جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۷
کد خبر: ۸۰۲۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
برنامه «با هم بخوانیم» فردا یکشنبه 16 آذرماه فرهنگسرای فردوس به مطالعه گروهی و خوانش داستان «گلابی های گندیده» نوشته هرتامولر اختصاص دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله برنامه های «با هم بخوانیم» روزهای یکشنبه هر هفته با حضور «جعفر توزنده جانی» کارشناس برنامه و جمعی از علاقمندان به ادبیات داستانی در این فرهنگسرا برگزار می شود.

در ابتدای نشست «با هم بخوانیم» کتابخانه فردوس بخشی از داستان «گلابی های گندیده» از کتاب «بیست بیست» به صورت گروهی خوانده می شود و در ادامه «جعفر توزنده‌جانی» نویسنده و منتقد ادبی که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارد، به معرفی اثر می پردازد.

کتاب «بیست، بیست» شامل بیست داستان از بیست نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات با گردآوری و ترجمه اسدالله امرایی منتشر شده است. «ارنست همینگوی»، «ژان پل سارتر»، «دوریس لسینگ»، «نادین گوردیمر»، «هاینریش بل»، «میگل آنخل‌آستوریاس»، «گونترگراس»، «گائو سین‌جیانگ» و «سائل بلو»، از  نویسندگانی هستند که آثاری از آ‌نان در این مجموعه آمده است.

گلابی های گندیده یکی از 15 داستان کوتاه مجموعه داستان «ته دره» نوشته هرتامولر است؛ در یادداشت پشت جلد کتاب آمده است: «"ته دره" از جمله نخستین آثار مولر است که شهرت و جوایزی برایش به ارمغان آورد. مولر در این کتاب نیز ، همچون اغلب آثارش ، به محیط خفقان بار رومانی در زمان دیکتاتوری چائوشسکو و فلاکت مردمانش پرداخته است. نویسنده برای ارائه ی بازتابی از آن محیط ، و به سبب ویژگی های حکومت کمونیستی و ممیزی های شدید آن دوره ، قالب خاصی را برای داستان گویی برگزیده است. داستان های این کتاب از زبان کودکی روستایی نقل می شود که ترکیبی از دیده های او از دنیای واقعی و خیال های کودکانه اش، و زندگی میان دهقانان سرگردان و آشفته حال ، حس و حالی زیبا از آن دنیای ماتم بار را به تصویر کشیده است.»

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند یکشنبه16 آذر ساعت 16 به « فرهنگسرای فردوس » واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس گرفته و یا به تارنمای ferdos.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما