جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۲
کد خبر: ۸۰۸۷۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
در سیصد و پنجاه وششمین نشست باشگاه فیلم تهران؛
فیلم «تمشک» شامگاه شنبه ۱۶ اسفند با حضور سامان سالور کارگردان و تهیه کننده و سمیرا حسن‌پور بازیگر در فرهنگسرای ارسباران اکران و نقد شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نشست سامان سالور کارگردان فیلم با اشاره به اینکه این روز‌ها نمایش دادن فیلم در هرجایی بدون اینکه تهیه کننده و یا پخش کننده داشته باشد دشوار است، گفت: بیشترین فشار‌ها را در بد‌ترین زمان اکران تحمل کردیم و شکرخدا «تمشک» در بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر توانست در دو بخش بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود امیدوارم این فیلم را دوست داشته باشید. 
 
سالور که در تدارک ساخت فیلم آمین است با بیان اینکه امیدوارم بتوانم این فیلم را در گروه هنروتجربه به نمایش دربیاورم، تاکید کرد: «تمشک» نتیجه ۵ فیلم قبلی من است. این فیلم با طرح داستانی نو در بستر انتخاب و قضاوت است و بیشتر از اینکه در مورد رحم اجاره‌ای باشد در مورد قضاوت انسان هاست. 
 
سالور همچنین افزود: تهیه کنندگی مقوله پیچیده‌ای با خط و خطوط‌های عجیب در ایران است که به داستان، فیلم، موضوع و حتی مخاطب داده می‌شود که چرخه درست اکران در سینما را دچار مشکل می‌کند. 
 
سمیرا حسن‌پور بازیگر نقش رضوان گفت: خوشحالم که در اولین نقش سینمایی‌ام با یک گروه خوب و حرفه‌ای کارکردم و وقتی فیلم‌نامه را خواندم سعی کردم در تمام صحنه‌های فیلم با نمونه واقعی گفت‌وگو کنم و تا سه چهار ماه از قالب نقشم بیرون نمی‌آمدم. 
 
سالور یادآورشد: ابهام برخی صحنه‌ها در فیلم به انتخاب بنده به خاطر به وجودآوردن حس غافلگیری در فیلم اتفاق افتاده که فکر می‌کنم عنصر موفقیت‌آمیز فیلم بوده است. این فیلم فیلمی نمادگرا و سمبلیک نیست. وی ماشین عروس را نشان از نزدیکی آدم‌ها، اسطبل داری حمید را به عنوان یک شغل در شهرستان، و بازی‌ها را درون‌گرا و تدوین فیلم را یک مونتاژ مدرن در پس ایجاد رئالیسم جادویی در زمان بیان کرد. 
 
سالور همچنین تمام شدن فیلم بعد از خروج از کلانتری اشکال فنی نام برد و در خاتمه افزود: من برای نزدیک شدن به زندگی واقعی، قصه‌ای را انتخاب می‌کنم که در این فیلم همه شخصیت‌ها در حال انتخاب هستند و در همه مراحل فیلم اتفاق می‌افتد و به قضاوت‌ها و انتخاب‌های اشتباه می‌پردازد و از مخاطبان خواست که به فیلم‌ها برچسب خوب یا بد نزنند چراکه فیلم ساختن مصائب و مشکلات زیادی دارد، ممکن است فیلمی با سلیقه ما منطبق باشد یا نباشد.
نظر شما