چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۹
کد خبر: ۸۰۸۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
در نشست مشترک رسانه‌ای ایران و اندونزی مطرح شد؛
نشست مشترک رسانه‌ای ایران و اندونزی شنبه 16 اسفند با حضور جمعی از مدیران و خبرنگاران خبرگزاری ها، روزنامه ها و مجلات دو کشور در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، هیئت رسانه‌ای اندونزی پیش از این نشست از بخش های مختلف فرهنگسرای رسانه از جمله کتابخانه تخصصی پرفسور معتمدنژاد، کلاس های آموزشی، کافه کتاب و دیگر بخش های فرهنگسرا بازدید کرد و با ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای این مرکز آشنا شد.

پس از این بازدید نشست مشترک رسانه‌ای ایران و اندونزی با حضور محمد مشاری مدیرگروه مجلات همشهری، علی احمدی رییس فرهنگسرای رسانه و سرپرست موسسه تصویر شهر، مهدی فروتن دبیر فرهنگی روزنامه همشهری، احسان محمدی رییس اداره بین الملل اداره‎کل روابط عمومی و بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خبرنگاران خبرگزاری های ایسنا، ایران نو و روزنامه های جام جم و کار و گارگر و اعضای هیئت رسانه اندونزی برگزار شد.

اسلام رحمانی و سراسر مهربانی را به جهان معرفی کنیم

در این نشست خبرنگاران داخلی با اشاره به جمعیت کثیر مسلمان در اندونزی در مورد رابطه مردم این کشور با مردم ایران سوال کردند که در این مورد نماینده هیئت اندونزیایی پاسخ داد: انقلاب اسلامی ایران که توسط امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، بسیار بر دیگر کشورها تاثیرگذار بود و امروزه اثر آن در نقاط مختلف قابل مشاهده است و در اندونزی نیز از انقلاب و شخصیت حضرت امام (ره) به بزرگی یاد می شود و پوسترهایی از این شخصیت بزرگ در میان مردم ما وجود دارد.

وی افزود: نهضت اصلاحاتی که در اندونزی  رخ داد از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) الهام گرفته است و ما ایران را کشوری دوست و برادر می شناسیم.

در ادامه بازتاب فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در رسانه های اندونزی از سوی خبرنگاران داخلی مورد سوال قرار گرفت که در این زمینه نماینده هیئت رسانه اندونزیایی اظهارداشت: این افتخار جهان اسلام است که این تکنولوژی را ایران به دست آورده و ما نیز با توجه به مشکلاتی که در تامین برق کشورمان داریم، تصمیم گرفته ایم به سمت تولید انرژی هسته ای گام برداریم.

وی گفت: سیاست غرب در مورد برخورداری ایران از انرژی هسته ای ظالمانه و ناعادلانه است. غرب در این زمینه با یک استاندارد دوگانه عمل می کند. از سویی از رژیم صهیونیستی که دارای کلاهک های هسته ای است حمایت می کند و در طرفی دیگر ایران را در برخورداری از این انرژی به صورت صلح آمیز منع و  تحریم می کند.

اسلام رحمانی و سراسر مهربانی را به جهان معرفی کنیم

هیئت رسانه ای اندونزی در ادامه با ابراز علاقه نسبت به فیلم های مجید مجیدی کارگردان مشهور ایرانی به ویژه فیلم بچه های آسمان این کارگردان  سوالاتی در مورد نحوه فیلم سازی و وضعیت سینما در ایران مطرح کرد.

آزادی بیان رسانه ها در ایران موضوع دیگری بود که در این نشست توسط مدیران و فعالان رسانه اندونزیایی مورد سوال قرار گرفت، که در این مورد احمدی رییس فرهنگسرای رسانه و سرپرست موسسه تصویر شهر، تصریح کرد: آزادی بیان در ایران به خوبی وجود دارد و شاهد هستید که در هر دوره ریاست جمهوری طیف و حزب سیاسی متفاوتی نسبت به دوره قبل به روی کار می آید و در ساختار فرهنگی و رسانه ای نیز همین گونه است و ما در ایران روزنامه ها و خبرگزاری های بسیاری از طیف های مختلف سیاسی داریم که بر اساس دیدگاه های خود مسائل کشور و دولت را مورد نقد قرار می دهند.

وی افزود: البته بین نقد و تخریب و تضعیف باورها و ارزش های مردم یک کشور که برای به دست آوردن و حفظ آن دست به ایثار و ازجان گذشتگی زده اند، باید تفاوت قائل شد و با عده ای که قصد دارند با بهره گیری از امکانات و پول کشورهای بیگانه، با دشمنان ایران هم صدا شوند و به این کشور ضربه بزنند، مخالفت کرد.

احسان محمدی رییس اداره بین الملل اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم در این نشست اظهارداشت: در برابر پروژه اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب، تمام کشورهای جهان اسلام یک ماموریت مشترک دارند و این ماموریت گفتگو، تبادل نظر، اتحاد، انسجام و گسترش همکاری ها برای ارائه تصویری واقعی از اسلام به عنوان دینی رحمانی و سراسر مهربانی و محبت است. 
 
محمدی در ادامه با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام (ص)، تصریح کرد: در پی این اهانت رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کمپینی به نام «من عاشق محمدم» در فضای مجازی اینستاگرام راه اندازی کرد که اکنون بیش از 20 هزار تن در آن عضو هستند و چهره‎های فرهنگی، سیاسی، ورزشی، هنری بسیاری در این کمپین حضور دارند. امیدوارم چنین فعالیت هایی در آینده بین دو کشور به صورت مشترک و در گستره جهان اسلام انجام شود.

اسلام رحمانی و سراسر مهربانی را به جهان معرفی کنیم

نماینده هیئت رسانه ای اندونزیایی هم با قدردانی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بر فراهم شدن ایجاد همکاری دو طرفه در آینده نه چندان دور و آمادگی همکاری متقابل در زمینه های مختلف فرهنگی، رسانه ای، هنری و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

زهیری مسراوی مشاور رسانه ای نهاد ریاست جمهوری و از چهره های فعال فرهنگی- دینی، تریاس کونچیونو قائم مقام مدیرعامل روزنامه کمپاس، بمبنگ پوروانتو قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری آنتارا، اخوان الکرام مشهوری عضو ارشد هیئت مدیره روزنامه رپوبلیکا، شفیق بصیری عضو هیئت علمی دانشگاه و فعال رسانه ای، و ایکا ویجایا استاد دانشگاه و مدیرعامل مجله انفورماتیک، به عنوان اعضای هیئت رسانه ای کشور اندونزی در این بازدید و نشست رسانه ای حضور داشتند. این هیئت اندونزیایی به همت بنیاد اندیشه اسلامی به ایران سفر کرده‌اند.

نظر شما