جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۷۹۹۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، بسته فرهنگی «چراغ راه» در میان مساجد، حسینیه ها و تکایای منطقه 6 توزیع و اهداء می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توزیع بیش از 500 بسته فرهنگی چراغ راه که شامل کتاب "قیام حسینی" است ، مقارنۀ دو سخنرانی مقام معظم رهبری با موضوع علت قیام امام حسین (ع) در سال های 1361 و 1363 است که معظم له در آن با تسلطی مثال زدنی، موشکافانه و تحلیلی به تاریخ اسلام می پردازند. روایت ایشان از تاریخ اسلامی با چیدمانی جذاب و منسجم از وقایع، تحلیل هایی دقیق و کاربردی و متناسب با نیازهای روز است که ارائه می دهند.

ایشان در این فرمایشات با تبحری که در تحلیل تاریخ اسلام دارند، دوران زندگی ائمه را به عنوان انسان "250 ساله" ارایه می دهند و در کنار نگاه کل گرایی که به زندگی ائمه دارند، در اجزای این بیان عظیم نیز صاحب نظریات و تحلیل هایی ناب و دقیق هستند. کلیت مطالب ارایه شده در این کتاب مطالب کمتر تکرار شده است که پیروزی های کوتاه مدت و بلند مدت عاشورا. شرایط جامعه در آن زمان، عبرت های عاشورا، تصمیم سه گانه ظالم، مظلوم و منظلم، پیام های عاشورا، ابعاد مصائب حسینی، نقش عوام و خواص، مقایسه قیام حسینی و انقلاب خمینی، جلوه های عرفانی و معنوی عاشورا، ارزش های شهدای کربلا و راز ماندگاری عاشورا از جمله مباحثی است که مقام معظم رهبری به آن پرداخته اند.


هم چنین در کنار اهدای این کتاب که چراغ راه همه ما در برگزاری مراسم و مناسک مذهبی و سوگواری سیدالشهداء (ع) است پوسترهای تولید شده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در میان هیأت تکایا و مساجد و حسینیه های منطقه 6 توزیع می شود.


فرهنگ سرای سرو واقع در خیابان ولی عصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ساعی یکم واقع است و جهت اطلاع از برنامه های فرهنگی این فرهنگ سرا نیز می توانید درگاه اینترنتی http: sarv.farhangsara.ir مراجعه کنید.

نظر شما