پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۴
کد خبر: ۸۰۸۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود
فرهنگسرای فردوس همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ویژه برنامه «روزگار شقایق ها » را با محوریت حدیث کساء و نگاهی معطوف به مرجعیت اهل بیت (ع) به مدت 10 روز برگزار می کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احسان کاظم مدیرفرهنگی هنری منطقه 5 و رییس فرهنگسرای فردوس با اعلام این خبر افزود: در این ویژه برنامه با تکنیک هنر مفهومی و استفاده از روش‌های مختلف هنری نظیر نمایش، صدا، تصویر، جلوه‌های ویژه و نور رخدادهای مختلف از زمان ولادت تا شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: سناریوی این برنامه ترکیبی با استناد به احادیث تاریخی تهیه شده و روایتگر محوریت اهل بیت(ع) در دستگاه خلقت است.

کاظم اظهارداشت: نمایشگاه هنر مفهومی «روزگار شقایق ها» از 13 تا 23 اسفند از ساعت 8 تا 20 در سانس های 10 دقیقه ای میزبان شهروندان است. در هر سانس یک گروه 5 نفره از این نمایشگاه بازدید می کنند که براین اساس پیش بینی می کنیم در طول برگزاری نمایشگاه در هر روز با اجرای بیش از 44 سانس میزبان بیش از 2 هزار تن از محبان اهل بیت عصمت و طهارت باشیم.

وی یادآورشد: عموم علاقمندان برای آگاهی از ظرفیت سانس های این نمایش می توانند به تارنمای ferdos.farhangsara.ir  و شهروندان و نهادها و سازمان های مختلف به منظور بازدید از این برنامه برای ثبت نام می توانند با شماره 44081026 و کسب اطلاعات بیشتر نیز با 1837 تماس بگیرند.

رییس فرهنگسرای فردوس تصریح کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه هنرمفهومی « روزگار شقایق‎ها» برنامه های جانبی  دیگری از جمله اجرای تئاتر آیینی و مراسم سنتی و آیینی سمنوپزان به مناسب ایام شهادت حضرت زهرا (س) در فرهنگسرا برگزار می شود. 

فرهنگسرای فردوس در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات وقع شده است.

نظر شما