شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۳
کد خبر: ۷۹۷۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
سومین جشنواره تئاتر شهر با شعار «تهران، شهر مهربانی» با رقابت 68 گروه تئاتر در فرهنگسراها و سالن‌های نمایشی پایتخت آغاز شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،این جشنواره در هفت بخش باران، صحنه‌ای، کودک و نوجوان، خیابانی، نمایشنامه‌خوانی، عکس، پوستر و کارگاه‌های آموزشی از 11 مهر در 11 فرهنگسرا و سالن حرفه ای تئاتر آغاز شده و تا 18 مهر ادامه دارد.

در سومین دوره جشنواره تئاتر شهر 15 هنرمند سرشناس تئاتر ایران مسئولیت داوری نمایش‌های حاضر را برعهده دارند.

ایرج راد، حسین مسافر آستانه و حمیدرضا نعیمی آثار راهیافته به بخش تئاتر صحنه‌ای این دوره جشنواره تئاتر شهر را داوری و آثار و افراد برتر را انتخاب می‌کنند.در بخش تئاتر کودک و نوجوان حسن دادشکر، بهرام شاه‌محمدلو و مریم سعادت از چهره‌های بنام تئاتر کودک برای داوری آثار انتخاب شده‌اند و حسین عاطفی، محمدرضا الوند و محمدمهدی خاتمی هم داوران بخش تئاتر خیابانی هستند.

در بخش تئاتر باران که ویژه اجرای نمایش‌های صحنه‌ای با مضامین دینی است، دکتر مسعود دلخواه، امیر دژاکام و حسین پارسایی از هنرمندان سرشناس تئاتر ايران 10 نمایش این بخش را ارزیابی و افراد و آثار برگزیده را در مراسم اختتامیه معرفی مي‌كنند.

در بخش مسابقه نمایشنامه‌خوانی که با حضور 15 گروه نمایشی و خوانش آثار در طول جشنواره برگزار خواهد شد، دکتر سهیلا نجم، اصغر همت و شکرخدا گودرزی هنرمندان مطرح تئاتر به عنوان اعضاي هیات داوري این بخش هستند. 


در بخش عکس سومین دوره جشنواره تئاتر شهرنیز با داوری حمید جبلی ، فرهاد آییش، رضا معطریان،  29 عکاس با 68 اثر در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس حضور دارند. 

این رویداد بزرگ هنری شهر تهران در فرهنگسراهای ارسباران، اندیشه ، خاوران، سرو و شفق، خانه فرهنگ فدک ، تماشاخانه مهراب،سالن مهر و ماه حوزه هنری و سالن استاد سمندریان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران برگزار می شود. 

سومین دوره جشنواره تئاتر شهر با معرفی هنرمندان و گروه های نمایشی برگزیده، 18 مهر در فرهنگسرای اندیشه به پایان می‌رسد.


مطالب مرتبط
نظر شما