سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۷
کد خبر: ۸۱۰۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
سیاوش حقیقی تعامل شهروندان برای زندگی انسانی و متعالی، پاکیزه‌سازی حیات شهری و تکریم مقاومت برای بقا در شهر‌ها در دوران مصائب را به عنوان اهداف این رویداد سینمایی در بخش بین‌الملل عنوان کرد.
تعامل شهروندان برای زندگی انسانی مهم‌ترین هدف بخش بین‌الملل جشنواره شهربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری، دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده توسط یک کارگروه حرفه‌ای و مجرب در حوزه سینمای بین‌الملل این دوره جشنواره شهر گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در بخش بین‌الملل بر تعامل شهروندان با شهرشان بر بستری از زندگی انسانی و متعالی تاکید دارند. 
 
وی ادامه داد: اهداف جشنواره تعامل شهروندان برای زندگی انسانی و متعالی، پاکیزه‌سازی حیات شهری و تکریم مقاومت برای بقا در شهر‌ها در دوران مصائب مهم‌ترین اهداف این رویداد سینمایی در بخش بین‌الملل است. 
 
دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با بیان اینکه تاکنون هماهنگی بسیاری خوبی برای برگزاری غنی و پربار این بخش انجام شده است، افزود: فیلم‌های واجد شرایط برای حضور در بخش‌های رقابتی فیلم‌های بین‌المللی تکمیل شده است و از اول ژانویه ۲۰۱۱تا اول ژانویه ۲۰۱۴ را در بر می‌گیرد. هیات انتخابی ۳ تا ۵ نفره فیلم‌های بخش‌های بین‌المللی جشنواره را انتخاب می‌کنند ضمن اینکه یک هیات پنج نفره داوران برای بخش مسابقه فیلم‌های بلند و یک هیات سه نفره داوران برای بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی داوری نهایی آثار این بخش را بر عهده می‌گیرند. 
 
حقیقی همچنین گفت: حداکثر ۱۲ فیلم بین‌المللی و ۳ فیلم ایرانی برای بخش فیلم‌های بلند مسابقه انتخاب خواهند شد. 
وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های متنوع برای بخش بین‌الملل افزود: بخش ویژه «اینک خاورمیانه» در ساختار بین‌الملل پنجمین جشنواره فیلم شهر پیش‌بینی شده که در این بخش منتخبی از فیلم‌های مرتبط با فضای خاورمیانه به نمایش در خواهد آمد. 
 
حقیقی افزود: این بخش با هدف گسترش اطلاعات و شناخت علاقه‌مندان به سینمای شهری و به منظور آشنایی بیشتر فعالان سینمایی با فضای شهرهای مهم خاورمیانه در نظر گرفته شده و فیلم برگزیده این بخش به صورت غیر رقابتی به نمایش گذاشته می‌شوند. 
 
پنجمین جشنواره فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳ تا ۱۲ خرداد به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظر شما