جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۸
کد خبر: ۸۰۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
در حاشیه آغاز نمایش 16 تابلو نقاشی از چهره ماندگار هنر در ارسباران مطرح شد
نمایشگاه آثار علی‌اکبر صادقی چهره ماندگار هنرهای تجسمی ایران عصر روز جمعه پنجم دی با حضور معاون هنری سازمان فرهنگی هنر شهرداری تهران و شرکت گسترده هنرمندان پیشکسوت در فرهنگسرای ارسباران گشایش یافت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نمایشگاه «همسفر» 16 اثر نقاشی استاد صادقی به نمایش گذاشته شده است. این آثار با تکنیک راپید در ابعاد 50 در 70 در سفرهای چهار سال اخیر وی خلق شده است. همچنین آخرین اثر هنرمند در ابعاد 100 در 150 با تکنیک رنگ روغن و راپید هم به نمایش گذاشته شده است.

ابراهیم حقیقی و قباد شیوا گرافیست‌های پیشکسوت، محمدرضا دادگر استاد تصویرگری، غلامحسین نامی نقاش از هنرمندان حاضر در آیین افتتاحیه این نمایشگاه بودند.

«اخلاق هنری» رمز جاودانگی استاد علی‌اکبر صادقی
امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری در حاشیه آیین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه بیش از 20 سال است که آثار و نقدهای علی‌اکبر صادقی را دنبال می‌کند، گفت: صادقی در هنر تصویرگری و نقاشی آثار درجه یک ارائه کرده است و نگاه ایرانی و پایبندی به سنت‌های تصویری را در کارهای وی می‌توان مشاهده کرد. همچنین در پویانمایی متخصص است و آثار ارزشمندی در این زمینه دارند.
 
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: علی‌اکبر صادقی به شکل بی‌واسطه معلم خیلی از نقاش‌ها در استفاده از موتیف‌ها و المان‌های ایرانی بوده است؛ وی یکی از مفاخر روزگار ماست، که فارغ از هیاهو و دغدغه‌های روزمره ما به خلق آثار هنری می‌پردازد و آثارش چشم نواز است و همواره نوآوری دارد.
 
عبدالحسینی افزود: حسن دیگر استاد علی‌اکبر صادقی فروتنی است؛ وقتی با وی هم‌صحبت می‌شوید و سوال می‌کنید این هنرمند با صبوری، متانت و فروتنی حتی مبانی هنری را به شکل ساده برایتان توضیح می‌دهد و چیزی که این استاد را جاودان می‌کند اخلاق هنری اوست.
 

علی‌اکبر صادقی سال 1316 در تهران به دنیا آمد و سال 1337 در رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دانش‌آموخته شد. وی مبدع سبکی ویژه در هنر ویترای با حال و هوای ایرانی و عضو هیات علمی فرهنگستان هنر است. استاد صادقی ده‌ها نمایشگاه انفرادی و گروهی در داخل و خارج ایران برگزار کرده و سال 87 چهره ماندگار هنر شده است.

نمایشگاه نقاشی «همسفر» تا 22 دی در نگارخانه فرهنگسرای ارسباران ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان نقاشی می‌توانند برای بازدید از آثار هنرمند پیشکسوت به این فرهنگسرا در خیابان جلفا، بالاتر از پل سیدخندان مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما