جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۵
کد خبر: ۸۱۲۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
بلقیس سلیمانی با حضور در برنامه داستان خوانی هنرمندان در فرهنگسرای کتاب نمایشگاه کتاب تهران گفت: داستان خوب باید با مخاطبانش ارتباط برقرار کند و روزگار خود را بازتاب بدهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست داستان خوانی هنرمندان با حضور بلقیس سلیمانی، دیروز شنبه ۱۹ اردیبهشت در فرهنگسرای کتاب واقع در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
 
سلیمانی در ابتدای این مراسم با معرفی ۲ کتاب خود با نام‌های «بازی عروس و داماد» و «پسری که مرا دوست داشت» به خواندن چند داستانک از این ۲ اثر پرداخت.
 
نویسنده کتاب «خاله بازی» درباره معیارهای یک قصه خوب گفت: دیدگاه‌های متفاوت، تعریف‌های متفاوتی برای یک قصه خوب دارند. اما به اعتقاد من یک داستان خوب داستانی است که قصه داشته باشد و بتواند با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. در عین حال نثر روانی داشته باشد و روزگار خود را بازتاب دهد.

سلیمانی با یادآوری خاطرات دوران کودکی و خواندن اولین کتاب غیردرسی‌اش گفت: من در یک روستای دورافتاده متولد و بزرگ شدم. روستایی که ته دنیا بود و هیچ امکاناتی نداشت. اما ۱۴ ساله بودم که به واسطه سفرهای برادر بزرگترم به شهر ۲ کتاب غیر درسی خواندم. یکی «خداحافظ شهر شهادت» و دیگری «ماهی سیاه کوچولو».

نویسنده داستان  «بازی عروس و داماد» با اشاره به چند تفاوت میان ژانر داستانک و داستان کوتاه، گفت: حجم داستانک نسبت به داستان کوتاه بسیار کمتر است و ایجاز و اختصار در آن رعایت می‌شود. همچنین دارای یک ضربه نهایی است که مثل پتک بر سر خواننده فرود می‌آید و تاثیر می‌گذارد. اما شخصیت‌های داستان كوتاه بیشتر هستند و گستره وسیع‌تری را در بر می‌گيرند.
 
ششمین فرهنگسرای کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شعار «همیشه کتاب» و «آسمان آبی، زمین پاک» همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلی حضرت امام خمینی(ره)، ضلع شرقی بلوار امام رضا(ع)، نبش خیابان هفتم، پذیرای علاقه‌مندان است.

نظر شما