جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۸۰۸۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه(س) برگزار می‌شود:
نشست بازخوانی کتاب «پرسش و پاسخ درباره زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س)» روز چهارشنبه، ۱۳ اسفند در کتابخانه مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نشست از ساعت ۱۶ تا ۱۸ با حضور فاطمه مشایخ مترجم کتاب و خانم سهیلا بابا فرمانده پایگاه خواهران بسیج ثارالله منطقه غرب تهران برگزار می‌شود. 
 
این کتاب که ترجمه‌ای از کتاب (سلوا فاطمه (س)) تألیف «حبیب بدره» است با روش جدیدی به بررسی روش زندگی حضرت زهرا (س)، مسائل حلال و حرام، معاد به انضمام احادیث شریف فاطمی، مکارم اخلاق آن حضرت و شرح خطبه آن حضرت و نیز تسبیح حضرتش می‌پردازد. کتاب مذکور در ۵ بخش مجزا شامل: گفتگو میان پدر و دختر به صورت سؤال و جواب، تفسیر حدیث کسا، تفسیر خطبه حضرت زهرا (س)، مروری اجمالی بر زندگانی حضرت صدیقه طاهره (س) و نقل سخنان ائمه، بزرگان و دانشمندان تهیه و تدوین شده است. 
 
در بخشی از مقدمه ناشر آمده است: «اگر فاطمه (س) بر‌ترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والا‌تر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد.» 
 
کتابخانه مشارکتی مسجدالنبی (ص) در شهرک پاسداران، خیابان شهید طالبی، خیابان ۲۷ مرکزی واقع شده و شرکت در نشست‌های آن برای عموم بازدیدکنندگان آزاد است.
نظر شما