جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۹۷۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
رمان «آهِ باشین» محمد کاظم مزینانی در صد و یکمین نشست بلورقلم فرهنگسرای فردوس نقد و بررسی می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صد و یکمین نشست بلورقلم سه شنبه 15 مهرماه با حضور «محمدکاظم مزینانی» نویسنده اثر، «حسن محمودی» و «فرحناز علیزاده» منتقدان برنامه برگزار می شود.

 

محمدکاظم مزینانی نویسنده و شاعر دوازدهم بهمن سال 1342 در دامغان به دنیا آمد؛ وی از سال 63 پس از گرفتن دیپلم به کیهان بچه ها رفته و کار خود را با سرودن شعر آغاز کرد که از جمله آثار وی می توان به کتاب های شعر آب یعنی ماهی، صندلی ها خسته اند، کلاغ های کاغذی، شعرهای ناتمام، ساده مثل آسمان و کتاب های داستان سوار سوم، رازهای زندگی یک کلاغ، داستان ناتمام و پاییز در قطاراشاره کرد.

 

کتاب «آهِ با شین» در واپسین روزهای سال 92 توسط سوره مهر منتشر شده؛ این اثر دومین رمان بزرگسال محمدکاظم مزینانی بعد از«شاه‌ بی‌شین» با موضوع انقلاب است.

 

«آهِ با ‌شین» روایت کننده فعالیت یک مبارز انقلابی چپ با فضای فکری کمونیستی است که از دهه 20 شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود و تا سال 90 ادامه دارد. در این رمان به نوعی به تناقضات و تفاوت‌های نسلی میان شخصیت اصلی و فرزندش اشاره شده است.

 

آن هایی ها، سال سِن، باغ های بی سیرت، کُلت و کُتلت، از افلاک تا کراک و این هایی ها! از جمله بخش های این کتاب است.

 

علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند در تاریخ یاد شده ساعت 16 به فرهنگ سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44081043 تماس گرفته و یا به تارنمای ferdos.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما