دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۸۱۲۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
ایرج راد با حضور در برنامه کتابخوانی هنرمندان در فرهنگسرای کتاب گفت: فرهنگ مطالعه باید از دبستان به بچه ها منتقل شود تا دریابند مطالعه چه تاثیراتی در زندگی آنها به جا می‌گذارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ششمین نشست از ویژه برنامه  کتابخوانی هنرمندان در فرهنگسرای کتاب، عصر دیروز جمعه ۱۸ اردیبهشت با حضور ایرج راد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون برگزار شد.

راد در ابتدای نشست، به خوانش کتاب «آسمان آبی زمین پاک» از حمید محمدی پرداخت. این کتاب با محوریت شهرداری و در موضوع فرهنگ ترافیک نوشته شده است.

وی با بیان اینکه فعلا پروژه ای برای کار ندارد، درباره وضعیت تئاتر در کشور گفت: حال تئاتر چندان خوش نیست. ولی اهالی تئاتر تلاش می‌کنند به بهترین وجه آنچه را به نفع عموم تئاتری ها است انجام دهند. اما معتقدم که اگر مردم از کار خوب استقبال می کنند و برای دیدنش می روند، نشانگر این است که این هنر را می شناسند.

راد ادامه داد: جای خوشحالی است اگر به تئاتر توجه ویژه شود، تا بخشی از معضلاتش برطرف شود، این رشته هنری گسترش بیشتری در تهران  و حتی شهرستان ها پیدا کند. چرا که مشکلات بسیاری در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که لازم است با حمایت های معنوی از تئاتر تعدادی از مشکلات را مرتفع ‌شود. این روند، طبیعتا حمایت مالی را نیز در پی خواهد داشت. ما هر ساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان هنرهای نمایشی داریم که متاسفانه امکان ایجاد شغل برای آنها وجود ندارد.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره ارزش کتاب خوانی در جامعه گفت: کتاب می تواند در زمینه‌ها و عرصه های مختلفی برای بهبود روند زندگی اثر گذار باشد. فرهنگ کتابخوانی و نیاز به کتاب باید به صورت زیر بنایی و زیر ساختی مورد توجه قرار گیرد. به طور کلی فرهنگ مطالعه باید از دبستان به بچه ها منتقل شود تا دریابند مطالعه چه تاثیراتی در زندگی آنها به جا می گذارد.
مطالب مرتبط
برچسب ها: فرهنگسرای کتاب
نظر شما