يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۹
کد خبر: ۷۹۹۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
آیین اختتامیه «گزارش یک نگرانی» شامگاه دوم آبان، با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رحمت الله حافظی عضو شورای شهر تهران، مدیران ارشد آبفا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری و جمعی از هنرمندان برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم که به همت فرهنگسرای رسانه شامگاه دوم آبان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، 6 اثر برگزیده از بین 208 اثر ارسالی به دبیرخانه، جوایز خود را دریافت کردند. همچنین به عادل فردوسی پور و رامبد جوان به بهانه تلاش های خودجوشی که در برنامه های تلویزیونی نود و خندوانه در مورد آگاه سازی مردم از بحران آب کرده بودند، هدایای ویژه ای اهدا شد.
 
در آیین اختتامیه جشنواره «گزارش یک نگرانی»، حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رحمت الله حافظی عضو شورای شهر تهران، مدیران ارشد آبفا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری، جمعی از هنرمندان از جمله مسعود فروتن، کتایون ریاحی، محمد صالح اعلا و مریلا زارعی و همچنین اسماعیل کهرم پدر پرنده‌شناسی ایران حضور داشتند.
 
اشکان خطیبی مجری برنامه در ابتدا، با اشاره به خشونت هایی که در برخی شهرها باعث ناراحتی مردم کشورمان شده، گفت: در بین مردم، دلخوری دیگری وجود دارد و آن بحران انرژی است. برای مردمی که علاقه زیادی به صدای آب دارند، این جشنواره، یادآور این نگرانی است.
 
بعد از پخش بخش اول کلیپ پیام هنرمندان، حامد رهنما دبیر جشنواره طی سخنان کوتاهی، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان گفت: امیدواریم با این اختتامیه، نگرانی از بحران آب خاتمه پیدا نکند و کمپین سراسری آب به زودی تشکیل شود.
در ادامه مراسم رامبد جوان دبیر هیات داوران، بیانیه این هیات را قرائت کرد.

 
تقدیر از عادل فردوسی پور و رامبد جوان
بعد از پخش کلیپی از عادل فردوسی پور که در برنامه های ویژه جام جهانی و برنامه نود از بحران آب صحبت کرده بود، حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اولین تندیس ویژه جشنواره را به عادل فردوسی پور اهدا کرد. فردوسی پور در هنگام دریافت این جایزه گفت: فعالیت های من در برنامه، حرکتی خودجوش بود. امیدوارم همه مردم و مسئولان دست به دست هم دهند تا بحران آب از بین برود.
 
اجرای یک متن درباره بحران آب توسط مسعود فروتن و اجرای دو قطعه موسیقی توسط گروه نایریکا، از دیگر بخش های این مراسم بود. همچنین به پاس فعالیت های رامبد جوان در ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب و آگاه سازی مردم از بحران آب در برنامه خندوانه، عادل فردوسی پور تندیس دوم جشنواره را به رامبد جوان اهدا کرد. فردوسی پور همچنین هنگام اهدای جایزه رامبد جوان گفت: دعا کنید سال دیگر این موقع بحران آب نداشته باشیم و بحران اسید داشته باشیم.

تقدیر از سرسالار مقنیان یزد
 
در ادامه مراسم جواد صفی نژاد پدر علم قنات ایران به سخنرانی پرداخت. وی گفت: زمانی که بحران آب حل شود باید بدانیم که چه کسانی این آب را به دست ما می رسانند. ما مدیون مقنی ها هستیم. سر سالار مقنیان یزد حاج حسین دهستانی است که 70 سال دارد و از 7 سالگی در قنات کار می کند. باید نام این افراد را آب آوران بگذارند و تلاش کنیم تا زحمات آن‌ها را جبران کنیم.
حاج حسین دهستانی جایزه خود شامل 20 میلیون ریال هدیه نقدی، تندیس جشنواره و سفر به مشهد را دریافت کرد. در ادامه، رامبد جوان، دبیر هیت داوران جشنواره از داخل بطری آبی که اسامی برگزیدگان نوشته شده بود، جایزه 15 میلیون ریالی را برای فیلم دریاچه به محسن شیرازی و حامد رهنما دبیر جشنواره جایزه 15 میلیون ریالی دوم را به محمد صفرزاده برای فیلم «زمین بازی» اهدا کرد.
 
حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به همراه مریلا زارعی و محمد صالح علا اعضای هیئت داوران، جوایز نفرات چهارم و سوم را اهدا کردند. در این بخش مینو ایرانپور برای «الف + ب» و خشایار رحیمی برای «28 درصد خالص» دو جایزه 30 میلیون ریالی را دریافت کردند.
 
با حضور حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، کتایون ریاحی، مریلا زارعی و رامبد جوان، علیرصا سلمان پور یکی از جوایز ویژه 30 میلیون ریالی را برای فیلم کوتاه «اینام»(باور) دریافت کرد.
 
و در انتها رامبد جوان جایزه بزرگ این جشنواره را به فیلم «طراوت» ساخته عالیه قلجایی اهدا کرد و گفت: این فیلم به خاطر کوتاه بودن، تاثیرگذار بودن و موضوع مناسب آن انتخاب شد.

مطالب مرتبط
نظر شما