شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۷
کد خبر: ۸۰۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
همزمان با آغاز هفته وحدت به دعوت فرهنگسرای قرآن ، قاریانی از کشورهای مصر و ترکیه در این مرکز حضور یافتند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با آغاز هفته وحدت دو تن از قاریان کشورهای مصر و ترکیه در این مرکز حضور یافته و در برنامه دوست من نماز فرهنگسرا حضوری افتخاری داشتند.

این قاریان که به عنوان داور مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان کشورهای مسلمان در تهران حضور دارند، به دعوت فرهنگسرای قرآن روز یکشنبه 14 دی ماه ساعت 10صبح  به  از این مرکز بازدید و جلسه ای را برگزار کردند.

در این نشست که با حضور شیخ اصیلی قاری و داور سوریه ای و شیخ اسحق دانش قاری و داور ترکیه ای و همچنین رییس فرهنگسرای قرآن برگزار شد، پس از تلاوت آیات قرآن کریم توسط علی اکبر توپچی رییس فرهنگسرا ، سخنانی پیرامون اهمیت وحدت مسلمانان ایراد شد. این دوقاری ضمن برشمردن فواید اتحاد جامعه مسلمانان جهان ، در خصوص جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از باارزش ترین کشورهای اسلامی در دفاع از حقوق مسلمانان سراسر دنیا ، سخنانی را ایراد کردند.

شایان ذکر است در بخشی دیگر از این بازدید میهمانان با حضور در برنامه " دوست من نماز " خاطره ای به یادماندنی برای خود و دختران مکلف حاضر در سالن رقم زدند. شیخ اسحق دانش با تلاوت آیاتی از سوره آل عمران و شیخ اصیلی با ابتهال خوانی و تواشیح زیبای خود در مدح اهل بیت علیهم السلام، تمامی دانش آموزان و مدیران حاضر در سالن را به وجد آوردند که با تشویق بی سابقه ای توسط دانش آموزان و سایر شرکت کنندگان در سالن ، همراه بود.

این برنامه با دعای قرآنی زیبای شیخ اصیلی برای تمامی مخاطبین و همچنین بازدید از بخش های مختلف فرهنگسرای قرآن پایان یافت.
نظر شما