جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۹
کد خبر: ۸۰۴۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴
شهرام شکیبا با اشاره به اتفاقات اخیر پاریس گفت: ادعای دموکراسی غربیان در این واقعه و حمایت از انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین‏‌آمیز به نام دموکراسی اساسا اقدام کثیفی است و بدیهی است پنبه چنین دموکراسی‌‏ای زده خواهد شد و شده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهردار تهران، شهرام شکیبا، طنزپرداز آشنای کشورمان، درباره حمله تروریستی به نشریه فرانسوی شارلی ابدو و نیز توهین مجدد آن نشریه به پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: ابتدا بگویم که ضامن بقای دین محمد مصطفی(ص)، ذوات مقدسه و به طریق اولی، خود خداوند است. ما شیعیان معتقدیم خداوند برای آخرالزمان سناریو دارد و براساس روایاتی که برای ما مانده است، می‌‏دانیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد و همه این‌ها دلالت بر این دارد که تا فرارسیدن آخرالزمان، دین محمد مصطفی(ص) پابرجاست و ضامن بقای آن نیز، خود خداوند است. طبیعی است که در این میانه، شیطان و نمایندگانش که در هیئت انسانی پدیدار شده‌‏اند نظیر داعش و مانند آن و در رأس‌شان، صهیونیسم جهانی، چون داعش و مانند آن از دل صهیونیسم برآمده است، بخواهند که این سناریو را تغییر دهند اما نمی‏‌توانند.
  
وی در‏باره اینکه واکنش مسلمانان به این وقایع چگونه باید باشد، اظهار داشت: البته ما مسلمانان باید به این وقایع واکنش نشان بدهیم اما واکنش ما به عنوان شیعه‌‏ای که براساس روایات و باورهای‏مان می‌‏دانیم چه اتفاقی در آخرالزمان خواهد افتاد، طبیعتا ترور آن اشخاص نیست و ما چنین اقدامی را محکوم می‏‌کنیم.
 
این شاعر و نویسنده افزود: وقتی این اتفاق افتاد چون به اصل ماجرا مشکوک بودم، به این آیه قرآن متوجه شدم که «و مکروا و مکرا... وا... خیرالماکرین» و دلم به آن خوش بود که قطعا دست آن‌ها رو خواهد شد. حالا ممکن است افشاشدن مکر آن‌ها به وسیله ما باشد یا حتی توسط خود آن‌ها، چون دشمنان ما از جمله احمقان به شمار می‏‌روند. همچنان‏که این اقدام براساس بعضی شواهدی که خودشان منتشر کرده‌‏اند، اقدامی مشکوک و از جانب خودشان به نظر می‌‏رسد مانند اینکه گفته شده این افراد در استخدام اداره امنیت فرانسه بوده یا توسط داعش مورد حمایت آن‌ها در سوریه آموزش دیده و مانند آن. خداوند در کار آن‌ها مکر خواهد کرد و آن‌ها را در زمره احمق‌ها قرار داد.
 
شکیبا درباره ادعای آزادی و دموکراسی غربیان در این واقعه و حمایت از انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین‏‌آمیز چنین ابراز داشت: اینکه به نام دموکراسی چنین کرده‌‏اند، اساسا اقدام کثیفی است. بدیهی است پنبه چنین دموکراسی‌‏ای زده خواهد شد و شده است. این نمایشی از ادعاهای دموکرات‏‌مآبانه آن‌هاست و تکلیفش معلوم است. 
 
وی در پایان گفت: ما قطعا واکنش خواهیم داشت اما نه واکنش قهری مثل ترور که بخواهند گردن ما بیندازند. ترور برای چنین مواقعی، با اعتقادات ما جور درنمی‌‏آید، چون معتقدیم آنها نخواهند توانست در نابود کردن ما موفق شوند. بنابراین ترور کار مسلمانان نبوده است. همان‏طور که گفتم، این دنیا صاحب دارد و صاحب اصلی دین محمد مصطفی(ص)، آن بالا نشسته و خودش مراقب است.

مطالب مرتبط
نظر شما