جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۶
کد خبر: ۸۰۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
در بزرگداشت حماسه ۹ دی مطرح شد
بزرگداشت حماسه ۹ دی با سخنرانی حسین طلا و لاله افتخاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مهدی فضایلی مدیر انتشارات سروش در فرهنگسرای امام (ره) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آستانه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بزرگداشت حماسه ۹ دی روز گذشته هفتم دی در فرهنگسرای امام (ره) با سخنرانی حسین طلا و لاله افتخاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مهدی فضایلی مدیر انتشارات سروش برگزار شد. 
 
جمهوری اسلامی لنگرگاه ثبات در منطقه است
در این همایش مهدی فضایلی مدیر عامل انتشارات سروش با بیان اینکه نقش و اهمیت حماسه ۹ دی را زمانی متوجه می‌شویم که فهم و درک درست و کاملی از ادامه روند حرکت فتنه در کشور داشته باشیم، گفت: اگر در ماجرای سال ۸۸ آشوب، هرج و مرج و بی‌ثباتی ادامه پیدا می‌کرد اکنون وضعیت بسیار نگران کننده‌ای داشتیم که تخفیف یافته آن را امروز در کشور سوریه می‌بینیم. 
وی افزود: حماسه ۹ دی نقطه پایانی بود بر طراحی دشمنان در ماجرای فتنه ۸۸ و با هوشیاری مردم و رهبری حضرت آقا کشور توانست ثبات سیاسی خود را بازیابد و نه تنها کشور به پرتگاه آشوب کشیده نشد بلکه امروز جمهوری اسلامی ایران به لنگرگاه ثبات در منطقه تبدیل شده است و امروز حتی دشمنان ما به این مساله معتقدند. اگرچه ممکن است در برخی زمینه‌ها در کشور کاستی‌هایی وجود داشته باشد اما در کلان جهان و منطقه ثبات ایران و توانمندی در دفاع از خودش و تاثیرگذاری در معادلات منطقه از سوی همگان پذیرفته شده است. 
فضائلی با بیان اینکه حوادث ۸۸ هزینه زیادی را بر کشور تحمیل کرد افزود: ۸ ماه تلاطمی که در سال ۸۸ عمدتا در تهران وجود داشت موجب تقویت موضع دشمن در برابر ما شد و برخی از تحریم‌های اعمال شده بر کشور نتیجه فتنه ۸۸ است. 
 
وی با اشاره به اینکه ماجرای فتنه فقط به حسب ظاهر از انتخابات ریاست جمهوری شروع شد افزود: با مطالعه انقلاب‌های مخملین مشاهده می‌کنیم که این انقلاب‌ها همواره در مقطع انتخابات انجام شده است، در این مقطع همه جریان‌های سیاسی و افکار عمومی درگیر موضوع می‌شوند که جامعه را دچار مرزبندی‌های مشخص می‌کند و در جامعه شکنندگی‌هایی اتفاق می‌افتد که روی آن برنامه ریزی می‌کنند. 
 
نامه نگاری اوباما نشان دهنده موضع ضعف دشمن است
فضایلی تصریح کرد: در دوران قبل ۸۸ در جریان مذاکرات هسته‌ای به نقاط خوبی رسیده بودیم و اگر فتنه ۸۸ درکار نبود انتخابات ۸۸ موجب ارتقای ایران در معادلات بین المللی می‌شد و می‌توانستیم خواست‌های خود را بهتر پیش ببریم. پیش از انتخابات اوباما به مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشت که اگر چه متن این نامه منتشر نشده است اما مضمون آن و نفس آن نشان دهنده موضع ضعف دشمن است. 
وی افزود: با برگزاری انتخابات و وقتی دشمن احساس می‌کند یک جریان سیاسی در کشور مسیر براندازی را دنبال می‌کند؛ دشمن خود را در موضع برتری می‌بیند و زیاده خواهی خود را مطرح می‌کند تا زمانی که کشور به سمت ثبات و آرامشی رفت که ۹ دی به وجود آورد. 
 
جابجایی ۱۱ میلیون رای غیر ممکن است
فضایلی با اشاره به روند انتخابات در کشور گفت: همه کسانی که از فرآیند انتخابات مطلعند موافقند که تغییر نتیجه انتخابات امکان ندارد. در انتخابات مجلس ممکن است صندوقی باطل شود و این مساله در برخی دوره‌ها اتفاق افتاده است اما در ریاست جمهوری این امکان وجود ندارد آن هم در مورد ۱۱ میلیون رای در کشور، جابجایی این رای را نمی‌توان تصور کرد. 
 
وی افزود: پس از انتخابات ابتدا شعار‌ها «رای ما را پس بده» بود، اما به مرور اعتراض‌ها همه چیز بود به جز انتخابات و در فتنه اصل نظام را مورد مناقشه قرار دادند و در همین مسیر بود که ریزش اتفاق افتاد و بسیاری مردم موضوع را فهمیدند با بصیرت کنار کشیدند. 
 
فضائلی بیبان کرد: وقتی به سیدالشهدا اهانت شد، مردم دیدند که که دیگر نمی‌توان تنها شاهد ماجرا بود و باید حضور حسینی نشان دهند. و به صورت خود جوش در برخی شهر‌ها حتی روز ۸ دی و در تهران ۹ دی میلیون‌ها نفر مردم برای اعتراض به فتنه به خیابان آمدند و حماسه ۹ دی شکل گرفت. 
 
هدف گیری دشمن در فتنه ۸۸ جمهوریت و اسلامیت نظام بود
در ادامه این همایش حسین طلا نماینده مجلس شورای اسلامی با تبریک فرارسیدن سالروز حماسه ۹ دی گفت: در خاطرات مرحوم عسگراولادی آمده است که در سال ۴۲ همراه شهید عراقی بنزد امام خمینی (ره) رفتند ایشان سه هدف را در مبارزه با رژیم شاه عنوان کردند. یک سرنگونی رژیم شاه، دوم ایجاد نظام جمهوری اسلامی و سوم زمینه سازی ظهور امام زمان. عسگراولادی در خاطراتش می‌گوید که از این اهداف بسیار متعجب شدند و امکان برآورده شدن آن را در ذهن نداشتند تا اینکه مبارزات به پیشرفت و رژیم شاه سقوط کرد و حضرت امام دستور برگزاری رفراندوم برای جمهوری اسلامی صادر کردند. 
 
وی افزود: در ابتدا عده‌ای با این مساله مخالف بودند چرا که عنوان می‌شد مردم جمهوری اسلامی را نمی‌شناسند و کسی به این نوع حکومت رای نمی‌دهد اما امام تاکید داشتند که نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد. سپس با رای حداکثری جمهوری اسلامی در کشور برپا شد. 
 
این نماینده مجلس با اشاره به فتنه سال ۸۸ گفت: در این جریان هدف گیری دشمن جمهوریت و اسلامیت نظام بود و شخصیت‌هایی پیش از انتخابات دروغ تقلب را راه انداختند و شروع به شبهه افکنی کردند. 
 
۹ دی به دنبال تثبیت حکومت دینی بود
وی با اشاره به اینکه در دوران انتخابات سال ۸۸ فرماندار تهران بوده است، افزود: در فرآیند انتخابات هیات‌های اجرایی تشکیل می‌شود و نمایندگان مختلفی حضور دارند که عملا تقلب در انتخابات را غیر ممکن می‌کند. هنگام انتخابات صندوق‌ها در مدارس و مسجد‌ها قرار دارند. در مدارس اولیا مدارس که معتمد مردم هستند و مردم بچه‌هایشان را به آن‌ها می‌سپارند، چطور می‌شود این افراد به امانت مردم خیانت کنند در مساجد هم به همین طریق معتمدان و بزرگان محل در مساجد از عوامل اجرایی هستند. 
 
فرماندار اسبق تهران تصریح کرد: تعرفه‌های رای نیز در چاپ خانه‌ای منتشر می‌شود و همه تعرفه‌ها با اسکورت مخزن به مخزن توزیع می‌شوند، چطور می‌توان تصور کرد که ۴۳ هزار شعبه اخذ رای به صورت هماهنگ تقلب کرده باشند و کسی در این باره سندی ارائه ندهد. پس از اعتراض‌ها صندوق‌های تهران را بازشماری کردیم، شهرستان تهران ۴ میلیون ۲۰۰ هزار رای اخذ شده داشت، به غیر از شهر ری و منطقه پارک وی به بالا، آزادگان به پایین در ۲۰ منطقه شهری تهران رای‌های ماخوذه از میزان مجموع ماخوذه ۹ استان ۹۷ هزار رای بیشتر است. نزدیک ۳۳۰ صندوق را باز و ۴۳۰ هزار رای را باز شماری کردیم که از موسوی ۲۸۶ رای کم شد و به رضایی ۲۰ رای، احمدی‌نژاد ۱۸ رای و کروبی ۹ رای اضافه شد و در همه صندوق‌ها نمایندگان کاندیدا‌ها حضور داشتند. 
 
وی افزود: جریان فتنه به دنبال حکومتی سکولار بودند و جریان ۹ دی به دنبال تثبیت حکومت دینی بوده است. امروز بعد از راه افتادن جریان داعش که تا پای بغداد رسید اما با کمک ایران متوقف شد، شاهدیم که مستضعفین در تمام منطقه بسیج شدند و تاثیر ایران را در تمام منطقه می‌بینیم. 
 
حماسه ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ بشریت است
لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تصریح کرد: فتنه ۸۸ از سال‌ها پیش طراحی و دنبال شده بود. در مجلس هفتم ما مطلع شدیم که سه سفارتخانه بسیار فعال شده‌اند و پاتوق‌هایی را در برخی جا‌ها با حضور عوامل فتنه تدارک می‌بینند. که این حرکت‌ها از سوی برخی نمایندگان مجلس ششم حمایت می‌شد. 
 
وی افزود: آنچه نقشه دشمن را ناکام کرد اعتقاد دینی، جایگاه امام و امت بود که این سه ضلع به هم پیوستند. در سال ۸۸ مشاهده کردیم که چنانچه پشتیبان ولایت فقیه باشیم به مملکت آسیبی نخواهد رسید. مقام معظم رهبری نایب برحق امام زمان در این حوادث بسیار کریمانه رفتار کردند. ایشان می‌توانستند دستور بدهند تا برخورد شود و از بین ببرند، خیلی از کارهایی که خیلی از کشورهای مدعی دموکراسی هم بسیار بیشتر از این‌ها انجام می‌دهند، اما رهبر ملتی که به دنبال پرچم جمهوری اسلامی است عیارشان با دیگران بسیارم متفاوت است و رمز پیروزی و شکست دشمنان همین است. 
 
این نماینده مجلس افزود: در فتنه ۸۸ مردم هوشیار بودند و عده‌ای که دچار غفلت شدند و به دلیل اعتراضی که به برخی مسائل داشتند فریب خوردند و اعتراض کردند ندانستند اعتراض اردوکشی خیابانی نیست و فقط حق را قانون رو می‌کند. در فتنه ۸۸، برنامه‌ای که توسط دشمن قسم خورده ما طراحی شده بود، افرادی سلسله جنبان بودند و حضرت آقا در این حادثه با رافت اسلامی و مانند حضرت علی (ع) عمل کرد. 
 
وی تصریح کرد: رهبری در این ماجرا گام به گام بصیرت به مردم می‌دادند؛ در جریان فتنه حق و باطل گره خورده است و رهبری دست کودک فریب خورده را گرفتند و باعث شد در حماسه ۹ دی، برخی مردم معترض دریافتند که از احساس پاک آن‌ها سو استفاده شده است و در کنار دیگران قرار گرفتند برای دفاع از آرمان‌ها و باید گفت که ۹ دی نه تنها در ایران بلکه نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که در آن با پیروزی کام همه شیرین شد.
مطالب مرتبط
نظر شما