يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۹۹۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
نمایشگاهی از مجموعه آثار حجم‌های چوبی احمد مشکور با عنوان «چوب‌ها شاعرند» از هفدهم تا بیست و دوم آبان در نگارخانه آفتاب برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مجموعه شامل 45 اثر هنری برگرفته از فرم و فیگورهای طبیعی تنه و اجزای درختان از جمله ریشه و شاخه است و حاصل تلاش ده ساله احمد مشکور در جمع آوری این آثار از مناطق بکر و دست نخورده نواحی مرزی شمالی و شرقی کشور است که با کمترین دخل و تصرف در فرم این چوب‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

مجموعه حجم های چوبی عرضه شده در این نمایشگاه، در ردیف آثار مفهومی و زیر شاخه ای از هنر یافته ها محسوب  می شود.
 
احمد مشکور معتقد است درختان با توجه به هم زیستی با انسان ها و رفتارهای اجتماعی افراد از خود واکنش نشان می دهند و چون خود را محدود و محصور می بینند، از حرکات منظم و رشد طبیعی خود دور می شوند. در واقع، رشد جسورانه خود را مهار و منعطف و رشد آزادانه خود را در طبیعت بکر متوقف می کنند.
 
شایان ذکر است، مشکور دارای مدرک مهندسی کشاورزی است که در اثر آشنایی با حجم ها، تنه ها و ریشه های درختان، به یافتن و جمع آوری حجم های چوبی علاقه مند شده است. وی برگزاری سه نمایشگاه انفرادی را در زادگاهش، استان خراسان شمالی تجربه کرده است و این بار دومین نمایشگاه انفرادی خود را در تهران دایر می کند.
 
برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 19 و پنجشنبه از ساعت 9 تا 13 به فرهنگسرای آفتاب به نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه روی خیابان دولت، خیابان امام زاده مراجعه کنید.
نظر شما