنانی از تلاش و فعالیت دکتر محمدصادق پیروز تشکر و قدردانی کرد و هدف از برگزاری زندگی به سبک بزرگان تجلیل و تقدیر از مفاخر و اندیشمندان اعلام کرد و با توجه به همجواری فرهنگ سرای رازی با بیمارستان فارابی سومین نشست زندگی به سبک بزرگان اختصاص به فعالیت دکتر محمدصادق پیروز اختصاص داشت که از موسسین این بیمارستان هستند.
 
محمود جباروند، رئیس بیمارستان فارابی نیز در حاشیه این مراسم درباره اقدامات خیرخواهانه دکتر پیروز گفت: دکتر پیروز در سال 1361 درمانگاهی تأسیس و تحویل شبکه بهداشت لاهیجان داد که هنوز پس از 32 سال همچنان مشغول فعالیت است و به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: او در سال 1363 نیز مدرسه‌ای با نام راستی را احداث کرد که در 300 متر زمین بنا شد و همچنان پابرجاست.

جباروند خاطر نشان کرد: او چندی پیش نیز زمینی به وسعت 20 هزار متر مربع را طی قراردادی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان واگذار کرد تا بیمارستانی برای خدمت‌رسانی به مردم تأسیس شود که مسئولان قول افتتاح این بیمارستان در هفته دولت را سال 1394، داده‌اند. این بیمارستان 160 تختخوابی خواهد بود و تا کنون بیش از 60 درصد ساخت فیزیکی آن انجام شده است.

رئیس بیمارستان فارابی افزود: دکتر پیروز همچنین چندی پیش سهامی که در بیمارستان کسری داشت را به بیمارستان فارابی واگذار کردند تا از ارزش این سهام در ساخت ساختمان جدید در بیمارستان فارابی استفاده شود.

وی گفت: دکتر پیروز در کنار بسیاری از پزشکان دیگر همواره دستگیر بیماران نیازمند است چنانکه بسیاری از پزشکان این بیمارستان علاوه بر دریافت نکردن هیچ حق‌العملی برای جراحی هزینه‌های برخی بیماران را نیز متقبل می‌شوند.

جباروند افزود:‌ در کل می‌توان گفت دکتر پیروز فردی است که زندگی، جان و مال خود را فدای مردم کرده است چرا که معتقد است مردم پناهی جز خداوند ندارند و باید به آنان خدمت کرد و بر اساس همین نگاه نیز هیچگاه به دنبال نام نبوده است و فروتنی خاصی دارد.

وی درباره بیمارستان فارابی خاطر نشان کرد: بیمارستان فارابی به عنوان بزرگترین مرکز چشم‌پزشکی خاورمیانه قدمتی به اندازه دانشگاه تهران دارد و سالانه 700 هزار بیمار به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. در این میان حدود 70 هزار عمل جراحی با بالاترین کیفیت بر روی این بیماران انجام می‌شود یعنی چیزی در حدود 400 تا 450 عمل در روز.

وی افزود: بهترین اساتید و دستیاران پزشکی در بیمارستان فارابی هستند و بهترین امتیازات علمی را دارند و به جرأت می‌توان گفت بیشترین مقالات را در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ می‌رسانند.

رئیس بیمارستان فارابی خاطر نشان کرد: در رتبه‌بندی رضایتمندی مراجعان و بیماران این بیمارستان رتبه نخست را در کشور کسب کرده است که این رضایتمندی نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش یافته است و این افزایش رضایتمندی را مدیون اساتید بزرگی همچون دکتر پیروز هستیم که جان و مال و تخصص خود را به مردم هدیه کرده‌اند.

در این برنامه سیدرضا نیری، دکتر سیدحسن امامی رضوی قائم مقام وزیر بهداشت، فرزند پروفسور شمس پدرچشم پزشکی ایران، چشم پزشکان مطرح کشور، اساتید چشم پزشکی، دانشجویان، شاگردان استاد، خانواده استاد و ... حضور داشتند.

محمد صادق پیروز متولد سال 1302 در لاهیجان است که در سال 1325 درس خود را در دانشگاه تهران را به پایان رسانده است و در سال 1330 دستیار چشم‌پزشکی بیمارستان فارابی شده است و تخصص خود در چشم‌پزشکی را در این بیمارستان اخذ کرده است.

در پایان این آیین به رسم یادبود تقدیر و تشکری از دکتر محمدصادق پیروز توسط فرهنگ سرای رازی و بیمارستان فارابی صورت پذیرفت.
نظر شما