جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۵
کد خبر: ۸۱۱۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
به همت فرهنگسرای تهرانسر با مشارکت ناحیه ۲ اداره اجتماعی معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ و پایگاه بسیج مسجدالنبی(ص) شهرک آزادی، نخستین جشنواره قرآنی منطقه غرب تهران با عنوان «نور» در سطح مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی هنری این منطقه برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه با بیان ضرورت توجه نهاد‌ها و سازمان‌های متولی فرهنگ به نقش بنیادین قرآن در تربیت نسل جوان گفت: اعتلای فرهنگ و اخلاق دینی در دانش آموزان، زمینه سازی انس شهروندان با قران کریم و عترت، شناسایی نوجوانان و جوانان مستعد قرانی غرب تهران، الگوسازی قرآنی برای سایر اقشار جامعه و نیز گسترش مفاهیم، آموزه‌های قرانی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است. 
  
وی بیان کرد: این جشنواره در بین افراد بالای ۱۶ سال محدوده غرب تهران در بخش‌های قرائت، حفظ و اذان برگزار می‌شود. وی ادامه داد: فراخوان ثبت نام این جشنواره از تاریخ شنبه پنجم اردیبهشت در مساجد، مدارس و خانه‌های فرهنگ منطقه آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز سه شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. مسابقات نیز روزهای هفدهم و هجدهم پس از اقامه نماز اقامه ظهر و عصر آغاز شده و تا اذان مغرب ادامه می‌یابد. مراسم اختتامیه نیز روز جمعه و پس اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. 
 
موسوی در پایان با بیان اینکه تبلیغ و ترویج فعالیت‌های مرتبط با قرآن همواره از سیاست‌های کلان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بوده است، افزود: این مسابقات در هر بخش سه برگزیده خواهد داشت که به ایشان هدایای ارزنده‌ای به رسم یادبود تقدیم خواهد شد.
نظر شما