جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۸
کد خبر: ۸۰۳۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
حضور بیش از شش هزار مدرسه و کتابخانه در دوره دوازدهم
دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» با تخصیص یارانه ۳۵ میلیارد ریالی خرید کتاب به مدارس، کتابخانه‌ها و حوزه‌های علیمه شهر تهران و حضور بیش از ۶۰۰ ناشر و ۱۰۰ شرکت داخلی فعال در حوزه تجهیزات مدارس اول بهمن در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» روز یکم بهمن امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه در این دوره بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس ارائه می‌کند. در حال حاضر این تعداد اثر مراحل پایانی انتخاب از نظر محتوا را سپری می‌کنند و فهرست آنها در هفته آینده نهایی می‌شود.
 
اختصاص یارانه ۳۵ میلیاردی
میزان یارانه ارائه شده برای خرید کتاب در دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان همانند سال قبل ۳۵ میلیارد ریال است.  ۳۰ میلیارد ریال این اعتبار از سوی شهرداری و سازمان فرهنگی هنری و پنج میلیارد ریال آن از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافته است.
  
خرید با تخفیف ویژه برای همه 
در دوره قبل سهمیه اهدایی هر یک از مدارس در دوره ابتدایی از این یارانه تا سقف ۵۵۰ هزار تومان، دوره راهنمایی تا سقف ۶۰۰ هزار تومان و دوره متوسطه تا سقف ۶۵۰ هزار تومان برای خرید رایگان کتاب از «یاد یار مهربان» تعیین شده بود. همچنین حوزه های علمیه و کتابخانه‌های شهر تهران نیز حدود یک میلیون تومان اعتبار خرید کتاب رایگان در این طرح داشتند. همچنین امکان خرید آزاد از نمایشگاه با تخفیف ویژه فراهم شده است. سال گذشته مدارس علاوه بر اعتبار در نظر گرفته شده از تخفیف ۳۰ درصدی و عموم بازدیدکنندگان از تخفیف ۲۵ درصدی نمایشگاه بهره‌مند شدند.

در نمایشگاه یاد یار مهربان امسال بيش از 600 ناشر، 100 شركت داخلی فعال در حوزه تجهيزات مدارس و بيش از 6000 مدرسه، كتابخانه، حوزه علميه و دانشگاه‌ در بخش‌های لوازم‌التحرير و تجهيزات آموزشی و كمک‌آموزشی حضور خواهند داشت.

بسترسازی برای حضور مردم در نمایشگاه
پیش از این حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور احکام جداگانه آقایان محسن اسماعیلی رئیس هیات مدیره سازمان، علی‌اکبر اشعری مشاور شهردار تهران، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، سیدغلامرضا میرحسینی معاون فرهنگی سازمان، سیدمجید حسینی مدیر عامل نشر شهر، حمیدرضا کفاش معاون وزیر آموزش و پرورش، امین متولیان معاون برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی و مهدی رمضانی معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب را به عضویت شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه یاد یار مهربان منصوب کرده بود.
 
شورای سیاست‌گذاری این دوره از این نمایشگاه در جلسات بررسی چگونگی اجرای نمایشگاه امسال راهکارهایی برای ایجاد بستر حضور عمومی مردم در کنار حضور سازماندهی شده مدارس پیش‌بینی کرده‌اند.
مطالب مرتبط
نظر شما