جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۶
کد خبر: ۷۹۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
ویژه برنامه های فرهنگسرای مترو در ماه محرم؛
«کارگاه طراحی پوستر عاشورایی»، «نمایشگاه عکس عاشوراهای ایران»، «نذر فرهنگی کودکان» از جمله برنامه هایی است که در روزهای عزاداری اباعبدا..الحسین(ع) در سطح ایستگاه های مترو برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، " کارگاه طراحی پوستر عاشورایی"، عنوان برنامه ای است که در ساعت 11 تا 18 روز پنجشنبه 1 آبان ماه در نگارخانه شهدا واقع در ایستگاه متروی شهدا به منظور بهره‎مندی از خلاقیت و ایده‎های جدید و نیز مشارکت هنرمندان فعال عرصه گرافیک در فرهنگ سازی و معرفی فرهنگ عاشورائی برگزار می شود.


در این کارگاه که با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت با حضور طراحان گرافیک، دانشجویان و علاقمندان به هنر طراحی پوستر برگزار می شود، در خصوص قالب پوستر، تصویر در پوستر، تایپوگرافی و ایده پردازی بحث و تبادل نظر خواهد شد و شرکت کنندگان با توجه به سرفصل‎های مدنظر به طراحی پوستر زیر نظر استاد بشیری مدرس کارگاه می پردازند و از آثار خلق شده در این کارگاه، نمایشگاهی در ایام محرم درایستگاه های مترو برپا خواهد شد.


" نمایش عکس عاشوراهای ایران" نیز طرحی است که با هدف به تصویر کشیدن آیین های مختلف عزاداری، مراسم عاشورای حسینی در شهرها، آداب و رسوم و قومیت های مختلف ایران را به نمایش می گذارد.


در این نمایشگاه گلچینی ازمجموعه آثار دکتر " امیرعلی جوادیان" در ابعاد 100 در 70 با زیرنویس در قالب پلات لمینت درایستگاه های مترو به نمایش گذاشته می شود.
در برنامه "نذر فرهنگی کودکان" نیز همزمان با مراسم شیرخوارگان حسینی بسته های فرهنگی شامل شال، سربند، شیر، کتاب شعر کودکانه با موضوع عاشورا تهیه و در ایستگاه مصلی که محل برگزاری این مراسم است، توزیع می شود.


اکران پوستر و طرح های گرافیکی نگاه گذرهای مستقر در سکوهای 16 ایستگاه مترو، نگار گذر ایستگاه متروی شهید بهشتی و فضاهای فرهنگی داخل واگن ها نیز از دیگر اقدامات فرهنگ سرای مترو در این ایام است.


همچنین فرهنگ سرای مترو با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو برنامه های دیگری نیز در سطح ایستگاه های مترو طراحی کرده است که در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.
نظر شما