جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۳
کد خبر: ۸۰۸۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
فرهنگسرای عطار نیشابوری همزمان به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) برگزار کرد
همسران جانبازان قطع نخاعی، همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، در همایش «صبر جمیل» مورد تجلیل قرار گرفتند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این برنامه که با هدف پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس، قدردانی از همسران جانبازان و معرفی آنان به جامعه به عنوان الگو‌ها و اسوه‌های صبر و ایثار برگزار شد، از۱۰ همسر جانباز قطع نخاعی تجلیل به عمل آمد. 
 
بر اساس این گزارش همایش «صبر جمیل» و جشن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه پنجم اسفند با حضور جمعی از خانواده‌های جانبازان، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسئولان و پرستاران آسایشگاه امام خمینی(ع) با قرائت مجلسی قرآن کریم توسط حسین رستمی قاری بین‌المللی آغاز شد. 
 
حسین مهرابی مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری در ابتدای این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، به میهمانان برنامه به ویژه جانبازان و خانواده آنان خوشامد گفت و افزود: افتخار آن را پیدا کردیم که در حضور جانبازان و همسران فداکارشان در این روز عزیز باشیم و امیدواریم بتوانیم از این قبیل برنامه‌ها بیشتر برگزار کنیم. 
 
در ادامه برنامه دکتر صمیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و تقارن این روز با روز پرستار از تمامی همسران جانباز بخاطر پرستاری و صبرشان تشکر کرد. 
 
 وی گفت: کتابی را مطالعه کردم که نویسنده آن مصری بود و شش صفحه آخر آن را به طورخلاصه درباره عظمت حضرت زینب نوشته بودند. در این کتاب آمده بود ما دو هجرت داشتیم، هجرت پیامبر اسلام (ص)، از مکه به مدینه و هجرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه، که برای احیای دین اسلام بود.  
 
صمیمی افزود: اگر حضرت زینب (س) نبود ارزش‌های اسلام احیا نمی‌شد، معنی صبر را نمی‌دانستیم و مصداق آن را پیدا نمی‌کردیم و همدلی و همیاری و رفاقت را نمی‌توانستیم معنی کنیم. 
  
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران اظهار داشت: امروز اگر ما در این محفل حضور داریم به معنای صبر‌‌ همان بانوی بزرگوار است که شما همسران جانبازان آن را الگوی خود در زندگی قرار دادید. اجری که در کربلا نصیب حضرت زینب (س) شد بدون شک نصیب شما عزیزان نیز خواهد شد. 
 
حجت الاسلام علی حیدری نیز در این مراسم به موضوع صبر حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: به فرموده حضرت علی(ع) سه نوع صبر داریم؛ صبر در راه خدا – صبر در معصیت و صبر در مصیبت که از همه مراحل سخت‌تر و سنگین‌تر است و حضرت زینب(س) را می‌توان اسطوره صبر نامید. 
 
در ادامه مراسم از ۱۰ همسرجانباز قطع نخاعی آسایشگاه امام خمینی(ع) به پاس صبر و ایثار آنان تجلیل شد و جانبازان قطع نخاعی با همسر خود عکس یادگاری انداختند. 
 
اجرای نمایش ویژه توسط گروه نمایش فرهنگسرای عطار نیشابوری به کارگردانی قاسم طاهر احمدی، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه راز نو به سرپرستی علیرضا مصدقی، اجرای طنز توسط رضا رفیع و اجرای دو قطعه توسط بابک قدمایی در وصف امام رضا(ع) از جمله بخش‌های مختلف جشن ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار بود. 
  
در این ویژه برنامه که روز سه‌شنبه ۵ اسفند از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در محل فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد حمید یزدانیان مدیرکل اداره کل حراست سازمان فرهنگی هنری و جواد حیدری‌پور رییس فرهنگ سرای ملل نیز حضور داشتند.


نظر شما