شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۶
کد خبر: ۷۹۷۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
به مناسبت روز آتش‌نشان و هفته ایمنی برگزار شد
همایش «اسوه‌های شهر مهربانی» به مناسبت روز آتش‌نشان به همت فرهنگسرای رویش در مجموعه فرهنگی برج آزادی با تجلیل از خانواده آتشنشانان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه «اسوه‌های شهر مهربانی» به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی و روز آتش‌نشان دیروز سه‌شنبه هشتم مهر به همت فرهنگسرای رویش در مجموعه فرهنی هنری برج آزادی برگزار شد.
 
در این همایش اسماعیل حسینی ارشاد از پیشکسوتان آتش‌نشان و فرمانده آتش‌نشانی ایستگاه 33 منطقه 9، با قدردانی از خانواده‌ آتش‌نشانان گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند: «دو نعمت پنهان در جامعه وجود دارد که سلامتی و امنیت است» و به عنوان یک آتش‌نشان خوشحال هستم که وظیفه تامین بخشی از امنیت را بر عهده دارم و می‌توانیم به سهم خود به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه مردم هنگام بروز حوادث باید دو نکته را در نظر داشته باشند، افزود: هنگام تماس با 125 باید خونسردی خود را حفظ کنید و اطلاعات دقیقی از حادثه را گزارش دهید چرا که گزارش غلط از یک حادثه روند امدادرسانی را دچار خطا می‌کند. همچنین شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که تمامی خدمات سازمان آتش‌نشانی رایگان است؛ گاهی با این مسئله برخورد کردیم که عده‌ای کلاه‌بردار فردای خدمت رسانی آتش‌نشانان با مدارک و صورت‌حساب‌های تقلبی به محل حادثه می‌روند و درخواست پول می‌کنند که باید نسبت به این مسائل آگاه باشیم.
 
در این همایش فرزاد قاسم زاده رییس فرهنگسرای رویش و مدیر فرهنگی هنری منطقه 9، مهندس فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 9، عباس خسروی دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 9، شورایاران محلات و خانواده آتش‌نشانان حضور داشتند.
 
اجرای موسیقی زنده دف نوازان صبا، نمایش کمدی گروه شکلک، گروه کر موسسه پیام‌آوران مهر و پخش نماهنگ‌ درباره آتش‌نشانان و فیلمی درباره ستاد بحران و پیشگیری از دیگر بخش‌های این مراسم بود. همچنین در این برنامه از خانواده آتش‌نشان شهید جعفریان، خانم فرشته عسگری دبیر کانون بانوان خانه فرهنگی شمشیری، و پیشکسوت آتش‌نشانی حسینی ارشاد تجلیل شد.
نظر شما