جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۹
کد خبر: ۸۰۰۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری از استقبال چشمگیر شهروندان از سومین جشنواره مجازی کتابخوانی و ادامه کار آن تا سی ام آبان ماه جاری خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین محرابی با بیان این مطلب که به رغم ریشه تاریخی بلند ایران اسلامی،متاسفانه متوسط زمان مطالعه کتاب و کتابخوانی در ایران بسیار پایین است و بر اساس ماموریت ذاتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باید شرایط و بستر تشویق و ترغیب شهروندان به کتابخوانی،فراهم و گسترش یافته و کتابخوانی به یک رفتار پایدار تبدیل شود، افزود: در پی استقبال شهروندان از دو جشنواره مجازی کتابخوانی، سومین جشنواره از شهریور ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان آبان ماه جاری ادامه خواهد یافت.


وی گفت : این جشنواره همانند دوره های پیشین به رمان های برتر و برگزیده ایران و جهان اختصاص دارد و بر اساس رای داوران به نفرات اول تا پنجم گروه آزاد و به سه نفر برتر گروه نوجوانان، جوایز ارزنده ای اهداء خواهد شد.همچنین به 65 تن برگزیده، هدایای نقدی تعلق خواهد گرفت.


این مقام مسئول افزود : اسامی برخی کتب مربوط به بخش آزاد عبارتند از سووشون، جای خالی سلوچ، استفارکاتبان، زمستانی بی بهار، روی ماه خدا  را ببوس، خواب زمستانی و مدیر مدرسه و  همچنین اسامی برخی کتب مربوط به بخش نوجوانان از جمله بابا لنگ دراز، درجستجوی خدا ،بوقلمون را نخورید، جام جهانی درجوادیه، خواهران غریب، هفت روز هفته، شازده کوچولو، قصه های مجید و صبحانه خیال است.


به گفته رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری علاقه مندان به شرکت در این جشنواره میتوانندبا مراجعه به سایت جشنواره به نشانیhttp://attarlibrary.ir  از میان 30 رمان منتخب، یک یا چند کتاب را انتخاب کرده و پس از مطالعه کتاب های انتخابی ، با پاسخگویی به سئوالات در مسابقه شرکت کنند. تلفن تماس : 55718143
 
نظر شما