جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۹۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
با شعار«خواستن اولین گام برای برخاستن» برگزار می‌شود
نخستین جشنواره تئاتر معلولان استان تهران با شعار «خواستن اولین گام برای برخاستن» با مشارکت سازمان بهزیستی استان تهران در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ دبیر این جشنواره در خصوص چگونگی و هدف از برگزاری این برنامه گفت: سازمان بهزیستی استان تهران در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی افراد معلول و ایجاد امکانات و فرصت‌های مناسب جهت ارائه توانمندی‌های معلولان و افزایش همکاری میان هنرمندان تئاتر و معلولان علاقمند به هنرنمایش بر آن است تا با توجه به نقش موثر و ارزشمند این هنر در توانمندسازی معلولان، اولین جشنواره تئاتر معلولان را در بزرگترین و نخستین فرهنگسرا در جنوب پایتخت برگزار کند.
  
معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری و دبیراجرایی این جشنواره نیز گفت: نخستین جشنواره معلولان استان تهران در چهار بخش  صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان و آموزش و پژوهش برگزار می‌شود.
 
وی افزود: «لبخند بزن رنگین کمان» به کارگردانی شاهین کهن، «مسافرین شیراز» به کارگردانی رضا بختیاری، «نیروی اراده» به کارگردانی مژگان رایگان و شاهد پیوند، «یک روزبا معلول» به کارگردانی مرتضی مالکی‌زاده، «پایان راه» به کارگردانی حسن جعفری، «آشپزخانه جادویی» به کارگردانی مرجان محمدپور، «شاید فرشته تو باشی» به کارگردانی مرضیه آهنگران، «عاشق پوشالی» به کارگردانی سیدمحمد رضوی، «آنسوی عشق» به کارگردانی رضا زمانی، «موش بلا و گربه ناقلا» به کارگردانی رضا رمضانی و «پیشگویی‌های بوجانگاتی، دم راکتی» به کارگردانی رامتین رمضانی و فیروز شریعتی، یازده نمایشی هستند که در این جشنواره به رقابت می‌پردازند.
 
نخستین جشنواره تئاتر معلولان استان تهران به همت سازمان بهزیستی استان تهران طی روزهای دوشنبه  ۲8 مهر تا چهارشنبه  ۳۰ مهر از ساعت 14 تا 19 درفرهنگسرای بهمن درحال برگزاری است و تماشای آثار نمایشی  برای عموم شهروندان آزاد است.
 
شایان ذکر است؛ عباس اقسامی، ابراهیم گله دارزاده، سلیمان خعلی،حمیدکاکا سلطانی و مژگان عزیزی ۱۷و18 شهریور درتالار محراب داوری این آثار نمایشی را بر عهده داشتند.
 
علاقمندان جهت بهره‌مندی از این جشنواره می توانند به ضلع جنوبی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن، ساختمان مجموعه هنرهای نمایشی مبارک مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55058892 تماس بگیرند.

نظر شما