جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۹۷۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تجهيز ۶۹ کتابخانه سازمان به بخش تخصصی کودک و نوجوان به مناسبت روز جهانی کودک و افزوده شدن بر اين تعداد در آينده نزديک خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد دکامئی درباره برنامه‌های امور كتابخانه‌های سازمان برای هفته ملی کودک گفت: امسال با تلاقی روز جهانی کودک و اعیاد دهه ولایت فرصت مغتنمی رقم خورد تا کتابخانه‌های سازمان فرهنگي هنري با اجرای برنامه‌های شاد، فضا و بستر انس کودکان با کتاب و کتابخانه‌ها را ایجاد کنند.

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سه کتابخانه تخصصی ویژه کودک و نوجوان در مناطق 8، 10 و 11 تهران دارد و از مجموع کتابخانه‌های عمومی بزرگسالان، 68 کتابخانه هم دارای بخش تخصصی کودک و نوجوان هستند. با افزوده شدن کتابخانه اندیشه به آنها، این تعداد به 69 کتابخانه از مجموع 82 کتابخانه سازمان رسید. بر اساس آخرین آمار، در کتابخانه‌های ما بیش از 150 هزار جلد کتاب ویژه گروه‌های سنی مختلف کودک و نوجوان وجود دارد.

دكامئی درباره برنامه‌های روز جهانی کودک گفت: افتتاح بخش کودک کتابخانه اندیشه، رونمایی از آثار ادبیات کودک و نوجوان با همکاری کانون پرورش فکری در کتابخانه استاد معین، مسابقه نقاشی روی پارچه در کتابخانه بهاران، بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌ها، نمایشگاه تخصصی کتاب هنر کودک و نوجوان در کتابخانه ارسباران، کارگاه تصویرگری کودکانه‌های سفید در فرهنگسرای انقلاب و آیین مهربانی در کتابخانه عطار از جمله برنامه‌هاست.

منبع: فارس
نظر شما