جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۱
کد خبر: ۸۰۸۶۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
آمار نهایی آثار رسیده به پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر اعلام شد
هزار و ۱۶۴ اثر متقاضی برای شرکت در بخش سینمای ایران به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر رسیده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۳۰ بهمن ماه آخرین مهلت شرکت آثار در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم شهر شامل فیلم‌های سینمایی، آثار ویدیویی، فیلم‌های کوتاه و مستند و ایده فیلمنامه سینمایی اعلام شده بود که در دبیرخانه جشنواره ثبت شد. 
   
طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، در بخش مسابقه فیلمنامه‌نویسی سینمایی (طرح و ایده فیلمنامه) ۲۵۱ اثر، در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی ۴۱۳ اثر، در بخش فیلم‌های ویدیویی ۱۱۳ اثر، در بخش مستند نیمه بلند و بلند ۲۷۲ اثر و در بخش‌های فیلم‌های سینمایی اکران نشده ۴۱ اثر و فیلم‌های سینمایی اکران شده ۷۵ اثر به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر رسیده است. 
 
این آمار شامل دو بخش سینمای بین‌الملل و بخش اقلام تبلیغی نیست و آمار این دو بخش به زودی اعلام خواهد شد. 
در این دوره جشنواره فیلم شهر همه آثاری که با موضوعاتی همچون اشاعه فرهنگ مهربانی، تقویت روحیه صبر میان شهروندان، گسترش نشانه‌ها و نمادهای فرهنگ اسلامی، ایرانی در شهر، اشاعه و ارتقا فرهنگ نظم و قانون‌گرایی، توجه شهروندان به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگی نامطلوب و آسیب‌های آن، تحکیم بنیان خانواده و بیان جنبه‌های مثبت افزایش جمعیت تولید شده‌اند می‌توانستند در این رویداد فرهنگی شرکت کنند. 
 
پنجمین جشنواره فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳ تا ۱۲ خرداد سال 94 به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظر شما