شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۴
کد خبر: ۸۰۲۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
فرهنگسرای فردوس میزبان استاد ناصر جواهرپور می‌شود
فرهنگسرای فردوس با برگزاری ویژه برنامه «طلوع ماندگار» از ناصر جواهرپور استاد خوشنویسی و تنها وارث خط ناخنی در ایران تجلیل و قدردانی می کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه تجلیل از استاد ناصر جواهرپور در برنامه ای با عنوان «طلوع ماندگار» سه شنبه 25 آذر ساعت 16 با حضور «مرتضی گودرزی دیباج» رئیس مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری، «امیر عبدالحسینی» معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر علی آبادی استاد دانشگاه و خوشنویس و جمعی از مسوولان سازمان بسیج هنرمندان برگزار می شود.

اجرای برنامه توسط گروه های هنری، برگزاری ورک شاپ خوشنویسی توسط 6 نفر از هنرجویان استاد جواهر پور، اجرای نمایش شوق حضور و برپایی نمایشگاهی از آثار خوشنویسی استاد جواهرپور در نگارخانه پردیسان از برنامه های جنبی «طلوع ماندگار» است.

استاد ناصر جواهرپور متولد سال 1322 در اصفهان یكی از استادان بحق خوشنویسی ایران است، هنرمندی كه نامش پیش از آن‌كه با مركب و قلم بر سر زبان بیفتد به تنها وارث خط ناخنی در ایران مشهور است. وی خط نستعليق را نزد اساتيدي همچون سيد حسين و حسن ميرخاني و خط ناخنی را از مرحوم میرزا ولی كیمیا قلم، آخرین بازمانده خط ناخنی كه پیش از انقلاب درگذشته آموخته است.

درکارنامه فعالیت های این استاد گرانقدر آموزش ضمن خدمت مربیان آموزش و پرورش، آموزش بسیج تبلیغات سپاه پاسداران تهران، آموزش هنرجویان انجمن خوشنویسان در مناطق محروم، آموزش فرزندان شاهد و ایثارگران بنیاد شهید تمام استان ها، حضور در جشنواره های مختلف و نمایشگاه های داخلی و خارجی همچون نمایشگاه «خط ناخنی و نستعلیق» موزه رضا عباسی، «خط ناخنی و مجموعه ای از خطوط قدیمی» موزه هنرهای معاصر، «خط نستعلیق» نگارستان خط، «خط ناخنی و قلمی» گالری خروش، «خط ناخنی و قلمی و نقاشی خط» لاهور پاکستان، ابوظبی، شارجه امارات، لندن و ... به چشم می خورد.

خط ناخنی گونه‌ای از خوشنویسی است که در آن به جای استفاده از جوهر و قلم، با فشردن کاغذ در بین دو ناخن انگشت میانی و شست، کاغذ را تغییر شکل می‌دهد و بدین ترتیب کلمات شکل می‌گیرند.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به فرهنگ سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 44081039 تماس گرفته و یا از تارنمای ferdos.farhangsara.ir بازدیدکنند.

نظر شما