شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۲
کد خبر: ۸۰۴۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
حجت الاسلام سید رضا اکرمی:
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در رابطه با اتفاقات اخیر فرانسه گفت: به عقیده ما قدرت منطق کارآمدتر از منطق قدرت است و با ترویج اسلام محمدی، عدالت و محبت پیامبر اسلام این روش را دنبال و توصیه می‌کنیم، انفجار و توطئه و جنگ را محکوم می‌کنیم چرا که طرفدار گفت‌وگو و آگاه‌سازی هستیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام سیدرضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: اروپا، امریکا در موضوع سوریه، عراق و لبنان اهدافی را دنبال می‌کردند که در همه آن‌ها دچار ناکامی شدند؛ زمانی می‌خواستند بشار اسد را سه ماهه سرنگون کنند اما امروز پذیرفتند که بشار اسد در سوریه ماندنی است و یا در موضوع داعش با وجودی که روزی حمایت می‌کردند امروز با آن مبارزه می‌کنند و مقاومت در سوریه و حزب الله لبنان آن‌ها  را ناکام گذاشت.
 
وی افزود: در سال‌های گذشته موج بیداری اسلامی شکل گرفته است و دشمنان تمام تلاش خود را می‌کنند تا با هر وسیله‌ و توطئه‌ای مانع پیشرفت و آگاهی بخشی اسلام شوند.
حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: غربی‌ها وقتی در راهکارهای نظامی و اندیشه شکست خوردند به دنبال ماجراجویی‌های جدید نرم افزاری مانند اهانت به پیامبر اسلام(ص) رفتند، پیامبری که امروز در جهان یک میلیارد و هفتصد میلیون پیرو دارد و هر روز به پیروان آن‌ افزوده می‌شود.
 
رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه اسلام در حال گسترش در جهان غرب است افزود: رشد جمعیت، مهاجران مسلمان، و مسلمان شدن غربی‌ها باعث رشد جمعیت مسلمانان شده است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2025 اسلام حرف اول را در اروپا می‌زند؛ از همین روی درصدد توطئه و فتنه‌های جدید هستند تا چهره اسلام را مخدوش کنند.
وی افزود: اما سیاست ایران و جهان اسلام این نقشه‌ها را بی اثر گذاشته است. در مسئله مذاکرات هسته ای مشاهده می‌کنیم که با جدی بودن در مذاکرات به دنیا نشان دادیم که ایران معتقد به گفت‌وگو است. 

حجت‌الاسلام اکرمی تصریح کرد: امام خمینی(ره) رهبر انقلاب اسلامی تا سال 57 و پیروزی انقلاب هرگز اجازه مبارزه مسلحانه را ندادند و ایشان معتقد بودند که تنها با آگاه سازی می‌توانیم به هدفمان برسیم. به عقیده ما قدرت منطق کارآمدتر از منطق قدرت است و با ترویج اسلام محمدی، عدالت و محبت پیامبر اسلام این روش را دنبال و توصیه می‌کنیم، انفجار و توطئه و جنگ را محکوم می‌کنیم ما همچنان طرفدار گفت‌وگو هستیم و می‌خواهیم با قدرت منطق کار را پیش ببریم.
مطالب مرتبط
نظر شما