شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۴
کد خبر: ۸۰۵۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
یک هنرمند مجسمه‌ساز با محکوم کردن اقدام نشریه شارلی ابدو گفت: همه این جریان برنامه‌ریزی شده است و از نگاه فتنه‌جو و ستیزه‌گر صهیونیسم برخواسته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طاهر شیخ الحکمایی، هنرمند مجسمه ساز و عضو هیات موسس انجمن هنرمندان مجسمه ساز درباره اتفاقات فرانسه و در مورد کاریکاتوریست های این کشور گفت: واقعیت این است که در دین ما و در شریعت اسلام توجه به حقوق اجتماعی، انسانی، اعتقادی و مقدسات هر قوم و قبیله ای رعایت شده و بر آن تاکید هم شده است.
 
وی افزود: به عقیده من کل این جریان برنامه ریزی شده بوده و از گذشته یعنی از زمانی که غربی ها خواستند که اسلام ستیزی را در دنیا رواج دهند. هنوز از یاد نبرده‌ایم جریانهایی مانند قرآن سوزی کشیش آمریکایی یا فتنه سلمان رشدی و حتی قدیمی تر از اینها جریانات بابیت و بهاییت را. همه اینها از نگاه فتنه جو و ستیزه گر صهیونیسم برخواسته است.
 
وی بیان کرد: همه این فتنه گری ها جنگ و خونریزی به دنیال داشته و دارد و تبعات زیادی همراه خود آورده است به عنوان نمونه در درباره اتفاقات فرانسه و در مورد کاریکاتوریست های این کشور کشته شدن آنها توسط تندروها از تبعات همین خیالات ناپاک است.
 
این هنرمند مجسمه ساز ادامه داد: هر هنرمند مسلمانی توهین به مقدسات را محکوم می کند و من نیز از همه می خواهم سکوت نکنند و نگذارند عده ای به راحتی به پیامبر اسلام توهین کنند و بعد هیچ اتفاقی نیافتد.  
 
وی خواستار ریشه یابی تمام این اتفاقات شد و گفت: داعش از خود آمریکاو انگلیس برخواسته مانند همان بهاییت و یا بابیت و اعمال انها نیز محکوم است.

مطالب مرتبط
نظر شما