پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۶
کد خبر: ۸۰۲۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
در مراسم رونمایی از آلبوم «دوشنبه کربلا» اثر دولتمند خالف، هنرمند تاجیکستانی مطرح شد
حمیدرضا نوربخش ضمن قدردانی از تلاش‌های رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای حمایت از فعالیت‌های فاخر موسیقی گفت: ایران با تاجیکستان در حوزه فرهنگ اشتراکات بسیاری دارد که از جمله آنها، شباهت فواصل موسیقایی است و به همین دلیل، اقبال از موسیقی تاجیکی و چنین آلبوم هایی وجود دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آلبوم عاشورایی «دوشنبه کربلا»، اثر هنرمند شهیر تاجیکستان استاد دولتمند خالف، صبح امروز با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، رایزن فرهنگی سفارت تاجیکستان در ایران، رئیس هیئت مدیره انجمن دوستی ایران و تاجیکستان و معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در محل این سازمان رونمایی شد. 
 
حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران در این مراسم، ضمن تقدیر از رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای حمایت از خلق این اثر موسیقیایی گفت: دولتمند خالف، یک هنرمند شناخته شده بین المللی است که در جشنواره های متعدد موسیقی فجر هم حضور داشته است.
 
نوربخش با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و تاجیکستان گفت: ما با تاجیکستان در حوزه فرهنگ اشتراکات بسیاری داریم که از جمله آنها، شباهت فواصل موسیقایی است. به همین دلیل، اقبال از موسیقی تاجیکی و چنین آلبوم هایی وجود دارد. لذت بردن از یک اثر موسیقیایی، از عادت گوش است و اگر ذائقه همخوان باشد، متناسب با آن، اقبال و استقبال از آن اثر هم بیشتر می شود. دولتمند استادی است که با توجه به ویژگی هایش، اشتراکات زیادی با هنرمندان آواز و موسیقی ایرانی دارد و باید او را با هنرمندان خودمان، هم رده بدانیم.
 
مدیرعامل خانه موسیقی ایران اضافه کرد: هنر ذاتی است و اکتسابی نیست. اگر فردی ژنتیکی مستعد یک هنر است، باید این استعداد را تربیت کرده و گسترش داد. حجم و رنگ و تحریرهای استاد دولتمند خالف، بسیار به تحریرهای ایرانی نزدیک است. البته که عطر وجودی خود او نیز مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و او را مجذوب می کند.
 
حمیدرضا نوربخش در پایان با اشاره به آلبوم «دوشنبه کربلا» گفت: وقتی این چنین هنرمندی، با این ویژگی ها، صدای خود را در خدمت مفهوم عاشورا و مفاهیم مذهبی قرار می دهد، تاثیر صدایش نیز چند برابر می شود که این تاثیر را می توان در این آلبوم موسیقی احساس کرد.
 
آلبوم دوشنبه کربلا، اثر هنرمند مشهور تاجیکستان استاد دولتمند خالف با اشعاری از مولانا، حافظ و بیدل دهلوی است که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تهیه و در این مراسم رونمایی شد.

مطالب مرتبط
نظر شما